BRAathens
Varför har BRA Athen (Aten-Grekland) målat på sitt plan? Är det en linje endast till Grekland från Bromma? Väldigt spännande om det är så!
svar
När är a320:ns första flight? Hinner den bli färdig i tid?
Mvh Danne
Nej, det klagas inget alls på SAS 🙂
@Piloten
Vilka är dom andra bolagen? menar du statens bolag?
Det klagas inte spec mycket på andra bolag som tex mjölkar staten på pengar år in och år ut.
Gillar BRA tycker dem gör helt rätt.
Braathens International Airways AB;
SE-RGE AIRBUS A319 -Registrerad ägare:
Alterna Aircraft IX LLC
10 Corporate Drive, Suite 2204
US-03110 Bedford, NH
United States of America
SE-RGD AIRBUS A319 -Registrerad ägare:
DCAL 3 Leasing Limited
32 Molesworth Street
Ireland
SE-RGC AIRBUS A319 -Registrerad ägare:
AASET 2018-3 North America Aviation DAC
32 Molesworth Street
Ireland
SE-RGV AIRBUS A319 -Registrerad ägare:
ECAF I 2283 DAC
2nd Floor, Block 5
Irish Life Centre Abbey Street Lower
Ireland
Vilka är leasingbolagen som hyr ut flygplan till BRA och BrAthens?
Varför dra ner någonting. Flygbolagen har ju hittat en affärsmodell där man säljer in lite miljö och får investerare samt får lite lån av staten. När pengakistan är slut så rekonstruerar man bara. Alternativt åter bolaget gå i konkurs och så startar man bara ett helt nytt.
Det kostar att ligga på topp? Ska dom börja dra ner på crew inför vintern?
Var det inte 200 miljoner BRA fick i stöd vid rekonstruktionen? Det låter allvarligt att det ligger på minus redan!?
@Ekonom
Brukar göra minusresultat. Företagen som leasar ut flygplanen är väldigt dyra 😉
Braathens Regional Airlines (BRA) AB gjorde ett minusresultat för år 2022 på ca 107miljoner med en omsättning på ca 1,37 miljarder.
Kan intyga att det frågas knappt eft filmer/underhållning ombord i allafall på de flygningar jag jobbat.
@:)
Nja inte nödvändigtvis. Ta Rajan som har en fantastisk Safety historia, men är och har varit extremt svaga på passagerar komfort.
okej, kan du ge exempel på när du gjorde sånt val och vad det resulterade i?
Jag skulle vilja påstå att det är linjärt, bättre säkerhet, bättre entertainment, passagerarupplevelse, o.s.v.
När jag bokar semesterresa så tittar jag inte vad för utrustning vad gäller underhållning som finns ombord. Det som är viktigt är vart jag vill åka och att färden fram och tillbaka känns trygg.
Däremot om det står mellan två olika flygbolag, till samma destination och likvärdigt pris. Klart jag väljer den med bäst och mest service, förutsatt att jag upplever de likvärdigt i övrigt.
Kunderna tänker nog verkligen “wow” när man kliver på 20 år gamla maskiner…
Det är ju faktiskt 2023! Ska man inte kunna bli underhållen ombord på din svindyra resa och dessutom slippa bära ombord på elektronisk utrustning? Nä, tänk igen.
Vill dom se på film kan dom f*n stanna hemma i TV soffan.
Det där med ser visa film ombord känns väl nästan lite passé! Idag har väl nästan all en telefon eller iPad att kolla på?! Ladda ner filmer och serier som du faktiskt vill se. Flyger du reguljärflyg ner till tex Las Palmas eller Mallis har du sällan någon filmvisning ombord.
Hur går det med chartern? Är pax missnöjda att inte kunna se på film ombord?