Tråden startades av: Göteborgare  2021-10-07 22:37:16
SAS GOT-CPH 
Hej allesammans!

Är det någon som vet när SAS börjar trappa upp flygningarna mellan Göteborg och Köpenhamn? Enligt bokningssystemet går man från en daglig avgång till sex den 28 mars, men finns det verkligen inga planer på öka innan dess? Åtminstone en extra morgon-flight med ATR/CRJ borde man väl kunna fylla. Mycket smidigare och mer flexibla byten på Kastrup än Arlanda enligt mig…

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

pf
2021-10-14 11:42:07
SV: SAS GOT-CPH
Urban, i følge min gamle SAS tidtabell, "4 SAS Timetable International Valid until Sep 27, 1986" var det det året ingen 747 eller DC-10 trafikkrelasjoner mellom GOT og CPH v.v.

Inntil 11-12.Sep gikk SK902 dag 4 JFK-BGO-GEN med retur SK905 dag 5 GEN-BGO-JFK, DC-10. Jfr nevnte tidtabells sider 228 og 229.

I trafikkperioden gikk SK902 dag 5 og 6 JFK-GEN-GOT med retur som SK 901 dag 6 og 7 GOT-GEN-JFK Flytype 747 .

Som tilleggsopplysning, i følge Planespotters, hadde ikke SAS 747-Combi i år 1986
Urban
2021-10-12 18:27:44
SV: SAS GOT-CPH
Bergen till New York är jag ganska säker på.
Hur ofta eller hur länge ?.
Hittade dock:
"Varje onsdag gick SK901 från Köpenhamn till New York/JFK via Göteborg. Samtidigt hade även Bergen fått förbindelse med New York och maskinen slingades CPH-BGO-JFK-GOT-CPH resp CPH-GOT-JFK-BGO-CPH. Senare ändrades slingningen, och t ex sommaren 1985 utgick SK901 varje lördag från Göteborg och gick till JFK via Oslo/Gardermoen".
Hans Jakobsson, 8 Januar 2020 Business Class forum
/jes
2021-10-12 12:04:37
SV: SAS GOT-CPH
I mitten slutet av 80-talet åkte jag på söndagar GOT-GEN ett flertal gånger med 747F. Planet fortsatte sedan till JFK. Ett bra alternativ till SAS/Busy Bee F50.

Åkte även ARN-GEN-JFK med 747F.
pf
2021-10-12 09:50:37
SV: SAS GOT-CPH
I min SAS-tabell fra 1986, fløy SAS to ggr per uke CPH-GOT-JFK, v.v. med 747.

Kan det ha vært en Combi ? Og det kunne reises mellom CPH og GOT i følge tabellen.

Det var ingen forbindelser da mellom GOT og BGO v.v. Men, 4 ggr per uke mellom ARN-GEN(Gardermoen, nå OSL) -JFK, her står det EQV, Equiment varies, 747 og DC-10.

Jeg kommer i håg jeg reiste to/två ganger GEN-ARN, en gang med DC-10, en gang med 74M(Combi) midt på 80-tallet. (En annen raritetreise jeg hadde var L-1011 TWA First class Fornebu !-ARN, men det har intet med GOT-CPH å gjøre)

På den siste, burde SAS ha en form for "shuttle" med ATR-72 ?
Urban
2021-10-11 18:12:49
SV: SAS GOT-CPH
Forts. Och vidare till JFK.
Urban
2021-10-09 17:12:19
SV: SAS GOT-CPH
Satte man inte in DC10 och 747 CPH-GOT-GEN/BGO på den "goda" tiden?
Gh
2021-10-08 15:33:40
SV: SAS GOT-CPH
SAS har i princip släppt GOT helt. Det finns andra bra hubbar med andra bolag om du frågar mig.
 

Tillbaka

Pilotshop
Flygtorgets nyhetsbrev
Flygrevyn