Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Magnus

Tråden startades av TFHS

Varför tar TFHS nästan bara in elever som är +25 år gamla? Det är ett väldigt fåtal som är under 25, finns någon anledning till det?

Publicerad den 2012-02-29 09:58
Skriv ett svar
Antal svar: 12

svar

Red
2012-03-03 02:08

FC: Skrev aldrig bättre piloter.

Men sorry, kanske beslut under flygning ja kan väl säkert hända, men fortfarande är man inte klar i sinnet. Finns hur mkt bevis som helst inom detta område.

Verklighetsuppfattningen m.m, tro mig…

många av dessa 21 åringar blir piloter av fel anledningar dessutom.

Men du kapten, säger inte emot dig. Är avundsjuk på ditt jobb som kapten och som pilot.

Är du nöjd eller vill du byta bransch?

Mvh
Red

FC
2012-03-02 17:58

Har arbetat som Kapten i flertalet år och jag kan intyga att det finns de i dryga 20års åldern som gör mer kompetenta bedömningar än somliga som är 30+.

Självklart har dom flesta runt 30 mer livserfarenhet än de runt 20 men det betyder inte per automatik att de är bättre piloter.

Red
2012-03-02 16:09

Oskar:

Du är antagligen ung, eftersom att du tror att en 21 åring är mer erfaren än en person närmare 30. Som sagt, man VILL gärna tro så men det är mkt mer risker i BESLUT _oavsett_ hur mogen du är som 21 åring.

Och du, vadå erfarenhet? vad har du hunnit med som 21 åring? Du har hunnit strö jobba ett tag om du inte nyligen blivit klar med dina dyra pilotutbildning. Suck..

Du är garanterat ung för jag resonerade också sådär i den åldern…

fel
2012-03-01 15:50

I det senaste klasserna är det nästan uteslutande studenter under 25 år som blivit antagna..

Magnus påstående är helt enkelt felaktigt…

JW
2012-02-29 22:35

@for22.ls

hahaha… Ok.. Att hjärnhalvorna VÄXT IHOP får vi väl verkligen inte hoppas. Tur att det är flyg och inte läkaryrket som lockar dig…

LE
2012-02-29 19:25

Som sagt av tidigare talar, det är många under 25 och yngsta är 20(?) så åldersgräns finns inte. Det beror ju på hur de har presterat på testerna och framför allt på intervjun de märker hur mogen en person är. Självklart går det ändra sin attityd tillfälligt under en intervju men ofta läser en bra psykolog det.

Oskar
2012-02-29 14:51

Ultimat är ju att ta in 22-23 åringar. Fortfarande i stadiet där man lär sig snabbt, och färdigutbildad i samband med “fullmognaden” 😉

Dock stämmer inte det där med tro om mognad. Alla är individuella, och vissa 21 åringar är mer mogna, livserfarna och kapacitet att fatta beslut än vissa 28 åringar.

Red
2012-02-29 12:01

Precis som nedan skrev, men också att man inte alltid vet vad man vill göra i yngre år utan söker acceptans eller bekräftelse osv. Tar mer risker i många beslut osv (talar om egen erfarenhet, tro det eller ej, det är skillnad)

Jag är 28 år, har arbetat inom många branscher och vet mycket mycket mer när det gäller det mesta (om mig själv och mina beslut m.m) än vad jag gjorde vid exempelvis 22 års ålder.

Som sagt, jag kommer alltid säga det. Inga piloter under 25 år. Där är maxgränsen.

Oavsett hur mogen du är eller känner dig så är du inte det. Utan tror så. Som nedan också skrev, inte färdigutvecklad. När du är i min ålder så vet du också om du vill satsa på karriär eller familjeliv. Du vet vad saker kostar, bor inte hemma. Som sagt, mer medveten om saker.

//Red

fd
2012-02-29 11:42

Idag är de flesta av de som blir antagna under, eller kring 25. Förr var snittåldern högre.

Rolle
2012-02-29 11:02

Ehh?? Har du sett åldern på eleverna i klass 09, 10 och 11? Många under 25 där ska du veta. Majoriteten är under 25 år t o m.

L
2012-02-29 10:20

Riskbenägenheten är hög hos många piloter idag. Chanslåna upp en miljon till utbilning…

for.22ls
2012-02-29 10:03

Vid 25 års ålder vet vi med stor säkerhet att hjärnhalvorna har växt ihop och riskbenägenheten är betydligt lägre.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500