Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Pilot GT Aviation

Tråden startades av UFO

Någon som vet något om det jobbet?
Villkor, framtid etc?
Måste man betala rating själv, eller är det bond?

Publicerad den 2016-06-19 09:55
Skriv ett svar
Antal svar: 10

svar

Lånapengarkunnig
2016-07-04 21:38

@Sten
Ja, även affärsjetbranschen försöker göra som Ryan och Norwegian. Sparka all fast personal och återanställ via bemanningsbolag till dåliga villkor utan kollektivavtal, så slipper man ansvar och kan göra sig av med folk hur som helst utan turordningsregler. Sorgligt.

Grön
2016-06-21 13:00

Har inte GTA/EFS också sammarbete med Sundt i Norge? De har också en C680 eller två? Har haft i alla fall…

haha
2016-06-21 12:00

Alla piloter på EFS är varslade!

Ej läskunnig
2016-06-20 15:21

Ja, grattis!
Betala rating på ett flygplan som är till salu!
http://www.bam.aero/en/for-sale

Bemanning
2016-06-20 13:32

Vi ska alla den vägen vandra 🙂

Lånapengarkunnig
2016-06-20 11:14

Annars är säkert någon villig att betala för rating.

Sten
2016-06-20 10:50

GT Aviation??
Är det EFS bemanningsbolag. Alla piloter som fått sparken från EFS, ska de nu söka sina egna tjänster i ett annat bolag? (Till sämre villkor så klart)Men flyga samma kärra och kund de flugit tidigare?
Har även business flyget fått fnatt? Det har ju tidigare varit förskonat från usla avtal!

Trädkunnig
2016-06-20 09:24

Skramla i närmaste träd så ramlar det ner en drös piloter. Någon av dom har säkert rating…

Simkunnig
2016-06-20 07:38

Vem har rating på en sån?

Läskunnig
2016-06-19 19:14

Bond…? Ha ha

Står det ej inneha rating?

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500