Är SAS USA-trafik fortsatt stabil?
Lite sugen på att dra till LA i höst. Vad tror ni superexperter på forumet om SAS USA-kärror? Kommer dom påverkas av strejk och eventuell rekonstruktion?
Och en sista fråga, kan någon förklara varför det är så viktigt att boka flygresan med kreditkort, i dessa tider?
svar
Du säger: “Foredrar Delta och Finnair over instabila SAS. Mycket battre service ocksa”.
Vi har på denna punkt helt olika synpunkter.
1) Min hemma flygplats trafikeras inte av Delta och Finnair. Det betyder att jag måste ha minst två olika bokningar för en flygning till USA från min hemmaflygplats.
2) SAS med Star Alliance har det bästa utbudet av flygningar på en bokning där man blir mycket bra omhändertagen även om någon del av flygningen blir försenad. Reser du mycket förutom bra punkt till punkt är detta Guld värt.
3) Inget flygbolag har gett mig bättre service än SAS under de många år jag flugit mycket till de flesta delstater i USA samt Kanada, Asien och Brasilien.
Foredrar Delta och Finnair over instabila SAS. Mycket battre service ocksa.
Vi med företagsavtal med SAS betalar först biljetten efter utförd flygning.
Vi har således inga problem!
Norwegian levde på alla förskottsbetalda biljetter före deras rekonstruktion. Det innebar att många privatpersoner förlorade en hel del pengar.
@Anarkist – Där har du fel. Det finns fördelar med premium. Vid en eventuell konkurs så kommer vi Diamonds få pengarna tillbaka. Det var längesen jag var på guld eller silver nivå och vet inte hur det fungerar för dessa nivåer.
Det är en exklusiv nivå av medlemskap och med exklusivitet kommer förmåner.
@ Kavaj-Hedström.
Utgår ifrån att du refererar till SAS Eurobonus klasserna.
Detta spelar ingen som helst roll vid evt. Tilbaka betalning av biljetter vid en evt SAS konkurs.
Det enda som spelar roll är att man betalar med ett äkta kreditkort, t.ex Amex, visa, mastercard.
Om du ska till LA skulle jag rekommendera dig boka Finnair ARN-LAX.
Jag betalar alltid med kreditkort (Diamond sen 2015). Tryggt och säkert.
Vet inte hur det ser ut vid en eventuell konkurs för er med silver. För Diamond finns det i alla fall försäkringar.
Frågan er vel om SAS i sin nåværende form finnes i høst ? I verste fall sitter SAS igjen med 30 egeneide fly. Av disse 3 stk A-330 og 3 stk A-350. Ikke sikkert de blir plassert på LAX.
Ved å booke reise med kort kan du lettere få igjen penger om noe går galt.
USA trafiken är helt twisten, 3 bolag kör paralellt ARN-JFK/EWR
SK, AY OCH DL
ändå så kostar tor nu under sommaren 10.000 kr
Tvivlar mycket hårt på att dom flyger fulla kärror på dom priserna när
AF, BA mm säljer tor för under 7000 kr