Tyst som i dödsriket……
Oj, så tyst det har blivit på forumet. Vart tog alla färgstarka skribenter vägen? Jag saknar NotRyan, Spårsnoken, LaPaige, NotSAS, Flyfish, Kjell-Åke och alla andra som förra vintern bidrog till så härliga diskussioner.
Är det bara NotSAS som kan få igång diskussionerna igen? Du, LaPaige, som försvarade SAS med näbbar och klor, orkar du inte längre stå upp för din arbetsgivare? Tog DASH-affären knäcken på dig? Kanske du jobbade på DASH-planen?
Javisst, SAS har fått sig en rejäl förtroendeknäck men naturligtvis kommer de igen, fulla av entusiasm över att “de kära nordíska patrioterna” vill flyga med SAS i all framtid. Är det så? Är svenskar, danskar och norrmän så infernalistiskt patriotiska så att de sväljer vilka lögner som helst från SAS?
Sista uttalandet från SAS säkerhetsfolk går ut på att säkerhetskontrollerna fungerar tillfredställande. Jaha, vilket förtroendeingivande uttalande. Hur var det egentligen med bultarna till landningsställen på DASH? Var det verkligen så svårt att hålla reda på vilka bultar som tillhör landningsställ resp noshjul?
Bombardier har antagligen rätt som är besvikna på SAS. Klantighet betalar sig aldrig i längden. Ej heller chansningar. Speciellt inte inom flyget.
svar
Hehe….
Annars är det lite tragiskt att det blivit som det blivit med SAS och Dash. Planet används ju med gott resultat på andra håll i världen. En del har pekat på det faktum att SAS avvecklat underhåll i egen regi vilket kan vara en nackdel ur både tillgänglighets- och säkerhetssynpunkt. Visst måste SAS spara pengar men man har kanske gjort det på fel sätt.
mvh/spårsnoken
“…Klantighet betalar sig aldrig i längden…”
Härligt Mätarflugaren, you are also so classy…
Söka jobb efter kontakt med NotSAS, kontaktvägarna klara och öppna…
Flyfish, you are so classy….
NotSAS och Gringo, intressant tanke, inte riktigt samma skrivteknik, men kanske… Själv tycker jag dock sign. NotSAS/Flyfish har en mer utvecklad retorisk förmåga..
Mvh
/NotRyan
HA HA säg att det inte är sant. Ska bli roligt och se om den store tjocka svenken “over there” även kan köra forumet G-kraft i graven som han lyckades så bra med här.
Alltid roligt att han lyckades lura något knasboll här inne att allt han sa var sant, jag kan verkligen tänka mig att han ler åt det idag.
Men herreguuud!
Är det verkligen folk här som tror fullt o fast på allt skrävlande från “NotSAS”?
Måhända har denna person många åsikter som fyllt många hatiska behov på detta flygforum.
Men att det gått så långt som till att någon tror att denne person även har (p)åverkan IRL???
Get a grip, folk´s!!!
Låt nu “NotSAS” forever gå i graven på detta forum.
Den som önskar följa hans debatt angående flyget i allmänhet och SAS i synnerhet ombedes vänligen att logga in på G-kraft.nu, där nämnda signatur kallar sig “Gringo”.
Over and out.
LaPaige, du har aldeles rätt, Flyfish fick jobb på BA. Ibland kommer Alzheimers tidigt…
NotSAS jobbar för CO så därför for tankarna åt det hållet. Undrar vilka kontakter han har som öppnar vägar i ett annat flygbolag? Flyfish verkar trovärdig i sina påståenden, varför betvivla att hon jobbar för BA? Hur kan NotSAS ha tillgång till hemliga dokument hos BA som ingen tycks känna till i BA´s kabinkår?
Hur gick det för den andra svenska flygvärdinnan som sökte till Continental vid LAX på NotSAS rekommendationer? Nån som vet? Fick hon jobb?
Vore intressant att höra hur det skulle gå för dig LaPaige – om du börjar söka jobb efter kontakt med NotSAS. Tydligen har han i alla fall kontaktvägarna klara och öppna. Kanske intressant att bara testa? Och se vad som händer med hans rekommendationer. NotSAS tycks ha ett gott öga till dig LaPaige. Även jag uppskattar ditt rakryggade ställningstagande när det blåser kring SAS.
Matarflygaren, hade inte NotSAS ordnat jobb åt FlyFish på British Airways och inte Continental? Longhaul till och med! Men diskussionen som rådde mellan henne och en anställd på BA, eller vad nu han eller hon var, får mig att tvivla på att hon arbetar där. Jag har också hört talas om att man måste arbeta i ett par år innan det blir ens tur att hamna på långflygningar. Så, jag tar det med en nypa salt men om det är sant är det ju bara att gratulera.
Hej Kjell-Åke. Jag tror att du hade otur den dagen vid Stansted. Kanske hade de knas med datorerna. Aldrig har jag haft problem med incheckningen på Stansted. Kan inte tänka mig att det gör någon skillnad att checka in vid “Göteborgsdisken”. Alla gånger jag flugit från Stansted till Skavsta har minst två incheckningsdiskar varit öppna. Max 15 minuters väntan. Lite rörigt blir det väl i avgångshallen – men de får man räkna med. De har ju full fart hela tiden, vid alla 150 incheckningsdiskarna.
Bättre lycka nästa gång Kjell-Åke! Kaffet är dyrt men biljetten billig. Se på totalen och var nöjd ändå.
Tack, Matarflygaren för att du kommer ihåg mej, det värmer i höstmörkret!!
Jag kan berätta att jag som ofta försvarat SAS när påhoppen på dom duggat tätt varit ute och flugit med Ryanair!
Vid utresa går allt smidigt om man checkar in online och skriver ut boardingkorten hemma, bara att gå direkt till säkerhetskontrollen på lilla Gothenburg City Airport, sen några meter ytterligare till gaten!
Vid hemresan däremot från Stansted är det annat, först en halvtimma i kö vid göteborgsdisken, där en dam skriver ut boardingkorten för hand efter att först prickat av passageraren på en lista hon har intill, också det för hand!
Sen ska boardingkortet betalas med 2 pund vilket inte går att göra vid den disken utan vid en annan disk med ca en timmas kö..där får man ett handskrivet kvitto som man går tillbaka till första kön för att få boardingkorten som ligger färdiga sedan första besöket .. procedur tar alltså ca 2 tim!!..Har inte Ryanair råd med datorhjälp!
Flygningen var sen helt ok, även om kaffet är svindyrt och flygvärdinna inte lämnade tillbaka växel när man betalade med en pundsedel..trots två påpekande..engångföreteelse eller nåt man satt i system?
LaPaige. Om jag minns rätt så rådde NotSAS dig att söka jobb på annat flygbolag, innan SAS börjar säga upp folk igen. Kanske inte så dåligt råd i dessa besparingstider. Kunde han hjälpa Flyfish till ett bra jobb på Continental så kanske han kan öppna dörrar även för dig. Flyfish hoppade av SAS och bedyrade att hon inte en sekund ångrade sitt val.
Naturligtvis är det rätt av media att belysa problemen som SAS har dragit på sig. Alla flygbolag får stå ut med en granskning när misstanke om bristande säkerhet uppstår. När ett relativt stort bolag som SAS drabbas är det ännu tacksammare och lättare att hitta oroliga och missnöjda kunder.
Om t ex Ryanair skulle drabbas av återkommande krascher, 3-4 gånger på en månad, blir det ett abrupt slut på stigande passagersiffror, när pressen “skriver ihjäl” bolaget. Därför har inte Ryanair råd att förlora kundernas förtroende – som SAS nu gjort. Det kostar alldeles för mycket att smutsa ner sitt upparbetade varumärke pga av inkopetens, nonchalans och i viss mån slarv med säkerheten. SAS är illa ute. Jag säger som NotSAS – LaPaige, hoppa av och rusta för framtiden i annat bolag!
jo, nu händer det inte mycket på det här forumet…
La Paige – Jag tycker knappast att sas varit ett bolag som har varit utsatt för hård kritik genom pressen – tidigare…
Men nu har dom uppenbarligen blivit stekta, och med de saker som har hänt måste även det statliga intresse bolaget sas få tag en känga..
Ser inget fel i att försvara sin arbetsgivare, särskilt inte då kritiken går till överstyr. Media verkar ju trots allt älska att smutskasta SAS.
DASH-affären tog inte knäcken på mig men visst är det väldigt tråkigt. Det är väl det minsta man kan säga. SAS står nu inför en hel del utmaningar! Och ja, jag arbetade på Q400. Nu återstår det att se om man får behålla sitt arbete eller inte!