Norwegian verkar ha kraschat
Norwegians server verkar ha kraschat. Jag har försökt att gå in och boka flyg hela morgonen, men det står att de just nu upplever en intensiv trafik.
Hur kan de gå ut med stor rea och billiga flygbiljetter om de inte har serverkapacitet att ta emot kunderna?
Åtgärda problemet nu så att man kan boka!
svar
Vågar man boka en biljett med Norwegian i vår. Kommer de att fortsätta flyg på NYC?
Dreamlinern blev en mardröm. Klagomålen strömmar in.
Mer än var fjärde flygning försenad. Dystra siffror.
Flygbolag i blåsväder. ”Kontrollera era telefoner.”
Rekordmånga klagar på Norwegian. Många missnöjda.
Hyllade Norwegian har börjat störtdyka!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18116689.ab?teaser=true
Aktien sjunker som en sten i vatten.
Norwegians yield minskade med 17 procent jämfört med samma månad i fjol.
Norwegian behöver mera bidrag (billigare besättning).
…och Kjos privata bankkonto i skatteparadis X blir bara fetare å fetare….
Ja, och de skandinaviska länderna avstår skatteintäkter för att Norwegian skall kunna klara sig.
Norwegian får bidrag varje dag! Personal arbetar för en spottstyver för att bolaget skall kunna klara sig.
Passagerarna avstår (ofrivilligt) ersättning för förseningar, för att bolaget skall kunna klara sig.
Finns det fortfarande folk på denna jord som förnekar att SAS tagit emot bidrag?
SAS ägs till 50% av privata aktörer. Inget bidrag har givits till SAS.
Rea…tror att Norwegian behöver få in lite cash nu så de kör med gigantisk rea…
På SAS.se kunde vi utan problem säkra oss våren och sommarens resor utan problem. Billigt, tryggt och säkert blev det också:)= Nej jag jobbar inte på SAS men inom utbildning.
sv pf, spørsmålet er vel hvor lenge EU tillater at SAS får konkurrere på de lite rimelige vilkår at regningen kan sendes til eierstatene, ref. MALEV
Forøvrig, alle selskap hedger fuel, så rent umiddelbart klarer både SAS og Norwegian både 2 og 12 % økning.
Ja, de har starka ägare och trogna kunder samt väl beprövade flygplan (inget skrot som B787).
En veldig interessant opplysning vil jo være om SAS klarer 2 %?
Börjar likna pyramidspel. Man måste öka destinationer och sälja massa framtida biljetter för att betala nutida kostnader. Känns som en skör bubbla är på väg att byggas upp.
SVD Näringsliv spekulerar att Norwegian inte skulle klara av en höjning av bränslepriset på mer än max 12%. Så låga är marginalerna.
Ett litet krig någonstans eller oroligheter i mellanöstern så spricker bubblan.
Jag har alltid gillat Kjos som en bra utmanare till etablissemanget, men det börjar likna ett korthus. Att rea ut biljetter för framtida resor utan bra RASK för att betala dagens räkningar…………. farligt!
Leffe
merkeligt at både SAS og Norwegian gjør dette hvert år-det har de gjort de siste mange år, og de finnes fremdeles?
Så, hva er poenget, annet enn at de stimulerer turismen, og styrker arbeidsplassene innen luftfarten?
Nej det finns mer att sälja hos SAS (Ground handling endast delvis sålt).
@Sv Rednose
Låter som att du pratar om SAS! Dom har ju nu sålt alla tillgångar och kan inte gå runt på biljettförsäljning så vad ska dom nu sälja??
Man lider brist i kassan och måste till varje pris förbättra likviditeten. DY har ju inget att sälja annat än framtida drömmar.
Gigantisk nyårsrea, nästan gratis att flyga.
Inte konstigt när dom betalar grundlön på 450€ (4000sek) till sin kära kabinpersonal 🙂
..vänta, glömde säga att dom faktiskt betalar ut traktamente också! Så ingen har bara grundlön!.. puh.. tur.