Varför gillar ni att tala så illa om Norwegian ?
Jag tycker det är så konstigt att man vill ge Norwegian Air Shuttle så mycket negativ kritik.
Här kommer en del av fördelarna som Norwegian för med sig:
1. Möjligheten att kunna flyga billigt utan behöva ta sig till (Stockholm) Skavsta.
2. Nya arbetstillfällen till både piloter samt kabinpersonal i Skandinavien.
3. Nya fina flygplan med:
* Mera benutrymme samt behagliga stolar med Boeing Sky interior.
länk som visar en del av Sky interior: www.youtube.com/watch?v=Xv2gyQ72O30
* Tystare flygplan (tystare en standard 737-800w)
* Miljövänligare flygplan (mindre utsläpp en standard 737-800w)
4. Glada, trevlig men framför allt mycket proffsiga kollegor (både fram och bak).
Jag sätter stort värde på att denna tråden förblir vad den var menad att vara: en positiv syn på flygbolaget Norwegian Air Shuttle.
Snacka massa skit om Norwegian kan ni göra på en annan tråd (känns väldigt tråkigt att det förekommer överhuvudtaget).
Mvh
Norwegian kollegor i hela Norden.
svar
Nej biljettförsäljning garanterar inget. Biljetter för 199:- Luleå – Stockholm kan inte ge något täckningsbidrag!
Det är därför DY vägrar följa EU´s ersättningsregler! De har inte råd!
DE HAR INTE RÅD!
Så enkelt är det.
Biljett försäljningen garanterar att bolaget tjänar pengar.
sv Trött Vi kanske ska hålla oss till ämnet. Men det kanske är svårt, när argumenten tryter.
Vad med SAS 737? Tror inte riktigt att du vet, vad du talar om grabben.
Flyger ofta med DY. Ibland även med sas, ingen större skillnad. Bortsett från att Norwegians 737 är betydligt fräschare än sas 737’or.
sv Gunnar snackar i nattmössan!
Biljettförsäljningen är ingen garanti för att bolaget är bra!
Jmfr. Lehman Brothers Holdings Inc. (former NYSE ticker symbol LEH) /’li?m?n/ was a global financial services firm. Before declaring bankruptcy in 2008, Lehman was the fourth-largest investment bank in the United States.
De flesta trodde på LEH, men de hade fel!
Alltid nöjd med Norwegian. Mycket bättre änn SAS, som inte tar hand om sina kunder.
Hoppas ok att jag frågar följande.
Någon som vet om man jämför jobb hos Norwegian kontra SAS? Cabin Crew.
T ex Arlanda som bas.
Löner, villkor, förmåner etc.
Du tillhör ett litet fåtal där allt fungerat ok! med DY. Var glad för det.
Att DY finns med på ARN´s svarta lista är inte en slump. De har funnits där de två senaste åren.
PS! Nya flygplan (B787) som fungerat betydligt sämre än gamla!
I övrig använder DY en urgammal typ av B737 som fortfarande nytillverkas. Väl fungerande men en mycket gammal konstruktion. Presenterades: 10 februari 1968
http://www.svd.se/norwegian-kravs-pa-flera-miljoner-av-passagerare
Svenska passagerare kräver skadestånd på miljontals kronor från det norska lågprisbolaget Norwegian efter den senaste tidens omfattande förseningar och inställda flyg.
De som flyger DY3205 är nog inte så glada idag.
Det är väl mest gnällspikarna här på FT, som är missnöjda. Norwegians biljett försäljning säger något annat.
Alltid DY, aldrig SAS. Jag vil ha nya fräsha plan, god service och låga priser. Inte gamle plan, mycket dålig service, och höga priser.
Att folk är missnöjda med Norwegian är en följd hur de hanterar sina kunder!
D.V.S Det är Norwegian fel att folk är missnöjda! Mycket enkelt!
Tillhör enl tidigare listning kategori 1, har aldrig blivit sämre behandlad som passagerare än jag blev av/hos DY.
Kan skriva en novell om det men för mig räckte det med två försök att åka med dem. En Europa tur som blev förstörd pga inställt flyg (oklar anledning) och en kraftig försening till USA. Bolaget kan absolut inget om att ta hand om eller reparera skadan de orsakar. Tur att det finns proffs som livnär sig på att återkräva pengar från dylika skumrask flygbolag.
Jag är ingen expert, men jag tycker mig se att det finns 4 typer av personer/företag som “hatar” Norwegian:
1) Resenärer som blivit nekad ersättning vid försening eller inställt flyg, då Norwegian hittat på egna tolkningar av Force Majure.
2) Så kallade “Legacy Carriers” som inte uppskattar konkurrensen på etablerade sträckor
3) Anställda på så kallade “Legacy Carriers” som plötsligt får försämrade villkor och måste arbeta mer för lönen.
4) Eurobonusmedlemmar vars företetag tvingar dem att åka med “billigaste alternativet”.
Med vänlig hälsning/Leffe
Trodde att du skulle tänka ett varv till, men……………..
“Att de sedan trilskas med ersättningar, det är väl ingen affärsidé.”
Varför betalar man då inte ut ersättning som seriösa bolag gör?
Nog verkar det vara en del av deras Affärsidé. Frakta plebejer med ge dem ingen ersättning om det blir problem!
Nästa Affärsidé verkar vara att inte ha direktanställda piloter i någon större grad. Detta för att kunna hålla ner kostnader.
Deltid på NLH är bullshit
Det märks att du varit borta från Sverige ett tag ” som inte har samma förutsättning som mig”. Vad är det för svenska? Dessutom tvivlar jag på att du flyger deltid på NLH.
Blå mössorna, experter på Norwegian, korkat.