Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Halmstad- Arlanda med Nextjet/Kullaflyg

Tråden startades av A

Kullaflyg börjar 2 maj i sammarbete med Nextjet flyga Halmstad – Arlanda.

http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/nextjet/pressrelease/view/kullaflyg-pressar-priserna-till-halmstad-746125

Publicerad den 2012-03-28 10:20
Skriv ett svar
Antal svar: 43

svar

råger
2012-05-15 11:39

F/O:
Förra sommaren så anlitade JZ DAT på sträckan ARN_VBY.
En riktigt gammal sliten ATR som strulade hela tiden.
Bra att dom sätter in sina egna trofasta F50. Från ARN är det bara JZ som
har regelbunden trafik på Visby. SAS och Norwegian kör bara några veckor på
sommaren. Nextjet flyger bara dag 1-5 då den verkar hänga ihop med deras AX
uppdrag på nått vis.

Olle
2012-05-15 10:48

Ja det är ju så det ska va: Halva farten = Halva priset. Skämt å sido, hörde nu med flygplatsen där att det var riktigt dåligt med pax på Nextjet propeller maskin typ 5-10 st pax,

Arne
2012-05-15 08:07

Igår när jag flög med Nextjet så hade de fullt. Frågade flygplats personalen och nu har de tagit 50 % av passagerarna på de avgångar de flyger. Skoj och bra var det. Halva priset mot Skyways.

Halmstad
2012-05-15 04:48

Pendlar dagligen från Halmstad och Skyways morgonavgångar är ständigt fullbokade. Både Bromma och Arlanda. Kullaflyg snittar på 20 pax om dagen. Då ska man veta att de har 68 säten att fylla. Tror Skyways leder kampen än så länge. Ska bli spännande i höst efter uppehållet!

olle
2012-05-14 15:52

Hur går det för Nextjet har dom kunkurerat ut Skyways än? någon som sett passagerar siffrorna från båda bolagen?

F/O
2012-04-05 12:46

Och nu ännu värre! Kärran som blir över tänker svajjways köra på Visby.
Visby trafikeras redan av ett stort antal flygbolag och de flesta åker INTE med JZ.
Är det någon som tror att JZ kan tjäna pengar på detta?

F/O
2012-04-05 10:48

De tänker inte!
Har någon av JZ´s senaste satsningar varit logiska?
Det vi ser nu är ett sista desperat försök att inte tippa över kanten!

Jet A1
2012-04-04 21:47

Undrar hur de nu tänker. De blir betydligt dyrare för Skyways med en jet båge. Har de inte redan andra problem så lär de få det. Hur gick det för Skyways på Gotland när Gotlandsflyg började……

G.v.R.
2012-04-04 20:07

http://www.skyways.se
“Skyways satsar på Halmstad och Stockholm Arlanda och sätter från och med den 2 maj 2012 in en jetmaskin av typen Embraer 145 med plats för 49 passagerare på linjen Halmstad – Stockholm Arlanda.”

IOSA
2012-03-30 07:19

Både Golden och Nextjet håller på med sin IOSA och alla flygbolag som flyger för SAS måsta ha det. Det är överst på kvalite stegen.

SK
2012-03-29 20:41

Känns bra att Next Jet kör igång, tyvärr ger nog JZ upp ganska fort i vanlig ordning. Om man ser till historien har aldrig JZ klarat av konkurrens.

Me
2012-03-29 19:48

Det stämmer, Golden är inte IOSA godkända, det har dom aldrig varit. Dock så håller dom på med sin certifiering och är i slutskedet, så inom kort så kommer dom att vara godkända.

Cruz
2012-03-29 19:17

ATP

Brittisk kvalité, det bådar för mycket teknik.

Folke
2012-03-29 18:00

Jodå Sten. Skyways står med i listan du länkar till men under sitt gamla namn Avia Express.

Sten
2012-03-29 17:33
Till XXX
2012-03-29 17:04

XXX du jobbar nog på skyways i HAD. Lycka till med din smutskastning av ATP. ATP-n är betydligt bättre en era F50

xxx
2012-03-29 15:08

Ofattbart att folk som annars är så flygrädda tycker att ATP är ok. Åkte häromveckan för första gången och det var en riktig rysare trots att flygningen var helt odramatisk. Trevlig personal som vanligt på flygbolag men flygplanet…

Långe Jan
2012-03-29 14:47

Skyways kommer att käka dem till frukost och gå in på deras linjer.
Håll i er Nextjet!

A
2012-03-29 13:19

Om man läser pressmeddelandet så är dessa avgångar en start för en framtida utveckling av linjen.
Är ju självklart att man inte drar igång med sju avgångar per dag direkt. Det skulle vara självmord för linjen.

Trött
2012-03-29 12:32

Sverigeflyg plockar ju bara russinen i kakan och flyger de lönsamma avgångarna. Klart det går att hålla låga priser då. Skyways tar ansvar för linjen och flyger även de tider som inte är så populära, men som ger kunden ett större utbud.

Skyways är IOSA-certifierat sedan länge och har codeshare med SAS sedan 90-talet.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500