Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

NLH beställer fler 787

Tråden startades av J.B.

Norwegian Long Haul beställer ytterligare fyra 787-9 med leverans 2017 och 2018. Med det nya avtalet kommer Norwegian upp i en flotta på 14 långdistansflyg.

Kom ihåg, detta är bara början! Redan innan 2015 påbörjas ryktas det om fler plan, samt de fem från Lion Air som just nu inte har någon mottagare, leverans 2015.

Publicerad den 2014-02-13 08:03
Skriv ett svar
Antal svar: 11

svar

DC-10
2014-02-13 18:51

sv DC-10
Jag vet inte bättre, men undviker idiotiska spekulationer.

Sv DC-10
2014-02-13 17:58

Varför är du har på forumet om du vet bättre???

DC-10
2014-02-13 17:45

Jag undrar om vilken källa ni har, ni som vet allt om Norwegian’s och Boeings förhandlingar om kompensation och priser på B-787.
Det är bara en massa okunniga spekulationer.
Om ni var så kunniga satt ni inte här på forumet och dillade.

PS!
2014-02-13 11:29

“När det gäller ekonomiska transaktioner tillhör Boeing toppskiktet.
De är riskkapitalister.”

Vore de lika dålig i ekonomiska sammanhang som att bygga flygplan (B787) hade de varit konkursmässiga för länge sedan.

Sv DD
2014-02-13 11:26

Leasingavgiften är beroende på köppriset, kontraktets längd, restvärde och eventuell kontakt betalning.

Ett lägre pris från Boeing ger en billigare leasingkostnad.

När det gäller ekonomiska transaktioner tillhör Boeing toppskiktet.
De är riskkapitalister.

DD
2014-02-13 10:21

Det handlar ju fortsatt om leasing genom ILFC, så genom att ingå avtal med dem behöver man väl inte ta den stora smällen för inköpet. eller?

J.B.
2014-02-13 10:09

Rabatterade nya beställningar är det enda sättet att få kompensation för eventuella barnsjukdomar på flygplanen. Boeing håller sina kunder i järngrepp där 😉

Roger
2014-02-13 09:48

@Linkan, källa tack!
Jag har sett papper som säger precis motsatsen, men att inget är officiellt än. Du såg ju att LOT fick ersättning. Även andra bolag har kommit långt i förhandlingarna med Boeing. Under Q4 kostade long haul-problemen cirka 40-45 miljoner. Innan dess cirka 90 miljoner. Jag tror inte Kjos bara låter det va…

Linkan
2014-02-13 09:43

Kjos är lurad i fällan! Han fick ingen direkt ersättning av Boeing för allt strul med Dreamlinern. I stället fick han lite rabatt om han beställde fler.
Bondfångeri är vad det är.

JoJo..
2014-02-13 09:35

…eller så är gropen avsedd för någon annan!

Ojoj...
2014-02-13 09:28

Sjukt
Ja att satsa på B787
Dom skulle köpt A350
Kjos kommer gräva en grop BIG size……

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500