Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Ersättning för SAS RJ-produktion efter årsskiftet?

Tråden startades av Calle

Beklagar om den här frågan redan är omnämnd i tidigare trådar, sökmöjligheterna är inte helt hundra…

Vet man hur SAS, efter årsskiftet, kommer att hantera den produktionen som man idag hyr in med RJ-maskiner? Det glappet som idag finns mellan ATR och de större maskinerna torde väl finnas kvar även efter årsskiftet då BRA kliver in?

Publicerad den 2024-11-05 11:32
Skriv ett svar
Antal svar: 8

svar

Roger
2024-11-11 09:05

När xfly nu äntligen har försvunnit så tar cityjet över crj produktionen. Det är ganska självklart så vad är det som är det stora frågetecknet?

Rj
2024-11-10 21:34

Nej en 319 är det som står i avtalet

Rj
2024-11-10 01:33

BRA kommer även flyga 4 A319 för SK, ses på deras hemsida när man kollar dom flighter XFLY flugit crj med

sv pf
2024-11-05 17:20

Varifrån vet du: “nye Embraer på link, neppe….I beste fall godt brukte.”
Är det som vanligt “norsk” spekulationer, utan källa ?

pf
2024-11-05 16:28

Flottan, nye Embraer på link, neppe….I beste fall godt brukte.

Anställd
2024-11-05 15:19

BRA ATR 72 pax, 14 plan och 3 till på ingång

2024-11-05 12:52

Hur menar du?
Man kommer fortsätta hyra in CRJ efter årsskiftet.

flottan
2024-11-05 12:14

ATR72 – BRA 70 pax [14st]
CRJ900 – Cityjet 90pax [10-14st]
EMBRAER195 – SAS Link 120pax [10st] + nya
Airbus 319-320-321-330-350

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500