Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Lateliner Norwegian försenade igen

Tråden startades av Linkan

Ett Norwegianplan är försenat – med över 24 timmar på JFK.

http://www.expressen.se/allt-om-resor/hundratals-resenarer-ar-fast-i-new-york/

Ryckte säger att det är en punktering som man inte lyckats få lagad.
Har man inte resurser att laga en punktering inom rimlig tid skall man då kallas flygbolag?

Detta blir dyrt för Norwegian minst EUR 600 per passagerare enligt senaste EU domen. http://www.di.se/artiklar/2015/9/17/eu-dom-flygbolag-maste-ersatta-resenarer/

Skall vi låta ogräset växa?

Publicerad den 2015-09-19 13:43
Skriv ett svar
Antal svar: 47

svar

Julle
2016-01-08 01:55

Att slinga B787 så tajt som Norwegian nu gör är ju att ropa efter problem!
Dessutom verkar detta kalle Anka bolag inte kunna hantera LH trafik, dvs inte än nu snart ? 1 år efter dess uppstart. Nej ngt är allvarligt fel i bolagets struktur.
Kanske flyttade man över B737 folk i tron att detta plan (B787) har ju 2st motorer med, dvs inte ngn skillnad. B787 är och kommer alltid vara ett problembarn……..

Hans
2016-01-07 22:23

När man vet vad intäkten är och vilka faktorer som påverkar kostnaden på Norwegian så blir kabinfaktorn väldigt intressant. Har du sett “för billiga” biljetter till salu på ex LH? Många som gnäller att Norwegian LH är lika dyra eller lika billiga som SAS. När Norwegian själva reglerar en stor del av kostnaden med att leasa flygplan till ett överpris från sitt egnabolag behöver man inte vara ett geni för att förstå att de mesta av pengarna ligger utanför NAS. Försök få insyn i cashflow mellan dotterbolagen! 😉 Skatteplanering…

Inge F. Vidare
2016-01-07 17:27

Norwegians long haul afd. fortsätter vara otroligt amatörmässig…

Dom som är så otrligt hypade över en kabinfaktor, har inte fattat nånting alls

Det går att bli av med hur många biljetter som hellst, om man är beredd att sälja dom med förlust , eller att ge dom bort.

Januari 6
2016-01-07 17:00

16:20 Bangkok (BKK) 5 DY7206 NORWEGIAN AIR SHUTTLE Landat 23:30

Den 6 jan bara 7 timmar sena.

Januari 7
2016-01-07 16:57

14:35 Bangkok (BKK) 5 DY7205 NORWEGIAN AIR SHUTTLE Försenad till 16:25

Men har inte startat 16:56 inte så farligt bara drygt två timmar!

Tine
2016-01-07 16:30

Ja eller att inget verkar ändras…

pf
2016-01-07 14:40

Dy fra BKK meldt 12 min for sent inn til OSL i dag…nå blir det vel et helsike….

Peter
2016-01-07 14:34

Eller inte…

Sv Peter
2016-01-07 12:25

Men tråden är fortfarande dagsaktuell.

Jo
2016-01-07 09:27

Jag tycker norwegian kan få fortsätta flyga. Helt ok. Men JAG och min familj väljer andra bolag. Känns väldigt Ryanair.

Peter
2016-01-06 21:50

Tråden är från september? WTF…

@CB
2016-01-06 17:34

Nu är biljettrea inte jättebilligt vilket fler vittnat om här inne. visst kan man gå back på vissa flygningar eller till och med vissa rutter, men med hela nätverket inräknat så är det no big deal.

Sv /jes
2016-01-06 14:58

Det är mycket konstigt att Norwegian fortfarande inte lärt sig hantera long haul flygningar. Man borde ha fått en viss erfarenhet sedan introduktionen. Tyvärr verkar Norwegian inte kunna lära sig!

/jes
2016-01-06 12:24

Om man kollar på Norwegians hemsida meddelade man redan i förra veckan på nyårsafton att dagens flyg från Bangkok skulle ersättas av plan från Euroatlantic och erbjöd ombokning/återbetalning.

Idag erbjöd man måltidskuponger för väntande på flygplatsen i Bangkok.

Är det något som är konstigt?

CB
2016-01-06 00:25

Hög kabinfaktor betyder inte ett skit mer än att Norwegian kan ha sålt biljetter alltför billigt. Dvs så billigt så att man inte ens har råd med backupresurser eller att följa ARNs rekommendationer. Detta drabbar passagerarna.

BC
2016-01-05 22:04

Hur kommer det sig att Norwegian fortfarande har såna problem?
Flighten från Arlanda till Bangkok blev idag 6h sen pga. sent inkommande plan och flighten efter det blir självklart också sen. Deras upplägg gör att det räcker med en slottid i Bangkok sen är resten av hela veckan sen i hela systemet. Bra exempel här, 5-6h försening på alla flighter under flera dagar innan man lyckades hämta hem förseningen igen.

https://www.flightradar24.com/data/airplanes/ln-lng/

Hahaha
2015-11-10 16:46

Läste på DYs fb sida:

På riktigt ni är det sämsta jävla skitbolag jag någonsin rest med. Strandsatt i New York med absolut ingen information alls. Imorse när jag ringde er visste ni inte ens att ert flyg igår kväll från JFK till Oslo inte hade lyft. Nu har ni ställt in skiten igen då ni letar reservdelar. Herregud.

Johan
2015-10-29 09:36

HAHAHAHAHAHA!!! Orka med alla bittra DY-hatare. Det är kanske ni som borde förstå att det är 2015! Kabinfaktor på 91%…sen kan ni ju säga vad ni vill! Det enda folk bryr sig om är billiga biljetter. Det gnälls konstant i media men ändå är det så pass fullt HELA TIDEN! Konstigt va?! Haha =)

Korpen
2015-10-27 14:20

Mao kan deras 787 flygplan bli ståendes i dagar i t.ex San Juan där man bara opererar 2ggr/vecka vid en punktering?
Tips:
När vi flög MD80 till konstiga utestationer hade vår tekniker på flighten alltid
reservhjul i cargo comp. under.
En B787 måste ju ha bra mkt mer space till reservhjul i cargo comp!

Nej skämms Kjos!, igen har ditt bolag visat upp sidor av besparing som bara i slutändan skadar er själva. Denna gång ekonimiskt med hotel, förstört renomé osv….

Det är år 2015 nu!
Har denna Norrbagge inte lärt sig ngt av felen och lösningarna som funnits inom
civilflyget sista ? 25-30 åren?!

Sv DY
2015-10-27 14:00

Men de kan ha annat att göra än laga punktering åt Norwegian.

Har man billigaste avtalet hamnar man sist i kön. Så enkelt är det.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500