HUR MÅR NEXTJET?
Det florerar massa ryken. Vad gäller egentligen? Vara seriösa svar nu grabbar!
svar
tråkigt men sant…
varför? För varför ska flygbolag ha fast anställda när man kan ha dem som kontraktare istället och behandla dem som man behagar… Så kan man ju alltid skylla på att det är nödvändigt för att framtiden ser osäker ut…
Eller så kostade framtagandet av nya loggan för mycket 😉
Oj! Varför?
ca 25 saab 340 piloter varslade…
Vad händer? Ingen som hört nåt? Senast gick alla ner på 75%!
Har den Garmin 1000?
Finns det ATP-1000?
Glöm ATR 600. De är för dyra för Nextjet. Blir det ATR till bolaget så lär det bli så gamla som det bara går att få tag på… för att minska inköpskostnaderna. tror inte att ägarna ser långsiktigt och är beredda att gå in med en större invstering med tanke på bolagets tveksamma ekonomi, tyvärr…
@Kursaren
Nej, jag visste inte att Air New Zealand hade gått i konkurs.
@Bulten i Bo
Är emot JetTime av den enda anledningen att bolaget är Danskt, med all den mentalitet och personalpolitik det medför. Fotfolket är säkerligen kompetenta, och kommer leverera en bra produkt. Men ledningen hör hemma vid O’Learys köksbord
Det är 2-3 års väntetid på nya ATR 72 600 just nu!
Om man beställer ett större antal mer än 10 st så kanske man kan förhandla ner tiden något…..
Så du längtar efter Skyways?
Sittandes i Karlstad med biljett men inget flyg? Har du glömt att NZ är i konkurs?
@AW
Varför skulle Nexjet vara bättre än Jet Time att flyga för SAS? Jag har inte blivit speciellt imponerad av Nextjet. Jag längtar efter Skyways när jag sitter och skakar i den gamla SAABen.
Men är det inte brist på ATR ?
Det känns väll rimligt att de börjar med ett litet antal för att föra in typen i bolaget?
Det skulle vara mycket välkommet, ser hellre NextJet än Jettime som underleverantör/parter till SAS i Sverige. Om bara ryktet kunde förtälja vilket leasingbolag det rörde sig om… typ NAC eller motsv.
Dock så tror jag att fyra maskiner är för lite. Norrlandstrafiken kräver minst fyra + tre till de mest lönsamma linjerna Halmstad, Växjö och Visby. Och då är de ändå uppe i så stor flotta att de skulle kunna skaffa ytterligare en till att trafikera Jönköping med.
Ryktet säger att 4st ATR72-600 är beställda (leasade) för att klara konkurrensen från de kollektivavtalslösa kontraktarna som flyger åt Danska Jet Time som i sin tur flyger år SAS.
På sikt kommer det noga bara att finnas S340 och ATR?
Fast jag tycker det snackats om KK i rätt många år av “experterna” där ute men Next Jet flyger fortfarande på som vanligt….
Hahaha, har vi hört den förut, hur många gånger har det sagts att dom köpt ATR.
Nä, glöm det, finns inga pengar, bolaget går i konken inom kort.
Hörde att man nu beställt 4 st ATR 600. Kul om det stämmer! Grattis!!