Tråden startades av: Hepp  2018-04-19 11:38:19
BRA RJ100 
De flesta bolag har ju fasat ut sina RJ100 när får BRA sina nya C series levererade eller har man avbeställt?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Tre
2019-04-28 15:47:56
SV: BRA RJ100
ATR sidan är ett eget bolag med egna piloter till stor del för att Mavias fack för två år sedan vägrade att gå med på någon form av sammanslagning. ATR flottan är mer eller mindre fullt ut bemannad som det är idag. Det enda som kommer erbjudas de eventuella RJ piloter som vill flyga ATR på någon av de baser som finns är sist in och första steget på lönestegen, EXAKT det som erbjudits piloter som gått från TP till jet inom koncernen. Som man bäddar får man ligga. Men kan hålla med som någon skrev. Kommer nog bli en hel del som slutar. Finns ingen framtid i varken BRA eller i Sverige om man vill flyga, tyvärr... tack för det MP C o S
@NER
2019-04-28 15:41:35
SV: BRA RJ100
Har du inte hört talas om skillnaderna mellan låghöjdsutsläpp och höghöjdsutsläpp så läs på.
Fredrik
2019-04-28 11:20:20
SV: BRA RJ100
Många arbetslösa? Kanske men av de jag känner så har jag aldrig varit med om en tid då faktiskt många slutar att flyga och börjar jobba med något annat. Mest för att det är dåliga arbetsförhållanden, tider, och framtiden ser ganskanske blek ut.
Karl
2019-04-28 10:08:17
SV: BRA RJ100
@Baby

Massflykt?
Dom kommer bli uppsagda, det är inte en fråga om dom vill flyga ATR eller inte.

ATRerna flygs av ett bolag som heter Braathens Regional och Avron av Braathens Aviation, olika bolag med sina egna anställda, jetpiloterna har ingen automatisk rätt att få flyga ATR på Airways.

Dom sa nej till att slås ihop med Airways för 1,5 år sedan, det får dom betala för idag tyvärr.
Ner
2019-04-28 09:58:18
SV: BRA RJ100
Sv. Up:

"de oerhört giftiga höghöjdutdläppen" vad i hela friden pratar du om?
Så ATR har nu plötsligt betydligt miljövänligare "låghöjdsutsläpp"?.?

Hur många grönröda troll håller på och kablar ut nonses här i forumet?

Hur kan ett parti med knappt 4% av rösterna bakom sig ha ett så kopplat grepp om både regeringsmakt och media???
Hur kan rödgröna trollfabrikerna få hålla på och producera villseledande "skrämsel-klimatångest-propaganda-lögner"

Men snälla, nu måste ju någon göra något!
Vi måste ta till vapnen och bemöta denna BS överallt där den sticker upp sitt ansikte.
I synnerhet på sociala medier, forum och andra högfrekventa mötesplatser.
Många aktörer vågar ju inte ens öppna munnen eftersom de då riskerar att bli nedkladdade av den rödgröna media-eliten.
Den som inte är klimatångestlidande-veganfeminist-godhetsaktivist-mångfaldsälskare-gretasupporter-flygskamsivarare är helt körd i dagens Sverige.

Inte konstigt att ALLA grannar gör oss till åtlöje.

Dessa militanta rödgröna tomtar håller nu på att sänker HELA flygbranschen i Sverige!
ALLA flygjobb är hotade nu! Charterbolagen drar ner, Mavia går i graven, BRA hissar grön propellerflagg och hoppas undvika ytterligare straff, SAS kommer att flagga ut allt mer av trafiken (strejken som pågår nu kommer inte att hjälpa oss)
Flygen kommer att finnas kvar till och från Sverige MEN jobben kommer att ligga hos utländska bolag, SAS kommer att bli ett marknadsföringsbolag som köper in operativa flygkapaciteten utifrån (och möjligtvis under eget utändskt AOC (SAIL).

och en sak till:
Nej, ATR mellan MMX-BMA/STO är en kass produkt. Inga affärsresenärer/högprisbetalande pax kommer att lockas av den. Om lågprissökande privatresenärer kan tänka sig det så är det tyvärr ganska ointressant. Har man inte affärsresenärerna med sig så kommer det aldrig att fungera. Enkel matematik. BRA är inte ett "Wizz".
Jeppe
2019-04-28 09:23:29
SV: BRA RJ100
Massflykt blir det ju inte. De blir uppsagda. De kommer inte erbjudas nån övergång till ATR. Det är olika AOC. Det blir wetlease på jet delen framöver, ingen jätteökning av ATR flottan.
Baby
2019-04-28 03:44:28
SV: BRA RJ100
ATR planen är ju ett skämt jämfört med RJ100!
Kommer bli massflykt av piloter från BRA.
Dvs ex RJ100 piloter som vägrar att byta ner sig till ATR träsket.
Prestige prestige...…

Iofs kommer SAS få många avhoppare med när planen börjar reggas och flygas av Irländare.

Summa:
Kommer bli många arb.lösa piloter i Sverige framöver......
Carl Gustaf Folke Hubertus XVI
2019-04-27 15:19:57
SV: BRA RJ100
Men om man hyr in wet-lease på en linje som gör vinst. Borde inte vinsten bli mindre då, eller är wet-lease billigare än egen personal? Eller är ekonomin så dålig att man varken har råd att köpa eller hyra nya flygplan?
CC
2019-04-26 17:19:29
SV: BRA RJ100
Cityjet är redo att flyga AVRO-operation hos BRA. Det är redan på gång. BRA fortsätter med leasad kapacitet på de lönsamma linjerna.
OBRA
2019-04-26 15:16:21
SV: BRA RJ100
Ja - nu fick ni svaret.... hela fd Mavia läggs ner, dryga 350 varslas. Sista dag 1 mars nästa år men en nedmontering påbörjas omgående.

Lycka till alla
Up
2019-04-14 16:45:35
SV: BRA RJ100
Men på ATR:en har du inte de oerhört farliga o giftiga höghöjdsutsläppen, vilket gör den till ett bättre alternativ.
@Sion
2019-04-13 19:40:33
SV: BRA RJ100
Per passagerastol drar en ATR och en Airbus 320 neo ungefär samma. Jag vet vad jag kommer välja mellan MMX och STO.
Roy
2019-04-13 15:25:40
SV: BRA RJ100
Ang flygtider med ATR.
Jag åker mycket mycket till UME.
Flygtiden med ATR brukar variera mellan 1:05-1:20.
(Jag kollar alltid).
Är det så mycket längre till MMX från Bromma??
Men visst, jet går ju snabbare såklart.
Bara det att många företag vill inte åka med Avron, då de tror sig veta att den är miljöförstörande.
(Samma med 320/737).
Så då väljer de antingen ATR eller tåget.
Sion
2019-04-13 12:22:28
SV: BRA RJ100
ATR på GOT-BMA är helt perfekt. Alldeles för kort sträcka för en törstig jet.
MMX-BMA är tveksamt med ATR. Men funkar gör det. Speciellt nu när miljöhysterin tagit fart. Det är bara för BRA att köra stenhårt på att det är det miljövänliga alternativet.
Skam
2019-04-13 11:59:52
SV: BRA RJ100
Men där har ni fel allihop! Tänk på flygskam! Om du ska flyga i framtidens Sverige blir det med miljövänlig ATR. Sen att det tar längre tid spelar ingen roll längre! Du flyger och slipper tradiga tåget. ATR i massor är framtidens flyg i detta korkade land!
halvBRA
2019-04-12 22:13:37
SV: BRA RJ100

Utan huvudlnjerna till MMX ocg GOT finns inget BRA. Resterna är ju bara ett urlakat "Sverigeflyg".
Blotta tanken att sitta och skaka ATR till MMX i 1:30 är helt otänkbart. Utan ersättare till AVRO finns det ingen framtid i BRA, så är det bara, vare sig man vill eller ej. Ingen högprisbetalande affärsresenär sätter i en långsam ATR från MMX om det finns andra bättre, bekvämare och snabbare alternativ.

Som flera rykten säger, om nu BRA väljer att på sikt dra ner på jettrafiken (till bara MMX och GOT) och lägga ut den på annan aktör CityJet, Nordica (CRJ) eller airBaltic (A220-300) kan man möjligen rädda bolaget ur kundernas perspektiv, men det är ju fortfarande "godnatt" för de egna jet-piloterna.
Några begagnade A319 blir det nog inte heller.

Men då Nordica håller på och drar ner allt mer på egna CRJ produktionen eftersom airBaltic expanderar allt mer aggresivt i TLL så kanske kan dessa (CRJ) kan användas för BRA i framtiden?
Men det vore en tråkig lösning för våra egna Mavia-piloter.

Men som sagt, om BRA fasar ut sina AVRO utan nya egna jetflygplan så har bolaget ingen framrid!
Man kan inte flyga ATR på huvudlinjerna (MMX och GOT) om man vill locka affärsresenärer. Helt otänkbart!
@ Jet A1
2019-04-12 10:52:29
SV: BRA RJ100
Ok, skönt att du har hela bilden, ingen annan verkar ju ha det ;)

Om du tillåter mig gissa, så tror jag man i första steget avvecklar ned emot 4 st AVRO. Efter det en successiv avveckling av resterande när man ser vartåt det barkar.

Men - vi får ju en första indikation när info kommer 26 april. Då får vi se vem (eller vilka) som får rätt. :(

2019-04-12 10:01:07
SV: BRA RJ100
Det var ju inte mycket att lyssna på... Vart tar miljöprofilen vägen om det inte finns ambitioner att skaffa nya kärror?
Jet A1
2019-04-11 22:20:36
SV: BRA RJ100
Lyssna nu noga. Avron flyger varje vardag 3 avgångar på morgonen vardera från Malmö och Göteborg. De avgångarna är i regel fullsatta och med höga biljettpriser genererar de en betydande inkomst för BRA. Att ersätta dem med ATR flygplan skulle kräva 5st flygplan på vardera ställe. Dessutom skulle flygtiden från Malmö bli 1,5 timmar vilket skulle resultera i enorma tapp av affärsresenärer. Detta är ej genomförbart. Problemet som BRA har är att man måste kunna utnyttja jet-flottan ”off peak” på ett bättre sätt. Löser man det har man goda möjligheter att skapa ett lönsamt bolag. Att flyga mer charter och utrikes från Bromma kommer att vara nyckeln till det. Weatlease är inte något alternativ,för att det kostar alldeles för mycket och att produktionsproblemet kvarstår. Kombinationen Jet och ATR är och förblir det enda sättet att driva ett lönsamt bolag. Möjligtvis kan man ta bort ett par Avro.
@Patric
2019-04-10 22:00:38
SV: BRA RJ100
Skojar du eller??

Mallis är väl något slags marginalproduktion under ett par söndagar i sommar?
Lyon är väl ett hopp om lite sålda stolar till fordonstillverkaren på Västkusten som behöver åka till Lyon...

Vi vet ju alla hur väl MMX-HEL linjen slog ut, undra vad den kostade bolaget??

Nej, inga nya kärror här inte - fila på CVt och stå där med mössan i hand.
Patric
2019-04-09 23:30:11
SV: BRA RJ100
Nog för att framtiden är oviss, men tänker även de senaste dragen BRA har gjort med direktflyg från Sverige till Spanien och Frankrike.
Om det är så att Avron är inne på final approach, så lär den ersättas av någon form av JET-maskin.
@Henrik
2019-04-09 18:25:10
SV: BRA RJ100
Det är tre kollegor på CityJet ... resterande hoppas på ett mirakel och hänger sig kvar
Kalle
2019-04-09 05:54:10
SV: BRA RJ100
Är det outsourcing? Kan andra piloter flyga BRA egna maskiner?
F/O Cityjet
2019-04-08 23:24:36
SV: BRA RJ100
Vi har inte fått någon information om att vi ska flyga för BRA.
Johan
2019-04-08 22:14:25
SV: BRA RJ100
Är inte jet-delen en förlustverksamhet?
Zorro
2019-04-08 18:07:34
SV: BRA RJ100
Cityjets piloter har fått info att de ska börja flyga för BRA till hösten.
Henrik
2019-04-08 14:12:54
SV: BRA RJ100
Det är några av BRAs Avro piloter som är hos Cityjet.
Johan
2019-04-08 12:00:30
SV: BRA RJ100
Blir avro-produktionen billigare med Cityjet?
Erik
2019-04-08 09:32:18
SV: BRA RJ100
Jag har hört att Avrogänget tyckte det var ett dåligt upplägg, de var inte intresserade.
Blir nu troligtvis Cityjet som wetleasas in och flyger Avroproduktionen för BRA, kanske Avrogänget kan börja jobba på CJ istället?
Reco
2019-04-07 20:10:32
SV: BRA RJ100
Det går rykten om att Avro-piloter lånas ut till city jet. Stämmer det?
Filip
2019-04-07 01:53:52
SV: BRA RJ100
15 min längre flygtid vad är det?
Ett plus ju minskar hjärtinfarkter mm.
ABC
2019-04-06 16:28:57
SV: BRA RJ100
Flygtiden med ATR är ca 15 min längre på GOT och 25-30 min längre på MMX. Eftersom SAS redan använder ATR på vissa avgångar från Malmö blir det nog en naturlig övergång. Ska BRA däremot flytta till Arlanda får de se sig om efter större flygplan.
Ove
2019-04-06 10:38:25
SV: BRA RJ100
BRA har 17 avgångar mellan MMX-BMA och 13 mellan GOT-BMA.
Passagerarantalet har gått ner ja. Och det är rimligt att reducera avgångar ja. Men att lägga ner den största linjen i hela bolaget kommer såklart inte hända. Större risk för flertalet ATR linjer som tappat passagerare att läggas ner i så fall. Klart man kan flyga MMX-BMA med ATR mitt på dagen då kunderna är mer priskänsliga. Precis som man gör på GOT.
BRA kollega III
2019-04-06 09:54:00
SV: BRA RJ100
Jag håller med kollega II och Katja... man diskuterar väl vad man vill??

Jag tror att innan all MBL är klar och nya besked kommer 26 april så kommer man ha valt att knoppa av två delar -

dels större delen av AVRO produktionen (som redan skrivits) OCH

man har redan varslat alla värdinnor i SDL så jag tror man fortsätter på det spåret - dvs man kommer stänga ner Norrland dvs inga baser i OSD/SDL/UME. Tveksamt om man ens kommer fortsätta flyga på OSD & UME i konkurrens med "det blå och röda laget"?? Vad tror ni??

Nu handlar det om att få till "Ett hållbart BRA" ;)
Katja
2019-04-06 09:34:49
SV: BRA RJ100
Men stänger man MMX finns det väl inget kvar!? Det här är ett forum och man kan väl informera vad man vill! Sen behöver väl den som läser inte springa runt med megafon på stan och informera vidare? Är man i branschen är inget av det som skrivs nyheter.
Reco
2019-04-06 00:17:18
SV: BRA RJ100
Tack för lägesrapporten.
BRA kollega I
2019-04-05 20:59:02
SV: BRA RJ100
BRA kollega II, Är du och jag arbetskamrater? Vad har du för logotype på din lönespecifikation? Om det står BRA där är det inte lojalt att öppet ventilera och spekulera kring företagsintern information. Det gynnar inte vår arbetsgivares varumärke och än mindre konkurrenskraft. Detta gäller även om man är väldigt ofint folk.
JE
2019-04-05 20:53:35
SV: BRA RJ100
Finns det någon anledning till att ATR inte tycks vara ett alternativ till MMX?
BRA Kollega
2019-04-05 20:10:44
SV: BRA RJ100
Finns alltid "fint folk" som inte vill ha en debatt öppet.

Utan att "ventilera" det som händer beror på externa faktoror
BRA förlorar intäker pga flygskatt, miljödebatt, flygskam, swedavias avgiter, valutakursen osv.

BRA går i grund och botten ok, men det svikande passagerarantalet gör det hela ohållbart. Vissa mitt på dagen avgångar har 20-25 pax på 112 säten
Räkna på det miljöaktivister (Co2 per pax)

Nu gäller allt att begränsa förlusten, dvs dra ner på RJ produktionen.
Det kommer innebära minskad frekvens MMX-BMA och med Jet på GOT
Enligt uppgift 4-5 AVRO 2019-2020 tills total utfasning
Detta kommer ju så klart att dra med piloter, styrmän
, administartiv, tekniker mm
Och på sikt kanske till och med stänga MMX-BMA helt om ingen ny Jet maskin kommer

Så personalstyrkan minskas med 60-70% eller mer om MMX bas stängs helt
Just nu kan PRECIS vad som helt hända, det finns inga OM
Ny info slutet på April
@BRA kollega
2019-04-05 11:38:48
SV: BRA RJ100
Antar du sitter på ATRen?
BRA kollega
2019-04-05 10:32:33
SV: BRA RJ100
Kära kollegor, jag förstår att det finns behov av att ventilera. Men det är inte professionellt att bedriva denna ventilering här på Flygtorget. Låt oss föra diskussionen internt.

Bästa hälsningar,
FO BRA
OBRA
2019-04-05 09:53:37
SV: BRA RJ100
Reality check hos Mavia-pilotkollektivet eller??
Filip
2019-04-05 00:45:03
SV: BRA RJ100
Blev lite fel där.Det jag tror är att det blir endast ATR i sverige.
Avron kommer utgå.
Filip
2019-04-05 00:41:19
SV: BRA RJ100
Inte så konstigt.
ATR är den kärra som är bäst anpassad inom sverige samt till närliggande länder.
Miljövänlig och billig i drift.
@Upp
2019-04-04 22:44:47
SV: BRA RJ100
Hur tolkar du det som gick ut idag då, citat:

”Detta kommer innebära neddragning av antal Avro RJ i trafik”

Slut citat

Jag kan bara tolka dagens info på ett sätt (fakta):

Färre AVRO
Fler ATR
Minska antal wetlease F50
Färre avgångar MMX & GOT

Eller? Annars befinner vi oss nog på olika planeter???

MIN spekulation :

Varsel på AVRON (piloter)
Bolaget satsar enbart på ATR
Kontrollerad avveckling av jet delen
Ev försäljning om ett par år
Upp
2019-04-04 21:25:08
SV: BRA RJ100
Som vanligt skjuts besluten på framtiden och under tiden utbildar man om ATR piloter på RJ:n o nyrekryterar även på den.
@Reco
2019-04-04 21:15:08
SV: BRA RJ100
Inga officiella besked, knappt några inofficiell.
Reco
2019-04-04 17:58:03
SV: BRA RJ100
Vad händer med Avron?
Morret
2019-04-04 16:09:12
SV: BRA RJ100
Informativt :)
Hardy
2019-04-04 13:10:01
SV: BRA RJ100
Ja, STÅLBAD!
Reco
2019-04-03 20:52:33
SV: BRA RJ100
Kommit några nyheter vad som händer?
Era
2019-04-01 11:09:11
SV: BRA RJ100
Varje flygnaskin bemannades med 3+2 eller 3+3 (något för lite men det fungerade) varje bas skötte sin produktion invadera sin egen tekniker. Aldrig några strul med semestrar man hjälptes åt inte tillnärmelsevis så mycket strul med teknik som idag. Hoppas BRA tar lärdom hur ett flygbolag kan skötas o börjar gå med vinst igen.
Tagge
2019-04-01 09:45:17
SV: BRA RJ100
Om Avron försvinner, kommer förmodligen bolaget fortfarande göra förlust, och vissa personalgrupper kommer få en reality check ;-).
På Goldens glans dagar fanns det knappt någon runtomkring verksamhet. Tre personer som delade på OP.et, dygnet runt. Två personer som gjorde schema till alla, och så vidare. Plus en ägare som inte var tvungen att ta några dyra lån för att köpa flygmaskiner, samt hade lång planeringshorisont.
Kunde knappast gå fel den gången, nu är det annorlunda.
Morret
2019-04-01 09:24:57
SV: BRA RJ100
Måste ju bli väldigt många rutter som försvinner om/när Avron fasas ut... den måste rimligtvis ersättas av något?
Urban
2019-03-31 22:44:58
SV: BRA RJ100
BRA klarar sig med bara piloter och cabin crew.
Det tror dom själva men oförstånd botas med
större kunskap om dem på "kontoret". Gamla
vanliga visan som fanns redan på DC-3 tid.
"Vi och dom"...
@Ert
2019-03-31 22:24:07
SV: BRA RJ100
Ja, de flyr ju som om de är på väg bort från ett sjunkande skepp våra chefer... en till Kustbevakningsflyget, en till Sälens nya flygplats, VDn byts ut... vad vet de som inte vi på golvet redan fattat ;)
Ert
2019-03-31 20:16:31
SV: BRA RJ100
BRA kanske undviker konkurs om RJn försvinner OCH samtidigt overhead:en försvinner i motsvarande utsträckning.
@Agge
2019-03-31 18:39:28
SV: BRA RJ100
Bolaget börjar gå med vinst och vissa personalgrupper får en nödvändig reality check. ;)
Tagge
2019-03-31 17:53:49
SV: BRA RJ100
Om Avron försvinner, så får BRA färre flygplan. Men med ännu större overhead kostnad per flygplan, på grund av stor runtomkring verksamhet, som under årens lopp bara blivit dyrare.
Agge
2019-03-31 10:19:38
SV: BRA RJ100
Vad händer om Avron försvinner?
Carola
2019-03-27 10:46:58
SV: BRA RJ100
@Tina

Värdinnorna har basvis senoiritet. Bara på BMA och GOT man har bas med blandat ATR och Avro.
Filip
2019-03-27 00:53:56
SV: BRA RJ100
@Tina
Putta ner hur menar du då?
TU154M
2019-03-26 21:29:27
SV: BRA RJ100
Bra att BRA inte vart launch customer på C series!
Det är ofta en mkt jobbig tid. BRA är för litet för att deras ing.avd skulle orka hantera den uppstarten.
C series kommer bli en bra kärra hoppas BRA bara har gjort om oprions till fasta orders?!

A318/319 är nog sedan inte BRA´s grej.
För dyr att rotera, har man sedan inte för några år sedan lagt order på plan
är kö listan till leverans i nuläget c.a 5-6år för nya Airbus kunder.

Nej BRA får not flyga vidare med ATR72 ett bra tag till.
Personligen är modellen inte min grej.
Vingen har små marginaler vid MTOW samt att motorerna är för svaga för dito MTOW. Vid start och climb med motorbortfall gäller pitch down snabbt för att inte förlora energi vid nära MTOW flygningar, för att inte få otrevliga upplevelser.....
Tina
2019-03-26 19:02:09
SV: BRA RJ100
Har CC. högre ancenitet på Avron än CC på ATR? Kommer CC från Avron att ”putta” ut ATR crew? De som flyger på båda maskinerna vill säga...
Hepp
2019-03-26 18:13:44
SV: BRA RJ100
Tycker kanske att just ordet ”oseriöst” inte riktigt passar in i diskusionen då det har spekulerats en hel del i just detta. Och så länge inget officiellt har gått ut hur man tänker göra med Avro och dess personal så kommer spekulationerna att fortsätta.
Jens
2019-03-26 15:22:32
SV: BRA RJ100
@hepp

Därför att ledningen på BRA har gått ut med information om att man inte kommer att köpa några jetflygplan.
Det finns inga pengar i företaget till det.
Uni
2019-03-26 14:51:19
SV: BRA RJ100
För att det inte finns pengar. För dyr produktion.
Hepp
2019-03-26 13:38:20
SV: BRA RJ100
Varför är a319 altetnativet oseriöst?
OBRA
2019-03-25 21:22:02
SV: BRA RJ100
Hmm, vi på insidan ser med spänning fram emot "beslut" och ny info vecka 14... det kommer ju bara påverka personalen och NEJ... sluta babbla om en massa "nya" A319... oseriöst
Kurt
2019-03-25 15:32:34
SV: BRA RJ100
Det bästa är väl att BRA förblir ett regionalt bolag med bara ATR. Stänga ner gamla MA och göra sig av med den stora kostymen. Starta upp ett nytt bolag för jet operationen där isåfall BRA hyr in Jet på peak de linjer/turer då det behövs.
Jan
2019-03-25 13:32:24
SV: BRA RJ100
Komforten i en Jet jämfört med en ATR en blåsig dag med tjocka moln på upp
till hög höjd... Då blir det bil eller tåg för mig.
Hej
2019-03-25 09:20:59
SV: BRA RJ100
Det enda som bestämmer hur länge jetmaskinerna blir kvar är hur lång tid det tar för nya VD:n o AM att göra sig av med alla Maviachefer som förstört bolaget med noll kostnadskontroll o obehindrad rekrytering av mellanchefer. Så länge de får sitta kvar så kommer de kämpa med näbbar o klor för att behålla RJ flottan...
Xxx
2019-03-25 07:58:24
SV: BRA RJ100
BRA kommer inte att investera i nya eller beg. jetflygplan, ekonomin finns inte till det med nuvarande intelligensbefriade regering och ditto stödpartier. Flottan blir bara ATR i framtiden.
@CEO
2019-03-25 07:36:33
SV: BRA RJ100
Obestämd framtid = Tills de flygande anställda har gått med på tillräckligt mycket försämringar.
CEO
2019-03-25 06:59:06
SV: BRA RJ100
Om ni läst nyheten som kom förra veckan, så är nya jetmaskiner framskjutet på obestämd framtid.
Op
2019-03-24 19:33:40
SV: BRA RJ100
Alldeles för långsam avveckling isåfall. Man kan inte kalla sig ett miljöbolag o flyga gamla Jetmaskiner, varken RJ 100 eller beg Airbus 319
Japanesen
2019-03-24 19:20:08
SV: BRA RJ100
Varför snackas det bara om CRJ, A319 och CSeries? Varför inte till exempel Mitsubishi Regionel Jet eller Comac?
BRA
2019-03-24 18:44:31
SV: BRA RJ100
Räcker det inte att flyga ATR inrikes till/från Bromma?
De flesta destinationerna har väl en marginell tidsvinst med en JET?
Göran
2019-03-24 13:13:32
SV: BRA RJ100
Första Avron försvinner efter sommaren, sedan en i månaden.
Gh
2019-03-24 12:51:18
SV: BRA RJ100
Beggade A319 hade passat bättre i rådande situation.
Upp
2019-03-24 12:50:03
SV: BRA RJ100
Om Airbus 319 kommer till BRA kommer konkursen gå fort...
Sunne
2019-03-24 11:51:51
SV: BRA RJ100
Nej det stämmer inte! A319 finns runt hörnet!
OBRA
2019-03-24 09:29:42
SV: BRA RJ100
Ja, på sikt blir det nog så, men en kontrollerad avveckling.
Yngve
2019-03-24 08:30:57
SV: BRA RJ100
Ska avro AOC stängas ner??
Gh
2018-05-01 18:38:59
SV: BRA RJ100
Flygskatten skulle ju göra det lättare att skaffa nyare plan med miljövänligare motorer. Har inte tegeringen tänkt fel här?
Sv BRA
2018-05-01 18:38:45
SV: BRA RJ100
Varför tror du att BRA sakta kommer ta död på sig själva med C-serien? Tror snarare att RJ'n sakta tar död på BRA för tillfället, den är inte underhållsfri.
Sen är jag nyfiken på vilken kapacitet som C-serien saknar som är livsviktigt för BRA?
@BRA
2018-05-01 15:28:50
SV: BRA RJ100
Vilken kapacitet är det C-Series saknar!? Vilken kapacitet behöver BRA!? Du som vet, kan du inte berätta för oss och ledningen på BRA så det blir rätt! Snälla!
@Torgny
2018-05-01 14:25:08
SV: BRA RJ100
Det är uppenbart att du aldrig jobbat inom flyg eller Revenue Sales. När tom. försäljningschefen på BRA oroar sig över C-series, så bådar det inte gott.
Torgny
2018-05-01 11:56:46
SV: BRA RJ100
Varför tror du det? Braathen ingår i braganza! Titta på hur många miljarder dom omsätter...
Sv OP
2018-05-01 11:48:09
SV: BRA RJ100
”Flygskatten”
BRA
2018-05-01 09:28:22
SV: BRA RJ100
Det är bra för BRA att vänta med C-series. När C-series kommer så dör BRA så tar de sakta men säkert död på sig själva. C-series har inte den kapaciteten de behöver.
@
2018-05-01 01:19:10
SV: BRA RJ100
BRA har ju relativt nyligt blivit färdiga med att byta ut SAABen mot ATR samt blivit en ihopslagning av flera mindre bolag, har väl haft nog mycket på bordet tills nu. Kommer väl inom några år får man hoppas!
Op
2018-04-20 11:59:40
SV: BRA RJ100
Flygskatten b la
FO
2018-04-19 21:16:50
SV: BRA RJ100
Hur kommer det dig att man skjutit fram leveransen?
Bra
2018-04-19 12:41:07
SV: BRA RJ100
September 2020
 

Tillbaka

Volflight
Pilotshop
Air BP
BAM
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev