Flygjobb
Är det någon som tipsa om flygjobb runt om i världen?
svar
Det som är faran att jobba och leva där är att man kan komma i vägen för en självmordsbombare,och dom kan man aldrig förutse.Att bara flyga till och från Bagdad är det nog ingen fara med.Jobbade där under Sadamms tid och flyplatsen var då ok.
http://83.66.3.30/onur_air_tasimacilik_as/pilot/263436.ilan
för den som kan Turkiska.
Tappat tråden? Det va väl flygjobb som skulle diskuteras i denna tråd? Kan väl försöka komma tillbaka till ämnet.
Såg iaf att Onur Air i Turkiet söker erfarna Piloter:
Glömde frågan
Gå in på Norwegian.no där söks tekniker bl.a
Dana Air söker MD piloter för den som känner för äventyr.
Det Grekiska företaget Skywings har sökt piloter till Iran och jag tror att de behöver fler.
tekniker: Vad svamlar du om? Du verkar ju fullständigt väck!
Var kan man hitta de jobben i Iran? Vilket bolag?
Iran är väll inte lika farligt, eller hur är det där nere nu?
Möjligt jag missförstod Oden och HT.De kanske menade att jobba i Irak och riskera livet.Det är fullt förståeligt,dom pengarna finns inte.
Finns det någon som känner till FlyDubai och hur det är att jobba där? De söker tydligen mycket folk på 737.
Till Oden och HT: MD 80 är ett av de säkraste planen på marknaden, och om den är bra underhållen det bästa näst B747 100-300 serien. Dom är båda okomplicerade ,de har linor till flt control. eng controll .Ldg control. som styr hydraliken och även för nöd systemen. okomliserade el system,som fungerar.Så även med relativt dåligt under håll är de relativt säkra, i class med 737ng A318-321 i den storleks klassen med bra underhåll. Sen kan inget plan vara säkrare än piloternas kunskaper,och erfarenhet. SAS Gottröra krachen berodde på 2 st oerfarna piloter på MD80. Snacket om is var bara ett sätt att ta bort blickarna från piloterna.man trodde man skulle komma billigt undan och skylla på is.Den primära orsaken var en stål som kan ha berott på is/snö.V motorn hade en stor sten bakom fansteget ,H motorn hade delat på sig ,men motorena hade inga is skador. De stålades och varvades sönder på grund av oerfarenhet.V motorn hade 8 kraftiga stål
Sök för i helvete inte till SGS, du kommer få ett så sinnessjuk schema och bli totalt förnedrad på jobbet…..
HÅLL ER BORTA!
SGS söker rampfolk till ARN och GOT över sommaren kanske något som passar herrn
Det är en konstellation av några bolag som flyger för Iran air med md80. UM airlines, Khors air, mfl Typerating krävs.
Riskera livet för att flyga MD80…. då har man inte mycket att önska av livet
Lätt! Vilket bolag?
MD 80 jobb i Iran inrikes för den som vågar ta steget.