Tråden startades av: Mehmet  2016-04-26 20:58:24
Nordic MRO 
Läser precis att Priority och GoTechnics har gått ihop och bildat ett Maintenance bolag som ska ha Norrköping som bas. Namnet förväntas bli Nordic MRO. Kärnverksamheten blir tungt underhåll på Boeing 717. Hoppas det går bra för dom!!!!

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Åke
2019-09-10 15:57:44
SV: Nordic MRO
Har jobbat där tidigare och ja dem byter chefer titt som tätt pga
Skurt
2019-09-10 12:30:21
SV: Nordic MRO
Nu har de bytt ut VD flera gånger på kort tid, är det något på gång?
Tobias
2016-11-23 20:27:39
SV: Nordic MRO
MD-717 kommer flyga många år till, var en miss av SAS att göra sig av med dom med tanke på hur bra flygplan det är.
Amanda
2016-08-14 22:48:50
SV: Nordic MRO
Nu verkar det som dom ska flytta från Norrköping?
Boel G
2016-04-28 13:10:09
@Mehmet
Ja precis!

Men jag vet inte hur det fungerar med licensiering av service på olika flygplanstyper, därför undrade jag! (Även om jag misstänkte svaret: nej)

Boel G
Mehmet
2016-04-28 12:02:25
SV: Nordic MRO
Boel G: Det skiljer ju en del mellan B737 Classic och NG
Mehmet
2016-04-28 12:00:34
SV: Nordic MRO
Julle: Volotea har 19 st. Turkmenistan ligger visserligen inte i Europa,men PAM har ju gjort C-checker på deras förut så varför inte och dom har 7st
Boel G
2016-04-28 07:48:57
SV: Nordic MRO
http://www.nt.se/nyheter/flygsatsning-kan-ge-nya-jobb-i-norrkoping-om4110555.aspx#cxrecs_s

Enligt artikeln i Norrköpings Tidningar så ska de serva:

B717
B737
MD80
A320

Innebär det att man automatiskt kan serva alla modeller i t.ex. B737-familjen?
Julle
2016-04-27 21:35:02
SV: Nordic MRO
B717
?
Hur många finns det i EU ens?
Måste vara ett skämt alt en felsatsning.....
Mehmet
2016-04-27 20:36:17
SV: Nordic MRO
Synd att dom inte gick ihop lite tidigare för då hade dom nog kunnat varit kvar på Arlanda och fortsatt sin verksamhet i hangaren dom hade. Det fanns ju mycket kompetent folk på både 320 och 737 CL och NG på den tiden.
Kaplan
2016-04-27 17:58:34
SV: Nordic MRO
Kul, hoppas bolaget kan slå sig in på marknaden ordentligt och finnas kvar länge. Inte komma och gå som de senaste åren.. Det vore roligt om de inte bara stirrade sig blinda på 717 och på allvar började med 737CL/NG och 320 Line/Base Maintenance service också. Ge upp MD80, de tillhör en förlegad tidsålder i Sverige. Försök att bli specialist på MAX, NEO och Dreamliner i ett tidigt stadium.
Janne
2016-04-27 15:29:58
SV: Nordic MRO
den första 717 från Volotea är redan i Norrköping och servas nu enligt SVT och Norrköpings Tidning
 

Tillbaka

Pilotshop
Volflight
BAM
Air BP
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev