Turkish: Sista A340 flight
Turkish Airlines, annoncerar sista flight för sina A340 i Maj. Sista flighten från Medína till Istanbul 27.5, för gamla A340-300
svar
Allt beror väl på hur flygplanet används? En Volvo från 1990 drar några procent mer än en från 2016 men om den ger större samhällsnytta genom bättre beläggningsgrad är det en positiv kalkyl hur man än ser på det. Hysterien om ålder på flygplan hjälper ingen. Bara en PR-bluff.
Egentligen har jag inget emot SAS, är bara så trött på självgoda SAS anställda.
Enligt SAS egna uttalanden, funderar man på att behålla 340’na, för att expandera LH. De har inte råd att beställa mer plan.
De stora USA bolagen går med stor vinst. Kolla fakta!
sv sv pierre holmgren , jeg siger ikke at miljöet ikke er et problem , beklager hvis du har problem med läse forståelsen eller er der andre årsager til at du läser som du vil?
Jeg skriver at i det store globale Co2 regnskab gör det ikke overhovedet ingen forskel om SAS flyver det ene eller det andet for disse 9 A340 , og når jeg nävner dette er det fordi din agenda er en anden end miljöet som jo bare en ting du nu gemmer dig bag for at smudskaste SAS.
Desuden er SAS en af aktöerne på markedet som har testet bio fuel og er åben for at anvende dette hvis vi absolut skal tale om dette.
Hvorlänge jeg er ansat i SAS må tiden vise , men jeg tror ikke at jeg udtaler om miljö på egne vegne skulle betyde noget for dette , alt andet må man jo sige at SAS
må syntes at det er ok for miljöet siden man välger at flyve videre med disse maskiner som pax strömmer til og skamroser modsat de sardin kasser versioner som et andet halvnordisk selskab anvender.
Vad jag vet och som borde vara allmänt känt så har SAS beställt ett antal A-350 för att ersätta A-340 så vist har dom en plan för det.
Miljöansvar: Det är inte flygplanstypen som är problemet det är dom motorer som sitter på som kan vara det och motorn som sitter i a-340 är en variant av CFM56 en motor som tillverkats i 28000 exemplar och som sitter i en mängd B-737 NG samt A-320 så den är inte direkt något museiföremål.
•December quarter adjusted pre-tax income(1) of $1.45 billion, a 42% increase year over year on a similar basis.
•Adjusted earnings of $1.18 per diluted share.
•Full year 2015 adjusted pre-tax income of $5.9 billion, a 29% increase over 2014 on a similar basis.
•GAAP pre-tax income of $1.5 billion and EPS of $1.25 for December quarter and pre-tax income of $7.2 billion for 2015.
•Total of $2.6 billion in dividends and share repurchases in 2015, including $530 million in December quarter.
ATLANTA , Jan. 19, 2016 /PRNewswire/ — Delta Air Lines (NYSE: DAL) today reported financial results for the December 2015 quarter, including adjusted pre-tax income of $1.45 billion , a $430 million increase year over year. Adjusted net income was $926 million or $1.18 per diluted share, up 51 percent from the December quarter of 2014.
Fast du Kalle,
Delta går knappast med vinst.
Hälsar;
Nils-Gunnar
@galning. Turkish Airlines stoppar alla A340,! Punktum
Av samtliga av de du bolag radar upp, är det endas SAS som inte har en avvecklingsplan för de gamla planen.
Det är inte frågan om vad jag tycker. Utan det är vad SAS tar för miljö ansvar.
Läser man pierre’s inlägg ( SAS press talesman?) så är miljön inte ett problem”?
Hur länge är du kvar på SAS?
TK’s ålder på 340 är högre än SAS.
Ett urval av bolag som uppenbarligen inte förstår något enligt vissa på torget och som flyger med “gamla” flygplan.
Lufthansa 42 st
Swiss 15 st
Air France 12 st
Iberia 22 st
Virgin Atlantic 10 st
Etihad 8 st
Finnar 5 st
SAS 8 st
Och snart skall du se att Delta i USA tar hand om dessa när dom får dom billigt och fortsätter att flyga dom i 10 år till på samma sätt som att dom flyger med MD-80 i stor skala och är ett mycket lönsamt bolag.
svar svar pierre holmgren , drop det der med miljöet , det er nok det sidste du tänker på i din smädekampagne og desuden er forskellen når vi går ind på den store globale skala om man flyver det ene eller det andet , ja närmest uden betydning. Og JA vi lykkes “lure” folk sig til at köbe vores C produkt , 47% er salget oppe sidste måned 2016 mod samme året för. Det gode er at folk absolut ikke föler sig luret men föler , med rette , at de får value for money.
Det är snart bara SAS som flyger de gamla A340’s. Keep up the good work.
Hoppas att de nya kabinerna kan “fool the passengers that they are flying in a modern aircraft”. Miljöutsläpp är inte viktigt för varken SAS eller för CAU’s galley cats.
@svar Gunnar , godt du er opdateret , keep up the good work.