SEA SK937 |
Ryktet om SAS långlinjedöd som någon på forumet så starkt hävdat är överdrivet.SK937 CPH-SEA den 21/5-25! |
|
|
Johnny
2024-09-26 13:56:09
|
SV: SEA SK937
@ Sky Vad är problemet, om man vill flyga direkt till AMS eller fra finns det fortfarande bra möjligheter till detta. Att SAS flygar folk till sin hub är väl knappast märkligt. ARN är inget hub, men en feeder flygplats till olika hubs i Europa.
|
2024-09-20 17:51:38
|
SV: SEA SK937
Yes @sky Kollar man på SAS finns inga direktflygningar längre mellan Arlanda och Frankfurt. Det är mellanlandning i Köpenhamn eller Amsterdam på vägen ...
|
Sky
2024-09-20 15:35:16
|
SV: SEA SK937
Det är väl ingen hemlighet att SAS fokuserar på Sky hubbar! Det har dom själv sagt…tidigare fokuserade man mer på Star hubbar! Hade väl nästan varit konstigt annars
|
Daniel
2024-09-20 11:50:30
|
SV: SEA SK937
@ Fritz Klycka - så priserne fra AMS er mere fordelagtige? Lad mig give dig et hurtigt eksempel - en passager fra ARN til LAX :
Med KLM over AMS ud den 04-12 og hjem 11-12 knap 7200 DKK
Med SAS over CPH ud den 04-12 og hjem 11-12 knap 4000 DKK
Du kan selv få lov at lave priserne om til SEK, men KLM er sjældent (som i næsten aldrig) billigere end SAS, og havde priserne været omvendt havde jeg med glæde taget til AMS, men det er totalt spild af både tid og penge
|
LJ
2024-09-20 09:12:11
|
SV: SEA SK937
SAS nya LH linjer ser ut att vara hårt bestämda av Sky Team. Ser ingen annan förklaring till att SAS annars ska flyga ex Atlanta som är en Delta Hub.
Blir spännande och se om de lyckas fylla en wide body till SEA.
|
Fritz Klyka
2024-09-19 16:27:58
|
SV: SEA SK937
Svar:Daniel. CPH=Stor i Norden, men liten på Jorden. Att CPH upplevs som smidigare än AMS kan ju månne bero på att AMS är dubbelt så stor som CPH. Men jag har aldrig upplevt några problem i Amsterdam. Hur smidigt som helst trots storleken. Varför byta då? Priserna via AMS är dessutom betydligt mer fördelaktiga. Men håll till godo med ert CPH, ni danskar på båda sidor om Sundet…….
|
pf
2024-09-19 10:32:43
|
SV: SEA SK937
For meg ville prisen være en viktig faktor, tom Ice-air, hvor mat må kjöpes ombord transatlantisk, ville blitt vurdert. For å slippe Kastrup.
Nå har jeg ikke vært i den vestlige del av USA siden 1982. Da arbeidet min far i et SAS-team hos McDonald-Douglas ifm mottak av MD-80 inn i selskapets flåte. Men, vi flöy via SEA til LAX fra CPH, en vei med 747 Combi, en vei med DC-10.
|
Daniel
2024-09-19 08:58:22
|
SV: SEA SK937
@Fritz Klycka - det er sjovt at hver gang SAS åbner en ny rute, så flyver du den i forvejen over Amsterdam.
Men som svar til spørgsmål, det vil mange passagerer, som synes det er langt mere smidigt og bekvemt at rejse igennem CPH end AMS
|
pf
2024-09-19 08:39:30
|
SV: SEA SK937
Det er av stor interesse man ser at SAS nå ser ut til å doble i New York-området med ny rute OSL-JFK v.v.
I fjor prövde SAS å fly i sommersesongen på to av de tidligere-SAS landenes "nr 2" byer, Aalborg og Göteborg, direkte til EWR.
Dette kan ikke ha vært noen god business, fordi rutene ikke satte disse opp igjen i år.
Det ville vært naturlig også å forsöke flyging fra Norges "nr 2" by, til EWR. SAS argumenterte med den norske flyavgiften for ikke å gjöre dette.
Nå bör muligens SAS spise sine ord, den norske flyavgiften består, og svenskene er i ferd med å ta bort sin.
Nok en tidligere beslutning, jfr planlagt rutefremföring, med dårlig dömmekraft fra Frösundavik slik jeg ser det ! Bergen burde vært forsökt i fjor.
|
Fritz Klyka
2024-09-18 21:46:32
|
SV: SEA SK937
Jag flyger redan till Seattle via Amsterdam. Varför byta ner sig till CPH?
|
AL
2024-09-18 18:00:48
|
SV: SEA SK937
@Leif D OSL-EWR SK907-908 vil gå som vanlig med A330. OSL-JFK SK923-924 kommer i tillegg med A321neo LR. Begge rutene vil gå daglig.
|
Leif D
2024-09-18 16:46:49
|
SV: SEA SK937
OSL-EWR flyttas till OSL-JFK
|
Uffe
2024-09-18 12:08:39
|
SV: SEA SK937
Även OSL-JFK dyker upp i sommar med 321NX
|
Tillbaka