Att hyra bil av Europcar kan bli en dyr resa
Det kan väll inte vara lönsamt att ha missnöjda kunder, varför betalar inte Europcar avgifterna för att sedan debitera sina kunder istället för att låta kunderna få en massa straffavgifter? Europcar får tänka och göra rätt!
svar
det måste vara tråkigt att hela tiden försöka lura sina kunder, är det inte försäkringar och annat skräp man försöker lura på sina kunder så är det bensinen:
https://www.sydkusten.es/sk/11/a/27620/hyrbilsbolag-doms-for-bedrageri/
Det är i princip bara att gå fram till en hyrbilsdisk så sätter cirkusen igång. Tråkigt med en bransch med så extremt dålig moral.
Jag hade glömt mitt kreditkort i Sverige, då fick vi inte använda min frus kreditkort när vi skulle hämta ut bilen. Vi fick inte heller skriva över hyrbilen på hennes namn. Vi var tvungna att avboka och sedan boka samma bil för tre gånger så mycket pengar. Är det att sko sig på kundens misstag eller?
Läs igenom avtalet och ifrågasätt ev tillägg.
Men herregud, hyrbilsföretagen får väll ta tag i frågan. Det här skickar bara signaler att det är för riskabelt att hyra bil utomlands eftersom regelverk och lagar är för svåra att tyda och känna till:
https://www.aftonbladet.se/resa/a/9mdnrr/owe-fick-boteschock-efter-bilsemestern-i-italien
Men det är ju precis därför jag alltid bokar med Anna på SIXT!