Kommer Flyme någonsin flyga mer?
Igår skulle det komma ett besked från det konsortium som skulle överta det havererade flygbolaget Flyme, men det blev ej något besked. Vad kan det bero på, troligtvis håller man på att räkna på om en annan strategi kan ge vinst. Det ser lite dystert ut för bolaget och deras anställda. Det enda vi får hoppas är att det här konsortiet består av laglydigt folk.
svar
Glömmer aldrig när jag skulle flyga från Landvetter till Arlanda med Fly Me, Fredrik Skanselid tillika Vd och kapten kommer ur kockpit talar om för alla att det är snöoväder på Arlanda och vi får vänta 30 minuter på start och att man bjuder på kaffe under tiden.
Det var tider det.
Nej
Ett bolag som hade så låg kabinfaktor som Flyme så tycker jag är ett mått på poulariteten.
Sluta drömma. FlyMe kommer inte igen. Sterling och RyanAir har tagit över alla destinationer av värde i Göteborg. Dessutom, debatten på detta forum håller en alltför låg nivå. Skärpning!
Dylan enligt ditt sätt att tänka på sä är kabinfaktorn den viktigatse saken vid ett val av flygbolag då.
Så innan du bokar en biljett så kollar du alltså alltid upp kabinfakton först innan du bokar biljetten.
Jaja vi har olika krav måste jag säga 🙂
Till skillnad från dig Stardust så anser jag att hur många som flyger med bolaget är den enskilt viktigaste orsaken till hur populärt ett bolag är för paxen.
Kabinfaktorn har väl ingen koppling till hur populärt flygbolaget är. Det är väl andra orsaker.
Dessa kriterier är de viktigaste hos en nöjd passagareare. Och mig vetligt hade Fly Me inga problem att uffyla dom
1. Priset
2. Punktlighet
3. Trevlig personal
4. Fräsch kabin och flygplan
Är det något av detta som inte uppfylldes?
Är det nån som vet hur länge ett konkursförvaltare kan håller på med att försöker säljer ett konkursboet? En månad har jag hört då är det brottom. Tiden rinner ut imorgon, söndag kl:24
Populära hos vem?
Hos paxen kan det inte ha varit för FlyMe hade väl en kabin faktor under 60% ?
Jag kan hålla med Kalle stropp om att Fly Me var ett populärt flygbolag att flyga med. Kanske lite för populärt i vissa ögon. Med rätt styrning och ägare kan bolaget definitiv överleva. Jag tror inte att nya investerae är såpass dumma i huvudet, varför skulle de annars vara intresserade av att starta upp bolaget? Det finns potential i bolaget om man tänker om sin affärs strategi lite. Fly Me måste nischa sig och kanske gå ihop med tex. en resebyrå och börja sälja paketresor med Hotell och div. annat kring resan. Där har vi grejen att bara sälja flygstol som tex. Fly Nordic och Sterling blir nog svårt.
Slutligen det finns bara möjligheter.
Nja att kalla det för Sveriges främsta flygbolag är nog att ta i så man blir grön. Känns som man borde se över sin organisation lite om en omstart ska kunna bli aktuell. De har haft några vansinniga vändor med alldeles för många avgångar till fel destinationer och den som gör deras marknadsundersökningar borde få se sig om efter ett nytt jobb! Riktigt illa faktiskt! Jag hoppas att de kommer tillbaka i ny skepnad och med lite mer realistiska tidtabeller och priser! Lycka till! LosLocos: Skratta när du VET, inte innan… Den missen har andra i allmänhet, och FlyMe-folk i synnerhet, gjort tidigare… Vilken grupp tillhör du?! Fortsatt trevlig helg!
Fly Me är och förblir det bästa svenska flygbolaget om det inte varit för huvudägarna hade skött bolaget så dåligt. Fly Me kommer igen var så säkra med nya seriösa ägare.
Bolaget var för populärt därav varför så många inte tycker att de skall komma upp i luften igen.
Ja vi fär väl se.
*skrattar*
Åh! så feeeeeeeeeel man kan ha!.. Unbelivable…
HA HA HA HA….
Svaret är NEJ! Konkursförvaltaren har inget av värde att sälja. FlyMes hyrda plan har redan övertagits av Sterling, som nu flyger på de flesta av FlyMes gamla linjer (8 st). Sterling planerar även en storsatsning på Göteborg. Så glöm FlyMe. Det var rolgt så länge det varade…
Staardust du verkar inte ha någon större insikt, Jag instämmer helt med NiclasZ.
Stardust
Du kan inte komma ifrån följande fakta:
-FlyMe har aldrig gått med vinst
-Bolaget har ENBART överlevt tack vare konstgjord andning i form av nyemissioner
-Kabinfaktorn har trots låga priser varit usel sista tiden, ja under lång tid faktiskt
-FlyMe har provat en massa olika linjer och varianter utan framgång
Och viktigast av allt:
Nu är varumärket fullständigt kört i botten.
Om du med dessa förutsättningar allvarligt tror att FlyMe kommer att återuppstå och erövra svenska marknaden kan jag tyvärr bara säg dig:
Vakna!!
Dylan de köper framför allt tid, i detta ett komplett flygbolag med motiverad proffsig personal, flygcertifikat och alla avtal både på leverantörs sidan och kund sidan.
Dylan för dom som kan branchen så vet dom att det tar lång tid starta upp ett nytt flygbolag från 0 det kan det ta upp till ett år. Detta är tid som bara det är värt mycker pengar.
Vad ska de köpa pennor och suddgummin. Jag vidhåller att ju längre tid man pratar ju sämre är är utsikterna för resultat. Det har ju redan kommit fram konstigheter med pengar som förts över på skumma konton. Jag tror för min del att det kommer fram fler lik ur garderoben. Så det här varumärket är djupt nersolkat. Jag skrev förut “låt Flyme vila i frid”, detta vidhåller jag.
Dylan.
De ska köpa ett flygbolag.
Inte en bil..
det har bara gått 3 veckor.
Förhandlingarna kan pågått högst 2v…