Boeings nya single aisle plan
Boeings har inte somnat.
https://aviationweek.com/aerospace/boeing-plans-next-steps-ultra-efficient-airliner-concept
svar
Många analytiker menar att, “Boeing can easily take that cost”.
Har du en annan uppfattning?
Trump oroar sig för att MAX “krisen”, skall påverkar USA’s BNP negativt.
Så stora är Boeing.
Till skillnad mot andra (europeiska) flygplansproducenter, som får statliga bidrag.
Ingen som har någon synpunkt på flygplanet i sig?
Det är inte ekonomin som är ett problem. Utan att Boeing ska komma tillbaka, som det kompetenta bolag de var/är.
Med NMA projektet som nu ligger på is, jobbade ca 400 pers. De kommer säkert att finnas tillgängliga, för Boeings Transonic Truss-Braced Wing (TTBW) ultra-efficient airliner.
I alla fall är det inget som skribenterna här kan lösa!
Den stora frågan är väl om Boeing inom närtid klarar ekonomiskt och arbetsmässigt att sjösätta en ny modell.
Eländet med B737 Max måste kosta mycket pengar och resurser att räta upp.
Som tur är Boeing inte ett fattigt bolag det hjälper en del.
@boeing hade du väntat dig nått annat? De flesta som skriver i detta forum önskar Arlanda och Stockholm hamnar i undergång.
Negativa kommentarer var väntat. Tråkigt att det inte går att vara seriös här.
En glad amatör som jag har sagt det flera gånger…
MCAS extra allt?
Intelligent svar flygare.
Läs hela artikeln, om möjligt.
Bra, då är det bara att helt lägga ner Max eländet, och återgå till 737 NG tills nya flygplanet är klart.