Aldrig mer TUI
Avgång från Phuket 8.25 blev 13.15 via Athen.
Tidtabell Arlanda 14.40 som blev 22.05.
Mejl idag från TUI som inte vill ersätta någonting.
Fick vatten och sandwich…..
svar
Precis finns massor att köpa eft securityn!
Skämtar du? Det finns försäljning av ALLT efter security.
Hur får man drickan genom security?
Reser man får man va beredd på att saker kan inträffa annars ska man vara hemma.
Lite extra att käka/dricka ska man alltid ha med iväskan,man vet ju aldrig.
Ja det fanns ju en anledning till att SAS 767 plan från Asien fick dom sista slottarna tillbaka till Norden.
Dom var, är dvs långsammare på LH linjer, bromsar upp, hamnar i vägen för dom “snabbare” LH flygplanen.
Men tydligen var/är det ett ganska ekonomiskt flygplan attt operera.
Jag minns att jag på tiden då jag hade ID biljetter via SAS ofta vart uppgraderad till Business class hem från Asien. Som sällskap hade jag flera ggr akvariefiskar
i stolen intill mig. Man satte dvs kartonger med dito fiskar fastspända i stolarna i cabinen. Denna typ av cargo var sedan mer lönsam än ID folk.
Så många med ID biljetter vart kvar 1 dag xa i Asien pga full cabin, sista plasterna med div olika fiskar*s*. Detta retade många minns jag….
Väljer man att flyga till en Militärdiktatur som Thailand får man väl vara beredd
på att spänna upp hängslena lite, att förseningar etc förekommer…..
Mia:
Oekonomiskt att flyga B767 Thailand.
Först så är det motvind mot europa så har man viktproblem ofta, sen stiger man långsamt och “blockar” andra snabbare flygplan som ligger efter och inte kommer upp på FL tillräckligt snabbt..samt kan ej ta frakt om man har fullt med pax
m.m. m.m.
Sorry, men TUI har inte betalat ut på denna flight.
Hej Göran, Vi drabbades på samma sätt. Förstod jag dig korrekt att TUI Fly Nordic nu ändrat sig och ersätter er med 2 x 600 EUR?
Märkligt påstående…..
Sorry, men TUI har inte betalat ut på denna flight.
Så alltid TUI from nu då
Fick rätt, 2×600€ återbetalt. Lagar och regler är till för att följas. Flygbolag mörkar en hel del för oss passagerare.
En gick ned i Paphos också för att tanka…
Om man flyger 767 som gått mest i Thailand över vintern är det bara 2 piloter som jobbar oavsett vilken väg eller hur lång flygtiden är,finns ingen crewrest ombord på den maskinen!
787 dreamliner jobbar det 3 piloter och på den finns även crewrest! Är enbart 767 som behövt gått ner i Athen i vinter,och det har väl sin förklaring kanske!
Fyra? till HKT? varför skulle dom vara det?
Ibland undrar jag om du verkligen arbetar inom flyget
Fick du bara vatten och en macka från Athen till Arlanda? STACKARS dig, vad du har lidit! Trots att du förväntade kunglig behandling ombord, var de dumma med dig.
Sluta gnälla och fundera på varför de flyger en längre sträcka än nödvändigt – det är i alla fall inte för att reta upp dig eller andra. DET ÄR KRIGSHANDLINGAR mellan två kärnvapenmakter – det påverkar folk och man får inte flyga genom det ena av de två länderna, vilket påverkade dig på ett traumatiskt sätt, som det verkar. När flygoperationer måste ändras så här radikalt, kan man inte förvänta sig att tidtabellerna skall kunna hållas till fullo – flygplanen flyger över hela världen och det blir snabbt följdförseningar som är omöjliga att ta igen på kort sikt. I stället för att avbryta flygningen som andra flygbolag har gjort, så tog de dig hem, även om det blev sent för dig och avsevärt mycket dyrare för TUI.
Ta dig i nacken man – titta dig i spegeln och skam dig, sluta gnälla om småsaker!
Tre piloter till HKT; borde de inte vara fyra?
Nej det gör man inte. Man är endast 3 piloter på 787 inte på 767.
767 har inga crewbunks.
Hej X,
Nej man kör inte alltid 3 piloter, det beror på vilka tider man flyger ( Wocl) och hur lång flygtid man har.
( detta gäller generellt, bolag med överkapacitet av piloter kan göra vad dom vill) Göran, man flyger med 3 st för att kunna förlänga ” flight time limitations” med något som heter ”argumentet Crew” hur många timmar man kan förlänga beror på ”Crew rest facilities” vilken klass dom har. Jag förstår att man kan bli frustrerad men detta är inte något flygbolags fel utan en del av livet. Du låter lite bortskämd om jag får säga det. Har själv varit i flera ”captains discretion” denna vintern, dvs att personalen ombord går frivilligt med på att förlänga sin arbetstid i 2 timmar trots att man passerat ”flight time limitations”. Fråga nu dig själv hur många yrken går med på att jobba på sin fritid 50% extra och när man väl får ett 15 timmars pass så går man med frivilligt på att jobba 2 timmar till? Tror du en kassör på Ica skulle gå med på det? Vill älskar vårt arbete och vi är tacksamma för våra gäster därför gör vi allt i vår makt för att få hem våra gäster och att dom ska vara nöjda MEN, krig, terrorism, extremt väder, strejker rår vi inte på! Av den anledningen finns det ingen ”rätt” till ersättning. Lite tacksamhet och ödmjukhet hade inte skadat från din sida.