Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

ATP SDL?

Tråden startades av FF

Någon som vet något om ATP ryktet på SDL

Publicerad den 2012-03-19 20:36
Skriv ett svar
Antal svar: 17

svar

atp
2012-03-22 22:42

Nextjet har redan ett avtal med SPF som ger högre lön till piloterna. Så de kommer inte att skriva på regionalavtalet utan det är omförhandling om nuvarande. De är bra att göra med inga kostigheter.

!?
2012-03-22 21:27

Nu börjas det igen ett bolag ställs mot ett annat, precis som Transwede gjorde mot Malmö. Dags att NJ skriver på regionalflyg avtalet, annars kommer regionalflyget bli om möjligt ännu sämre! Sedan kan man ifrågasätta varför i h vete inte Braathens använder sig av det bolag man köpt. Kunde de lika gärna köpt NJ, det hade nog varit billigare!!!

kalsson
2012-03-22 21:27

Bert vad du är positiv. ATPn är inte en frakt maskin de har varit pax hela tiden och den är tyst och rymlig. Många tycker den är trevligare en atr så du förstår nog vad jag flyger…

Bert
2012-03-22 20:28

Du tjänar betydligt mer än 5 minuter med en S2000 jämfört med en ATP på sträckan SDL-BMA. Som någon skrev, går nog snabbare med tåget till Stockholm.

Bränsleförbrukningen är inte så extrem hög för Saab 2000 men naturligtvis högre än för ATP. Men samtidigt kommer Saaben nästan dubbelt så långt per flygtimme också. Servicekostnaden är inte tre gånger högre, den är snarlik för de två typerna. Bägge har samma problem, bara ett 60-tal tillverkade produktionen nerlagd sen länge.

ATP har högre kapacitet än S2000 och Golden hittar inga ATR som får köra på BMA, krävs en -500. Därför passar ATP bäst just nu för Sundsvallsflyg. Sen är det ett duktigt nerköp för passagerarna, vem f-n vill åka en gammal fraktkärra?

SPF
2012-03-22 18:00

Undrar var de skall flyga för linjer med sina nya maskiner?

340
2012-03-22 17:28

Nextjet får sin första ATR 72 i sommar.

F/O
2012-03-22 15:34

Speciellt inte när du tjänar 5 minuter på sträckan BMA-SDL med en S2000.
Saaben drar väll dubbelt upp i bränsle och är säkert tre gånger så dyr att serva.

Aa
2012-03-22 11:48

Inte så svår ekvation.
Snåla svenska pax + för dyr produktion + vinstsugna ägare = ATP
Att ATPn är långsam räcker tyvär inte som argument att ha kvar en 2000.

B
2012-03-22 10:10

Blir det inga ATR för NJ?

spf
2012-03-22 09:41

Nextjet har 4 ATP och beställt nya flygplan…..

bosse bus
2012-03-22 09:29

Då kan man lika gärna åka tåg..ATP är väl som en snigel med vingar!? Nån som vet varför de byter? Ingår inte sdl-flyg i sverigeflyg som ägs av norrmännen som ju nu även tar över golden som flyger sdl-bma åt sdl-flyg? Varför släppa till nj? Så förtvivlat mkt lägre anbud kan väl inte nj lagt?

K
2012-03-22 08:32

Hur många ATP har Nextjet igenligen? Eller ska de sluta flyga någon annan linje? Hur länge ska de ha Danube ATRen?

M
2012-03-22 08:30

Var står detta? Källa!?

M
2012-03-21 23:00

Golden Air avvecklar sin bas i Sundsvall 31:a augusti. Nextjet tar över med ATP.

Sverige går bakåt! Tråkigt.

Arla
2012-03-21 16:06

Källa??

Bengan
2012-03-21 16:00

ja det är tydligen så.

S2000 byts ut mot ATP från NEXTJET:

S2000 är helt enkelt för dyr!

Oki
2012-03-21 11:32

Ja, sant tyvärr!

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500