Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Hvorfor?

Tråden startades av pierre holmgren

Måske der er et klogt hoved der kan forklare mig hvorfor nye tråde med indhold som er kritisk til norwegian ikke bliver bragt.
Senest har jeg 4 gange bragt tråde i gang med link til en kritisk artikkel i Dagbladet ,INTET har jeg selv skrevet som kunne opfattes som kritk af norwegian eller enkelt personer men blot postet linket.

Weird……. Eller er der en ny dagsorden om kritik af norwegian ikke må finde sted?

Publicerad den 2015-12-08 19:52
Skriv ett svar
Antal svar: 19

svar

Trött
2015-12-31 11:04

SAS består väl inte bara av cc ? Fast du verkar att tro det pH.

pierre holmgren
2015-12-31 01:19

@svar Trött , tror ikke rigtig du ved hvad du taler om , der er ingen modstand fra danske cc , vi vil “bare” have at SAS overholder indgåede aftaler så enkelt er det.
Gardin problematikken rör sig om så meget mere end bare et gardin eller väg. De ture hvor det er aktuelt er alle i kabinen flöjtende ligeglade om der er gardin eller fast väg for at sidde ned og få sin lunch og läse lidt , alt i alt ca 1 time på en NYC flyvning.
Men det er åbenbart det eneste våben fagforeningen har for at forsöge at holde SAS op på andre aftaler som de har mere end svärt ved at overholde.

ok
2015-12-30 20:10

Ja, just nu när det faktiskt går bra för SAS, då har man tillsatt en ny ledning i CAU som är mycket mer konfliktsökande än den gamla ledningen var. Typiskt för Danska SAS fack, att när det börjar gå bra, då måste man se till att ta för sig så mycket man bara kan. Har dom inte lärt sig nånting alls ?

Trött
2015-12-30 18:11

@PH Problemet är att sas försöker sig på den fria marknaden, med känt resultat. Efter år av enorma förluster ser det ut som att något positivt är på gång. Men det är ju med ständigt motstånd från den danska personalen. Monopol kulturen är djupt rotad i företaget.

pierre holmgren
2015-12-30 02:02

@svar Trött , Pf och JB , synd hvis nogen som har noget på hjertet forlader forummet isär når det vanligvis var med en vis kvallitet. Til Trött så kan jeg bare sige at jeg ikke drömmer mig tilbage til noget som helst og er så trät af SAS hadernes evindelige og lette påstand om noget som var engang og at nogen i SAS skulle kunne tänke sig at opleve det igen. Vi önsker bare at spille gamet på samme boldbane og jeg gentager at regelerne overhovedet ikke kan fölge kreativiteten hos visse selskaber präcis präcis som doping jägerne altid halser bagefter gör politikkerne det også.
Og til PF det er da godt du kan din Holberg men så er alt da også sagt.
Men hvad var det egentlig tråden handlede om ? Skal vi pröve at finde tilbage på sporet?

ok
2015-12-29 20:48

På sätt och vis är det skönt att slippa denna “krig” mellan SAS sympatisörer och Norwegian ditto.
Själv har jag svårt att komma på något som är mer ointressant än Norwegian, har alldrig flygit med dom och kommer alldrig att göra det heller.

Jag kommer fortsätta flyga SAS och dom andra riktiga nätverksbolagen

J.B.
2015-12-28 22:32

Mmm, flygtorgets forum flygtorgets regler! De är uppenbarligen inte interesserade av en seriös debatt och tar därför bort seriösa trådstarter/inlägg.

Lämnar tyvärr fältet öppet för “nevergonnabeez” och “neverwazzes” (a.k.a. troll) medan vi andra lämnar det sjunkande skeppet.

Ha det, Pierre och alla ni andra som försökt hålla lite nivå här! Tittar kanske in någon gång i framtiden och ser om debattnivån mot all förmodan har höjts.

Trött
2015-12-28 22:18

ph Drömmer sig tillbaka till den tid sas hade monopol. Att vara konservativ är knappast att vara kreativ, ikke sandt ph.

pf
2015-12-28 20:40

Var det ikke en danske som sa noget om at “mor lille er en sten”.

Det er slik jeg føler ditt svar er, PH, tydeligvis “bare” som kan luftfart.

pierre holmgren
2015-12-28 20:32

@svar Pf , tör jeg minde dig om at politikkerne ved lige så lidt om luftfart som du ved om at väre klaver stemmer, samtidig som de regler der er overhovedet ikke har formået at fölge med hverken tiden eller kreativiteten hos isär norwegian men også andre og derfor halter endnu mere efter end nogensinde för.

ok
2015-12-28 18:20

Yttrandefriheten är ju ganska begränsat i Sverige jämfört med vad den är i Danmark och Norge, det kanske våra danska och norska vänner inte är helt medvetna om..

Steff
2015-12-28 09:47

Man får heller inte länka till andra nordiska sidor längre. Tråkigt, det gick ju bra förr.

Patrik
2015-12-28 00:01

Hört talas om hat på nätet grabbar, tråden är skör och den som driver sidan bestämmer. Passar det inte så har man inte här att göra, gnället från er är bara pinsamt.

pf
2015-12-27 23:23

Tør jeg minne Pierre H om at det er politikerne som bestemmer hva og hvilke regler som gjelder for lufttransport, ikke SAS og aller minst deres ansatte.

ok
2015-12-27 23:23

Det som gäller i en socialistisk diktaturstat som Sverige, är att man mäste vara politisk korrekt, detta gäller i alla medier.

myhell
2015-12-27 22:13

Det synes mig som att flygtorget i december drivit en mer aktiv “ta-väck-allt-kontroversiellt-kampanj”. Bl a så har jag två gånger skrivit om att SGH via Academic(!) Work annonserar efter “Bagalastare”, dock endast studerande (arbetsvilliga!) och extrajobbande sådana…. Jag ironiserade över att man inte kan stava till “bagagelastare” och lite annat. Togs bort direkt!

pierre holmgren
2015-12-14 09:27

@svar Ole Bagg , norwegian går sikkert fint , det er ikke det der er mit problem , men hvorfor det går fint nemlig fordi det bliver drevet og ledet efter ret så tvil agtige metoder som er ödeläggende for branchen og som også endda er kritiseret af egne ansatte. Så det med at jeg sulle väre den eneste utilfredse det er vist det man kalder en tilsnigelse , skal vi lige regne alle dem med fra ARN bare til at begynde med?

Ole Bagg
2015-12-12 16:27

Ditt krig mot DY är förgäves!

DY går mycket bra m.m.

Alla är nöjda UTOM DU!!!

Trött
2015-12-09 18:39

Det enda du skriver om är ditt hat mot Norwegian. Någon kanske har fått nog!

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500