Pilot GT Aviation
Någon som vet något om det jobbet?
Villkor, framtid etc?
Måste man betala rating själv, eller är det bond?
svar
@Sten
Ja, även affärsjetbranschen försöker göra som Ryan och Norwegian. Sparka all fast personal och återanställ via bemanningsbolag till dåliga villkor utan kollektivavtal, så slipper man ansvar och kan göra sig av med folk hur som helst utan turordningsregler. Sorgligt.
Har inte GTA/EFS också sammarbete med Sundt i Norge? De har också en C680 eller två? Har haft i alla fall…
Alla piloter på EFS är varslade!
Ja, grattis!
Betala rating på ett flygplan som är till salu!
http://www.bam.aero/en/for-sale
Vi ska alla den vägen vandra 🙂
Annars är säkert någon villig att betala för rating.
GT Aviation??
Är det EFS bemanningsbolag. Alla piloter som fått sparken från EFS, ska de nu söka sina egna tjänster i ett annat bolag? (Till sämre villkor så klart)Men flyga samma kärra och kund de flugit tidigare?
Har även business flyget fått fnatt? Det har ju tidigare varit förskonat från usla avtal!
Skramla i närmaste träd så ramlar det ner en drös piloter. Någon av dom har säkert rating…
Vem har rating på en sån?
Bond…? Ha ha
Står det ej inneha rating?