LN-RKP till Malta,( Ta INTE bort detta!)
SAS, LN-RKP, som landade i Goose Bay med 200 passasjerare….flyger nu till Malta, tech problem igen…
svar
Efter ett planerat landställsbyte på 10 dagar!!!!!! är nu LN-RKP i luften och snart på väg till San Francisco (försenad) och genererar nya missbelåtna passagerare för SAS.
Kan ju även vara så att det inte stället fanns tillgängligt vid C-check av diverse anledningar..
@Niklas Kanske det kan tänkas att det passada bättre in i planeringen att byta ställ senare, kanske det här planet inte var planerat att flyga just nu. Eller kanske du har rätt SAS och Lufthansa Technik klarar inte av att planera ett C check, helt absurd påstående.
Om nu SAS gör en c-check hos LH på Malta i mars så borde man väl planerat in landställsbytet då också och inte göra det några veckor senare när kärran pajat på väg från ORD. Det måste väl finnas någon form av teknisk planering i SAS tycker man eller glömdes landställsbytet bort i hastigheten. Något är underligt med RKP.
@ @Tim:
Visst har SAS köpt LN-RKP!
Om du scrollar en bit ner i det här dokumentet så ser du!
Och här finns en artikel från danska sajten Check-in – tyvärr är det en betalsajt numera, men du ser ingressen – och den säger allt.
Sluta nu, SAS har inte köpt detta, det är leasat på väldigt förmånligt kontrakt.
SAS ska ha köpt detta plan från LAN, kan den få rätt kabin nu?
Sv djevel. Når skal du begynne å akseptere fakta? Dine absurde angrep på Norwegian og sinnsyke bortforklaringer på SAS problemer begynner å irriterere. Slipper dette innlegget igjennom dine moderator hender? Eller blir det ny rapport?
Anlednigen till. att LN RKP flög till Malta var planerad byte av landing gear, inte något nytt tech. problem.
Det som är väldigt intressant är ju att kollar man på flightradar har man varit uppe och tangerat 42000 ft i flyghöjd, då borde ju inte problemet med fallande tryck kvarstå eftersom att då hade man väl valt att flyga på låg höjd hela vägen?! Eller är det så att visst tryckfall kan accepteras när man flyger utan PAX?
Sv Diavel. Nej, du tar fel….mekaniker med Boston flyget, klarede inte fixa planet…..och nu flyger det till Malta.
det behöver inte handla om ett dåligt utfört jobb. Gamla plan får oftare tech problem.
Du tror inte att MLA kanske inte är korrekt? Du inser det ologiska i det va?
Check o genomgång!
Gunnar, kan du vänligen förklara vad du menar. Det är ganska oklart..
Re. LN-RKP var just detta flygplan på Malta för C check för inte så länge sedan, Har LH technik inte gjort ett bra jobb, eller?