Tråden startades av: BT fo  2023-03-17 11:24:40
Amapola 
Någon som vet vart Amapola har baser? Annonsen säger ju GEV och VHM men vad har de mer som man kan drömma om? Bara ARN?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Populairson
2023-09-01 08:55:51
SV: Amapola
Om de bara söker en kapten till VHM så betyder ju det att förmodligen en kanske två positioner redan är fyllda i Vilhelmina. Tror nog det kommer gå bra, man hör ju bara gott kring Amapola nuförtiden så många söker säkert bara för att få in en fot i bolaget.
Cpt
2023-09-01 01:57:04
SV: Amapola
Direct entry kapten - Fokker 50 med stationering Vilhelmina.

Xfly/Nordica lyckades inte med de rekryteringarna till Jet.
BAX
2023-04-15 08:48:23
SV: Amapola
Tack för informationen. Då behåller jag min uppfattning om Amapola som ett väl fungerande bolag på utförarsidan.
till BAX
2023-04-14 17:01:28
SV: Amapola
Har en bekant som har känningar på Jonair. De sa att om någon flygning var mer än 15 minuter sen så blev det viten. I så fall är det inte konstigt att Amapola får böter. Det jag har hört från släkt i Lycksele och vänner som har stuga i Hemavan är att det inte har varit bättre sedan Skyways flög för 20 år sedan. Heja Amapola även om ni har ont om resurser.
BAX
2023-04-13 18:38:12
SV: Amapola
Amapola är antagligen ett välskött bolag som det aldrig pågår några ”skandaler” omkring. Däremot har
bolaget lite för tajta administrativa resurser. Jag har sett det även i ett kundperspektiv då jag för en tid sedan begärde in en offert på ett antal flygningar. Först fick jag inget svar alls och efter påstötning en hafsigt sammanräknad summa utan några specifikationer. Det förvånar mig lite att man inte är mer professionell i sitt bemötande av såväl arbetssökande som kunder särskilt med tanke på hur konjunkturer och marknader ser ut. När det väl kommer till att uppfylla ingångna avtal har jag hittills haft uppfattningen att de är duktiga men läste nyligen att de fått böta pga för mycket irregulariteter i upphandlad trafik.
@Hört på håll
2023-04-12 23:55:59
SV: Amapola
Ett autosvar på deras HR email är väl inte allt för mycket begärt. Så man vet att ens ansökan hamnat rätt.
pilot
2023-04-12 21:29:17
SV: Amapola
dom håller på att gå igenom ansökningarna nu. var i kontakt med dom
fofofo
2023-04-12 18:56:01
SV: Amapola
har inte hört något
Hört på håll
2023-04-12 18:46:46
SV: Amapola
Jag har hört att de siktar på kurs i höst och därmed är det inte säkert att de kommit så långt ännu. Efter att ha hållit på med rekrytering i ett litet bolag vet jag hur svårt det är att hålla alla informerade när det är många sökande. Håll ut så får ni säkert besked snart.
Pilot
2023-04-12 18:29:32
SV: Amapola
Hur många timmar ligger ni som sökt på? Tänkte hur stor chans det finns på intervjuv för nya piloter
Fo
2023-04-12 11:53:48
SV: Amapola
Sökt. Inget svar alls, inte ens att de mottagit ansökan.
Pf
2023-04-07 12:22:27
SV: Amapola
Någon som blivit kallad till intervju?
Sv sökande
2023-03-29 13:12:39
SV: Amapola
Dom lägger stor vikt vid att det blir rätt person till jobbet och då är flygtimmarna mindre viktigt. Processen består av intervju, kunskapstest och simulator. Lycka till!
Kungen
2023-03-22 21:26:18
SV: Amapola
Till mr fo, varför skulle Nordica till söka folk till VHM? Dom har ju endast trafikerat GEV/AJR?
Sökande
2023-03-22 16:39:49
SV: Amapola
Brukar Amapola ta in folk som är nya från flygskolan? Såg att det inte fanns något krav på timmar samt hur är intervju osv där?
Moses
2023-03-18 23:20:37
SV: Amapola
När börjar dem med ATR-42?
@FO
2023-03-18 11:51:55
SV: Amapola
Det finns inte alls någon stationerad i OER. OSL har några piloter utöver redan nämnda VHM.
Anders
2023-03-17 14:27:47
SV: Amapola
Vad är lönen?
FO
2023-03-17 14:13:01
SV: Amapola
Amapola har huvudbas på ARN men även besättning stationerande i VHM och OER. GEV blir nytt med nya upphandlingen. Dom vill väll helst ha folk som kan bo på utestationerna då planen oftast avslutar sin dag där
Per
2023-03-17 14:10:54
SV: Amapola
Just nu finns det bara en bas på ARN.
fo
2023-03-17 12:37:57
SV: Amapola
Bara ARN ja.

Nordica sökte med ljus och lykta efter piloter till GEV och VHM men lyckades aldrig etablera lokala besättningsbaser för den upphandlade trafiken.
 

Tillbaka

TFHS
Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev