Kundkraft mot Norwegian och andra bolag
Jag åker fortfarande med Norwegian eftersom jag gillar att SAS får lite konkurrens. Så det här är alltså inte en hat-tråd mot vare sig Norwegian elller SAS, eller något annat bolag. Bara ett förslag på hur vi som kunder ska få mer makt.
Efter diverse förseningar har jag nu börjat betala alla resor med ett VISA-kort som jag får faktura på efter drygt 30 dagar.
Jag var i Miami och blev försenad ett dygn på hemresan, så jag ringde VISA och sade att jag inte ville betala resan eftersom jag hade en tvist med Norwegian. Först ville VISA inte gå med på det men efter lite fler kontakter där jag skickat ett mail och friskrivit VISA från all skuld så sa de att det nog var OK. “Lösenordet” var att det fanns en “tvist” mellan mig och Norwegian. Men VISA varnade mig för att jag kunde hamna hos kronofogden till slut.
Hur som helst så väntar jag nu med spänning på vad som ska hända. Jag hoppas också att fler gör som jag så att vi med lite gemensam kundkraft kan få Norwegian (eller SAS eller andra) att vara lite mer serviceminded när det strular.
svar
Nej. Leverantören får inga pengar om kunden inte betalar till VISA pga av att leverantören inte levererat det kunden beställt.
Kortföretaget drar sig snabbt ur och ställer sig utanför hela tvistemålet.
Förklara gärna – för Norwegian har ju redan fått dina pengar! Där är ju bara du som har en kreditskuld till Visa?!