Tråden startades av: Pilot  2019-12-06 13:26:39
Regional Jet 
Funderar på att söka till Regional Jet. Vill veta (seriöst) om bolaget är bra både när det gäller personal policy och hur starkt bolaget är ekonomiskt, går det bra eller dåligt för dom? Ingen konkurs i sikte utgår jag från..

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

FO
2020-01-14 22:28:26
SV: Regional Jet
Har Nordica/Regional Jet börjat flyga med Embraer?
Pilot
2019-12-14 16:44:57
SV: Regional Jet
@DC-10
Fin tanke men de vill annat.

Minimum Requirements

First Officers:
• Valid EASA ATPL license
• Medical Class 1 and ICAO English Language Proficiency 4
• Total of 2000 flight hours
• At least 1000 flight hours experience on an aircraft with MTOW not less than 10000 kg
Sergej
2019-12-14 10:25:02
SV: Regional Jet
@aluminium-ryttare

Med tanke på att du bekräftar påståenden men inte vet att Regional Jet ska flyga EMB195 (inte EMB175) så ser jag inte din bekräftelse som någon bra källa. Läs på innan du sprider falska rykten.
DC-10
2019-12-14 00:20:35
SV: Regional Jet
Passar det inte så kan man ju alltid söka något annat jobb? Tror det finns många nyexade piloter som gärna får in en fot i branschen, ändå tjänar pengar (inte pay2fly) och kan tänka sig flyga en EMB195. Låt dem ta jobben istället, alltså de som verkligen vill.
Snurrpelle
2019-12-13 20:30:59
SV: Regional Jet
4200Euro för en kapten. Det är ju mindre än hälften vad de får på Cityjet (Samma flygplanstyp)
aluminium-ryttare
2019-12-13 19:30:50
SV: Regional Jet
Kan bekräfta uppgifterna, man är anställd via PAS Aviation.. Dom som har blivit kallade har fått dessa uppgifter.. Det är ett helt annat läge för besättningar på ARN t.ex. jämfört med RJ EMB 175 i Tallinn.


//Cpt
Bertil
2019-12-13 14:23:32
SV: Regional Jet
Bättre att ta jobb som kabinpersonal i Stockholm då än pilot i Baltikum.
Får bo hemma och du tjänar mer.
Kungen
2019-12-13 11:47:22
SV: Regional Jet
Lönen och personalpolitiken är under all kritik.
Dock förhandlar de med SPF om ett avtal för Jet-trafiken. Det skall bli spännande hur de får ihop det.
Muskot
2019-12-13 11:11:53
SV: Regional Jet
@Pilot
Okej, min bekanta är anställd direkt av Regional Jet, ej via bemanningsföretag, så kanske skiljer en del.
?
2019-12-13 10:03:38
SV: Regional Jet
Var ligger deras annons?
Pilot
2019-12-13 10:00:50
SV: Regional Jet
@Muskot
Det är vad rekryteringsbolagen som letar crew åt Regional Jet erbjuder. För att nå högsta nivån ska man ha valid rating och 3000h+ på typ.
Muskot
2019-12-13 08:19:30
SV: Regional Jet
Ska tilläggas att mitt inlägg är avsett för FO då den jag känner jobbar som FO.
Muskot
2019-12-13 08:17:13
SV: Regional Jet
@Pilot
De uppgifterna är hämtade från någon hemsida som du googlat fram va? Kollade med en bekant och de stämmer inte riktigt. Lönen är högre (ca 500€ på alla siffror) samt att det gäller om man har bas Tallinn eller Vilnius. Med andra ord, en lön anpassad för Baltikum.
Pilot
2019-12-12 22:56:23
SV: Regional Jet
EMB / CRJ salaries in Regional Jet:

FO: €1470 (without TR), highest €2730 (with TR and hours)

Captain: €2660 (without TR), highest €4200 (with TR and hours)

Fixed salary. Some extra if operating over 70h per month.
Aluminium-ryttare
2019-12-12 17:01:02
SV: Regional Jet
Är det någon mer som har blivit kallad på intervju för EMB 175?
Fick precis villkoren för anställningen vilket inte direkt var upphetsande.

//Cpt
ATR RJ
2019-12-09 11:06:15
SV: Regional Jet
Söker de Crew till Arlanda? Enligt senaste info är vi något övertaliga på ARN då Regional Jet kommer ha 4 ATR istället för 5 som Flybe tidigare haft.
John Snow
2019-12-08 21:56:58
SV: Regional Jet
Jobbar man för ett bolag baserat i Estland, med bas i Tallinn så får du ju såklart också en marknadsmässig lön i Estland. Regional Jet har bas för sin ATR flotta på ARN och de har ett bra avtal för att passa den svenska standarden. Jag jobbar själv för Regional Jet med bas ARN på ATR och tycker definitivt att du ska söka.
Janne
2019-12-08 14:34:09
SV: Regional Jet
@Tomten

Nej det finns inget Svenskt kollektivavtal för Regional Jet.
Och villkoren är riktigt dåligt jämfört med att flyga på ett Svenskt avtal.
Tomten
2019-12-07 18:09:16
SV: Regional Jet
Då är frågan, är det svenskt kollektivavtal för det berörda flygbolaget?
sv Bertil
2019-12-07 13:31:13
SV: Regional Jet
Utlandsanställd flightcrew med bas STO, får inte svenskt kollektivavtal per automatik.
Dessutom är inte svenska avtal alltid de bästa. Fråga killarna på SunClass Airlines (TCAS).
Bertil
2019-12-07 12:47:36
SV: Regional Jet
Med bas i Stockholm får du givetvis svenskt kollektivavtal och jag antar att det är vad du är intresserad av.
Okunnig
2019-12-07 10:03:48
SV: Regional Jet
Var hittar man det blåget på nätet?
Hittar ingen länk.
Pilot
2019-12-07 06:37:18
SV: Regional Jet
Trivs personalen eller är det stor omsättning på dom anställda?
Bra tekniskt underhåll? Vill veta allt ;-).

Mohid
2019-12-06 23:39:15
SV: Regional Jet
Skulle säga att det är ekonomiskt bra då de har starka finansiärer.
Lönerna är lite olika beroende på bas, men räkna med en marknadsmässig lön för Estland eller Litauen, beroende på vart du får bas.
Acer
2019-12-06 16:48:53
SV: Regional Jet
Allmännt ekonomiskt svagt i nivå med sin föregångare Estonian Air.
Lönläget är av naturliga skäl anpassat till Estland och förutsätter att man lever och bor där. Omöjligt och du skall bo kvar här.......
 

Tillbaka

Volflight
Pilotshop
BAM
Flygtorgets nyhetsbrev
Flygrevyn