Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Varumärke

Tråden startades av tttttt

http://ksdarprt.se/ – detta var nästan höjden av dåligt domännamn om nu avsikten är att marknadsföra flygplatsen som Karlstad Airport.

Publicerad den 2010-12-03 17:54
Skriv ett svar
Antal svar: 22

svar

Arvika
2011-01-21 20:43

Ingen aning, men det hade faktiskt varit kul att sett vilka linjer som det är stor/mindre beläggning på, inte bara skyways, utan generellt

ESOK
2011-01-18 11:31

Har någon statistik över hur många pax det brukar resa med varje flyg för JZ?

Tekniker
2011-01-18 07:30

1:Amapola F50 är en fraktmaskin som flyger post. 2:Tyvärr så är utvecklingen samma i hela Sverige att inrikes trafiken till medelstora och små flygplatser minskat drastiskt sedan monopolets dagar på glada 80 talet när Linjeflyg m,m trafikerade dessa platser frekvent med hög cabinfaktor och höga priser, alla företag skulle bara flyga om det så bara var 20 mil till destinationen. Andra tider nu.

K-d pax
2011-01-18 07:13

ATR 72orna är inhyrda från DAT och går på Kristianstad, Visby och Halmstad tror jag.

Arvika
2011-01-17 19:46

SAS hade varit drömmen… Men har inte Skyways en ATR72? Vilken linje går den på? Den kanske är ett alternativ till Fokker 50 i vissa avgångar?

K-d pax
2011-01-17 18:07

Jag tror inte det är nått fel på beläggningen. Snarare att att Fokker 50 börjar bli liten på vissa avgångar. Om det är lite folk fredakväll KSD-ARN så brukar det vara rätt så fullt andra vägen. Drömmen vore att SAS kom tillbaka och körde Kalmar upplägget.
Dvs. B-737-600 tidig morgon/kväll och ATR-72 på dagen på KSD-ARN.
Fokkern har blivit en flaskhals på vissa avgångar.

Arvika
2011-01-17 15:22

Håller med ESOK där, tänkte ta tåget, men det skulle ta 4 ½ timme med 2 byten till Arlanda, jämfört med flyg, 55 minuter inget byte.. Flyget var bara 50 kronor dyrare, vad väljer man?

Knut
2011-01-17 15:21

Marknadsföring har väl aldrig varit Skyways starka sida,man får ha tur om man lyckas hitta vart dom flyger,likaså gäller för deras fd. dotterbolag.

ESOK
2011-01-17 14:58

Vi flög senast KSD-ARN en fredag kväll, löjligt lite folk i planet. Fokker 50 tror jag vi flög? Borde egentligen marknadsföra flyget mer över lag för det är billigt att flyga sett till restid man sparar. Under 2h från lägenheten i karlstad till lägenheten på söder i Sthlm. Underbart!

hoppa
2011-01-17 14:04

det är fullt morgon och eftermiddag.

Arvika
2011-01-17 13:39

Jo, men jag förstår inte riktigt hur det kan löna sig att ha den linjen, KSD-ARN, när jag flög så var vi 12 personer i ett flyg som tar 56 personer? Är det så dålig beläggning vanligtvis?

ESOK
2011-01-17 13:25

Arvika:låter rimligt med 50% inrikespax, med tanke på att majoriteten av linjerna har väl JZ och de flyger väl mest inrikes?

Arvika
2011-01-17 13:11

Håller med dig K-d pax, när jag flög till arlanda hade jag ingen aning om att det ens fanns radiostyrd trafik, men den gäller ju bara på JZ flygningar, inte charter, kommer den gälla när Ryan börjar flyga?

Förövrigt, jag blev förvånad över att se ett AmaPola Fokker 50 stå på startbanan när vi bordade Sykways.

Men är det inte så att inrikesflyg står för 50% av KSD:s totala passagerarantal? Eller minns jag helt fel?

ESOK
2011-01-17 05:53

Håller med K-D pax, det behövs trafik. Inte hållbart att bara ha en flygplats, så stor, för bara JZ, några små sportflygplan och ett och annat charterplan fullt varje vinter till Thailand. Det behövs mer pax. ARN hade inte varit där idag utan all trafik. Därmed inte sagt att KSD ska bli som ARN.

K-d pax
2011-01-16 23:39

Det ksdarprt behöver är trafik, må vara vilka som helst. Jag misstänker att det kostat nån skattekrona att få hit Ryanair. Men i rättvisans namn ska nämnas att Skyways har fått marknadsföringsbidrag till CPH linjen några gånger. Och Rayanairs etablering påverkar inte ARN och CPH linjen då Ryanair bygger sin egen marknad.
Vi får hoppas att värmlänningen börjar att flyga igen när det erbjuds nya flyglinjer.
Passagerar antalet har minskat från 300 000 til 100 000 på 10 år. Men med SJ som hjälp och en operatör som vill flyga så skulle det nog gå att locka tillbaka 50-100000.
Sen så måste flygplatsen bekosta en riktig flygbuss, annars kommer det aldrig bli ett alternativ till tåget. Det duger inte med den där telefonstyrda saken.

Arvika2
2011-01-16 21:54

Ryan var på g när KSD byggdes men det blev inget pga politikerna. Dags att sätta Värmland på kartan och de må kosta en del men tänk vilken turism som vi kan då hit, ostörda Värmland, det klingar bra i mångas öron.

Arvika
2011-01-16 20:22

Ryanair kanske inte var den ultimata, men för värmlänningar – som inte vill behöva åka till OSL/GOT/ARN/RYG för att komma någonstans är det en liten öppning. Ifrån Girona kommer man till ganska många ställen i Europa.

not
2011-01-16 19:14

Ja tänk va bra om Ryan kommer,vilka intäkter för flygplatsen=0,NADA.
skattebetalarna kommer att jubla 🙁

Karlstad (norrstrand) AFK
2011-01-16 18:58

Sätt vilket namn som helst bara trafiken ökar!

Arvika
2011-01-16 17:17

Måste tillägga att om man söker på http://www.karlstadairport.com så kommer man automatiskt till ksdarprt.se

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500