Tråden startades av: Rolf  2022-12-02 17:57:34
SAS på SKAMLISTAN 
Enligt Konsumentverket ligger SAS på 3:e plats på den sk. "Skamlistan". Sämre är bara Detur och Telia.

Är detta värdigt ett bolag som SAS?

Inga andra flygbolag finns på listan över flest anmälningar.

Källa: SVT Nyheter

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

One Love
2022-12-05 12:37:27
SV: SAS på SKAMLISTAN
Lägst pris vinner oftast en upphandling som vanligen några år senare leder till missnöje, typ det som SAS nu kännetecknas av..."dålig kundservice".
Kundnära relationer bör hanteras av bolagen själva. När mitt bolag återtog kundtjänsten steg också de positiva omdömena.
/Regnbågspilot
Y
2022-12-02 21:13:07
SV: SAS på SKAMLISTAN
Efter man outsourcat stora delar av sin kundservice har det blivit katastrof på SAS. Det går inte att prata med någon som får eller vill hjälpa passagerare. Otroligt dåligt och ovärdigt SAS. Man hjälper inte sina Kunder.
Känns som det blandats in lite för mycket inspirationer från Irland och Ryanairs sätt att bemöta kunder. Men till och med dem har idag bättre kundservice än SAS.
 

Tillbaka

SPUI
HDI
Pilotshop
Air-BP
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev