vad händer med passagerarna om NAX går omkull?
Kommer staten skicka ut räddningsplan? Eller får man klara sig själv?
svar
Tror inte NAX går omkull, kanske, kanske en liiiiiiten rist sådär på 1 på miljonen att deras långdist. satsning krashar men det tvivlar jag på, och det berör inte själva NAX med deras 737or ändå.
Men så länge EU / Irland och USAs flygmyndigheter ställer upp på deras “anställnings” vilkor dom vill ha, lär dom flyga vidare.
CPH är bättre än Oslo och Stockholm enligt Skytrax!
Norwegian long haul är fortfarande ett experiment som riskerar att falla samman.
Blablablabla, enda mer toskete utsagn fra arrogant SAS ansatte. Endelig har Norge fått et selskap som satser på direkteruter fra Norge, og ikke som det håpløse SAS som i 60 år har tvunget nordmenn til KPH! Norge har hatt en interkontinental rute hos SAS! Norwegian smeller opp 5-6 i løpet av 1 år. Dette på tross av at SAS Norge er det land som alltid har tjent mest penger. Nå kan håpløse danske og svenske SAS ansatte sitte med skjegget i postkassen på Kastrup og i Stockholm. Vi flyr med DY, direkte og langt utenom Kastrup!
blablablablablablablabla
Tror ikke jeg nogensinde , alle brancher inkluderet, har set et så usympatisk,asocialt og udspekuleret oplæg som det Norwegian bedriver.
Et selskab som spiller på nationalismen, den nordiske , men i virkeligheden er alt andet end det.
Hvor mange er der overhovedet tilbage som reelt er ansat i dette selskab andre end nogle få piloter, lidt administration og lidt norske ca.
Og piloternes tilhørsforhold er endda af tvivlsom karakter.
Jeg tror vi skal have omskrevet udtrykket;
Die dumme Dänen til at omfatte hele Norden , kors i hytten hvor har B.K taget røven på alle.
Strulet med “drittlinern” har kostat det dubbla. Lägg till kompensationspengarna till alla passagerarna. Norwegian är ett korthus och den gamle gubben Kjos beter sig både girigt och despotiskt. Läs själv hur han pissar på sina medarbetare:
http://www.theguardian.com/business/2014/feb/04/norwegian-air-shuttle-low-cost-gatwick-bjorn-kos
Älskar detta: “we don’t give a shit about Norway” Hahahaha!
Hvor mye forbaska rubbish skal du SAS-Rolf komme med? Hvis det er noen som går konkurs, så er det SAS. Gamle fly, tjener lite og en håpløs organisasjon.
Svar till Lars!
2013 gick NAX plus pga räknemaskin lekar i deras eko slutrapport.
LH på NAX lär ju ha gått back så det bara visslar om det 2013!
Ev. kommer Boeing ersätta NAX pga av allt B787 strul med det kommer hamna i så fall på räkenskaperna för 2014. OM dvs ens Boeing betalar ut ngt.
Det verkar ju mer logiskt att NAX får rabatt på nya gjorda B787 berställningar!
Det är ju B737 flygningarna som bär upp LH´s förluster sedan.
Somna om för fasen Lars….
Tack för ordet
Även det osannolika kan hända! En Harrisburg!
Hvorfor skulle de gå omkull? Norwegian gikk med overskudd i 2013 på over 430 mill NOK. Dette var 7. år i strekk med overskudd!!
Det syns att det är SAS personal som skriver på denna tråd..
Dom är väl livrädda för att bli av med sina jobb, och tror att dom kan påverka paxen HÄR!! Patetiskt
Tänk om Norwegian går om kull. Då tvingas flyga med någon av de dyra bolagen. Hemska tanke.
Ingen vet nåt om framtiden. Kika på historien och man kan lära något. Ingen trodde Pan Am, Swissair, TWA och Sabena skulle försvinna om du hade frågat branschfolk för länge sen.
Vad händer om Norwegian får nya ägare? Vad händer om SAS får nya ägare? Vad händer om Ryanair byter VD? Den som svarar rätt har till största delen tur och har förmodligen en drös med otur när det gäller andra gissningar.
Ja flyg med http://www.sas.se!
Det är inte bara branschfolk.
Jag är passagerare. Lågprisbolagen förstör för oss som flyger mycket.
Det blir bara sämre och sämre.
Så ännu en tråd där bittert branschfolk försöker skapa opinion mot lågprisbolagen !
Patetiskt.
Använd er energi på att istället engagera er i de organisationer som aktivt jobbar för bättre villkor – ECA t ex !
Norwegian long haul är redan nattsvart!
Någon ytterligare nedsvärtning är ej möjlig.
Välj ett annat bolag för long haul.
Vad gäller vid flygkonkurser?
Det finns inget moment i hemförsäkringen som gäller för ersättning vid konkurser. Bokade resor ersätts inte heller i någon tilläggsförsäkring.
Konsumentverket informerar att man ska kontakta konkursförvaltare med sina krav för flygbiljetter. Har resan betalats med kreditkort ska man kontakta sin bank.
Charterresor och paketresor ersätts enligt paketreselagen och researrangören ska kontaktas.
Välj ett flygbolag med alliance och starka ägare. Det är bästa försäkringen.
Det andas ren och skär desperation från vissa delstatligt anställda härinne. Tråd på tråd startas för att svärta ner Norwegian. Fortsätt gärna, den bästa reklam ett bolag kan få är när delstatliga anställda skriker ut sitt hat mot konkurrenten.
Norwegian kommer gå omkull, och jag tror att SAS får flyga strandsatta hem.
M.v.h.
//Rolf