Gardermoen satsar på flygfrakt
Publicerad den 1 september 2023Kommentarer
Speciellt nu då cargopriserna är skyhöga
En wide body är byggd för att dra in i princip operationskostnaden på cargot.
Speciellt nu då cargopriserna är skyhöga
En wide body är byggd för att dra in i princip operationskostnaden på cargot.
Bara det här med att staten äger och driver huvudflygplatserna, och mjölkar dessa, men inte de mindre regionala trots att staten har ett totalansvar för landets hela infrastruktur. Utvecklingen av landet kräver goda flyg kommunikationer och försvarsmakten måste kunna operera överallt. Swedavia måste anställa proffs som vet hur driva kommersiellt utan stora administrativa överhäng.
Swedavia är en stor statlig katastrof om du frågar mig. Ingen som helst känsla för det affärsmässiga. Har helt tappat bort sin kärnverksamhet. Bygger hellre stora logistikbyggnader och skryter hellre om hur bra de är för klimatarbetet än att göra det de ska göra nämligen främja och utveckla flyget.
Oslo är ett föredömme där man tom. har en egen chef som linjeutvecklare. Landvetter hade tidigare mycket av denna frakt med tappade i princip allt till Gardemoen. Swedavia har en del att lära och återta kan man lungt säga.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten