Flygvärdinna föll ur flygplan under flight !
http://svt.se/2.22620/1.2796349/flygvardinna_foll_ut_fran_plan
svar
Dörren var ju faktiskt stängd som jag förstår det och personalen hade tagit bort trappan. Varför dörren öppnades igen vet nog bara värdinnan.
Men borde inte hon få något “straff” för att vistas på rampen utan gulväst?! *skratt*
Har dom inte Assisthandle på ryanairs plan…det e ju där man ska hålla i sig när man öppnar dörren men det har dom kanske skippat för att få till en billigare biljett?
Jag ger Ingrid all rätt i sitt resonemang.
Indikeringsfel, nytt försök, en riktigt stark vindby drar ut dörren och det stackar
baltiska flickebarnet på 45 kg orkar inte hålla emot naturens krafter utan åker med dörren ut i den friska västgötska vinden. Olyckligt, trist och all sympati med
den olycksdrabbade. Vem vill ramla ut ur en 737:a och hamna på sjukhus ?
Rätt osannorlikt att detta skulle ha kunnat inträffa på en SAS flygning,
indikeringsfel inträffat gvetvis lika ofta på SAS som nått annat bolag och det blåser lika hårt på Landvetter som Säve men då SAS kabien har en rejält överårig
besättning med mycket högre medelvikt så hade SAS besättningen förmodligen
lyckats hålla ifrån och hålla sig innombords.
Lite fel rubrik till att börja med. Dessutom hade dörren stängts och trappan tagits bort på order av Number 1. Småflickorna på Ryan orkar ofta inte jobba längre än några månader så de flesta är ganska oerfarna. Orkade inte hålla imot då dörren blåste upp då de skulle stänga igen eftersom det blev indikeringsfel. På SAS är de mycket erfarna och något sådant skulle aldrig ske där.
Blev kärran försenad?????
Kan det vara Ryanairs fel, för att biljetterna är så billiga? Det är ju skumt, eller möjligen Alliansens fel.
Nu hade dom ju stängt dörren!
Är det fortfarande markpersonalens fel då?
Har du läst på om 787?
Ja faktisk så är det markpersonalens fel, de får nämligen inte flytta trappan så länge flygpersonalen inte har stängt dörren.
Enkla och klara regler.
Vad menar du med utbildat flygvärdinna? Det har väl inget med saken att göra.
Av allt att döma så verkar det som att dörren blåst upp och hon drogs med
ut i det fria. Kanske dax att öka kraven på minimi vikt på flight attendants ?
Minst 70 kg med uniform ? Så man klarar vädrets makter och lyckas hålla sig ombord även en blåsig dag.
Hur då? Varför är det markpersonalens fel om en utbildad fygvärdinna ramlar ur ett plan.
Eller menar du att dom alltid är skyldiga?
I DI så står det att hon föll ut ifrån bakdörren i Göteborg kort efter att baktrappan körts bort. Någon på rampen kommer att få det hett om öronen….
Vadå under flight?