Amapola
Är det sant att amapola förlorade upphandlingen på postnords postflyg?
svar
Fördelen med att man förbokar flygbiljetter blir ju att Amapola vet på förhand om det är någon som ska på eller av på varje stopp. Till skillnad från en buss som måste förbi varje hållplats kan Amapola strunta i att landa där det inte är några passagerare den dagen. Våra skattepengar antar jag att de får ändå.
Inte förvånande med tanke på prisbilden
Enligt lokaltidningen i örnsköldsvik har inte en enda biljett sålts på oer
Amapola ska ha vunnit Corona-upphandlade trafiken. Blir ett rejält studsande i Norrland.
Ska slingas så här:
ARN-VBY-ARN
ARN-OER-OSD-OER-ARN
ARN-UME-SFT-LLA-KRN-LLA-SFT-UME-ARN
Flög till oljeriggar med Zimex på 90 talet. Vem kunde tro att de skulle flyga i Sverige?
Man får lasta så att den inte blir för baktung. Vad finns för alternativ?
Åkte från Visby i morse och Zimex ATR-72 stod parkerad vid
stationshuset. Den var fönsterlös.
Fråga; Är fönstren pluggade eller är denna maskin tillverkad
som freighter redan från fabrik ?
Fråga; Är det någon som är redcap/loadmaster på ATR och kan
förklara hur man lastar utan att planet tippar bakåt ?
Zimex flyger just nu och Amapola hjälper till lite
Vilket/vilka bolag flyger post i dagsläget? Hört om något bolag med namn Cimex fått kontrakt,
Zimex kommer flyga ATR på MMX
Tror det blir BRAs gamla SAAB 2000 som man bygger om, alternativt SAAB 340.
@Pensionär
Det är genialt! Man växlar ner i flygplanstyp precis som moderbolaget Skyways var expert på.
Det blir Dornier 228 eller Jetstream! 🙂
Ja snart måste fokker 50 gå i pension och vad blir det då?
Zimex ska börja flyga på MMX från 1 september
Läste att Postnord ska sluta transportera post på järnväg mellan Sundsvall och Stockholm.Det blir billigare med långtradare.Så alltså,skrota alla transporter med flyg och tåg.Ut med långtradare på E4,strunta i miljöskäl och om posten kommer fram i tid spelar ingen roll bara det är billigt.
Amapola har en enkel affärsidé: Vi ska tjäna pengar på flyg. Tror inte det finns på kartan att byta ut F50 maskinerna som är väl inkörda i bolagets personal sedan Skyways tiden.
Amapola har på tok för gamla kärror.Måste nog byta upp sig för att överleva.
In med 25 år gamla ATR och ratta post.
Utan kollektivavtal baseras flygplan i Sverige och Crew slingas hit från alla möjliga baser för att undvika skatter, avgifter och pension.
Tråkigt att postnord kan godkänna detta upplägget.
Minns tiden då jag flög olje arbetare mellan plattformar i norra Afrika. Världen har utvecklats sedan dess och Zimex söker sig till ett nytt U-land! 🙂