Skyways lägger ner igen !
http://norran.se/nyheter/norrochvasterbotten/article1181389.ece?from=rss
Denna gång är det skelet som ryker. Undrar hur det skall gå när de får konkurrens på övriga linjer?
svar
“Konkurrensen är så pass stor på Arlanda”??
Vad har det med baseringen av personalen att göra?? Mycket snack av någon som inte är insatt i problematiken!
Alla bolag utom Direktflyg flyger ju på Stockholm eftersom det är navet och naturligtvis blir det då huggsexa om linjerna men baseringen av personal har att göra med var flygplanen övernattar. Däremot är det korkat att inte ha personal i Stockholm eftersom alla, nästan alla, linjer strålar samman där och personal kan bytas, sitta sby i Stockholm etc.
Ok om man tar in billig arbetskraft så kan det gå. Men med Svenska löner är det omöjligt att göra vinst.
De kommer bara ta in balter, de har vart o rekryterat besättningar i Estland, Lettland, Litauen, och Bulgarien. Blir billigt o bra detta
Nej Skyways bör inte öppna ngn. Arlanda bas igen då begår man samma misstag som man har gjort så många gånger. Konkurensen är såpass hård på Arlanda att du aldrig kan tjäna några pengar där.
Inte konstigt att Skyways har problem. Börja flyga med Arlandabas igen!
Jönköping är inte Sveriges huvudstad, även om det är en fin liten stad.
Verkar som att flygbranschen drar till sig mer lycksökare än någon annan bransch. Även om flygbranschen är avreglerad, vilket är bra i sig, så borde det ändå finnas någon form av reglering för att inte en massa människor ska råka illa ut oavsett om det är rent ekonomiskt eller än värre ett haveri för att vissa ska tjäna pengar snabbt o enkelt. Nu påstår jag inte att det är så i detta fall utan mer allmänt.
Ha ha ha
Någon som vet vad som kommer att hända med dem som började bolagskurs i början av juli?
Jag tror att Avia skall flyga med Embraer 190 på JKG ARN har hört att det är en bra linje eller?
Tack mamma för ett klargörande. Och dessa flygningar kommer inte att ske med egen kapacitet, man wetleasar in City, Cimber, Air Baltic m.fl. Skyways kommer själv att dra ner till ett minimum med F50 och där blir ingen utveckling. Det lönar sig inte att flyga inom Sverige med 50% cabinfaktor.
Igor har insett att man inte kan flyga fjuttiga olönsamma inrikeslinjer i lilla Sweden.
Nu är det Europa som gäller!!!
Kul tråd att undra över nyrekrytering i!
Hört att de har ekonomiska problem, inte konstigt om de måste dra in här och där, City var ju ingen guldgruva och Cimber knappast bättre.
Ej aktuellt just nu!
Någon som vet när dom ska börja sin rekrutering?