12 Maj kickar BRA igång svensk Inrikes flyg
Hej!
Hur tror vi att detta går? Vem går vinnande i kampen på BMA? BRA vs Leap? 340/2000/72 vs ATR72-600? Är det för tidigt/ försent för BRA att starta?
Spännande och följa!
svar
Återanställer BRA sin personal med vettiga villkor nu när de ska starta upp linjer eller är det daganställningar som gäller?
@majsan. Du kan glömma kommunalt ägande i Stockholm. Moderater, KD, C och L regerar ihop med Miljöpartiet i Stockholm Stad och Region Stockholm. Att dessa partier vill ha kvar makten är mycket, mycket viktigare än att kommunalisera Bromma Flygplats. Den styrande majoriteten i Stockholm Stad är mycket mer intresserade av att privatisera och sälja ut lägenheter i allmännyttan – i samarbete med Miljöpartiet. Att de skulle ta över Bromma Flygplats är en omöjlighet. Möjligen kan de ta över och sälja vidare marken till underpriser till privata byggare.
Stockholms stad (kommun) är inte intresserade att driva Bromma flygplats. De vill nyttja marken för att bygga bostäder och få ökade skatteintäkter.
Så att terminal som är på ett par 1000kvm är K-märkt ska vara en motivering till att flygplatsen ska få vara kvar? Hahaha
@Anton: Det är Incheckning, avgångshallen som är K-märkt? Finns ju fler byggnader på området som definitivt inte är K-märkta. Nya ankomshallen, piren, grafair etc…
Finns inget som säger att det kan bli en kommun ägd flygplats vilket jag tror starkt på.Skit i Swedavia!
Kör BMA kommunalt för den behövs!
Hur många piloter har BRA anställda i dagsläget?
@Stockholmare
Hela bygget är K-Märkt.
Det är bara vissa byggnader som är K-märkta.
Det är gamla flygledartornet med tillhörande före detta terminalbyggnad, samt gamla hangar A, det vill säga nuvarande passagerarterminalen, K-märkta.
I samband med kommunens handläggning av ett nytt arrendeavtal framförde Naturskyddsföreningen i oktober 2007 ett uppdaterat förslag på en idé från 1980-talet att i stället lägga ned flygplatsen och bygga en ny stadsdel med plats för 50 000 boende och arbetande.
Detta skulle ge Stockholms stad betydande skatteinkomster.
Det är väl endast någon byggnad som är k-märkt?
BRA verkar fantisera om att BMA kommer finnas kvar efter 2038.
Byggnader är k märkta så det blir nog ett litet centrum av det!
Hm hur va det nu?
Är inte BMA K-Märkt?
BMA är K märkt.Spännande se vad som skulle kunna hända om flyget försvann.Tex inget får ändras där mm.
BRA tror också att Bromma ska få vara kvar till 2038
Med tanke på att de säger att de ska börja flyga med elflygplan redan om 4-5 år så känns det inte riktigt som de har någon koll. Det kommer inte hända. Det är samma snömos som deras jetsatsning som de förhalade år ut och år in tills det inte blev något.
Men BRAs ledning har ju varit insnöade de senaste åren! Hur menar du nu? Det är ju inga kvar på BRA längre….
BRA har väl inte varit så bra på att hantera bolaget. Man hamnade i kris och lyckades förhandla fram en uppgörelse med kreditorerna om att avskriva en del av sina fodringar. Det betyder att många har förlorat pengar på BRA´s verksamhet.
Det är inte säkert att de lärt sig något om ekonomi utan man är snart på ruinens brant igen.
Det är väl klart som fan att BRA själva fattar att det kommer vara färre affärsresenärer.
Tror ni dom sitter helt jävla insnöade eller?
Dom anpassar väl sig på samma sätt som alla andra. Mer leisure, ad hoc, charter, acmi
Självklart kommer inte avgångsfrekvenserna vara som innan Corona utan mer anpassat efter ett annat resmönster.
Blir nog tufft eftersom BRA främst riktar in sej på affärsresenärer. På det företag jag jobbar +8000 anställda i Sverige är det reseförbud till sista augusti. Ledningen har redan gått ut med att efter Corona ska många resor/möten ersättas med digitala möten då det fungerat bra under Corona
@@Crew
Det tror jag inte att historien upprepas igen då bolaget hyr in sin personal från bemanningsföretaget dem startat och där folk är anställda.