Nu ska det sparas!
Avisa inte flygplanet så får du högre lön!!!
Ursäkta – vilka idioter!
svar
Det är inte direkt något sandpapper på vingen, det är ju för fan en grusväg
Helt ren?
Kolla vid roteringen igen, det är flera större fläckar av snö och vingen är täckt i frost. En bråkdels millimeter av föroreningar på vingovansidan kan ge betydande förluster i lyftkraft och andra aerodynamiska egenskaper på en modern vinge. Det är ingen 172a.
Förnyas medicals över postorder numera?
Vingen blir ju faktiskt helt ren, bara lite på flapsens ovansida som är kvar.
Hade själv självklart avvisat, att skriva en försening på att man avvvisar är ingen som klagar på ändå och det är inte jag som betalar.
Visst, det är bara puder. Men jag skulle ALDRIG släppa det planet om det vore ett av “mina”
bolag….och uppenbarligen så försvann inte all snö vilket är att tumma på säkerheten.
Kul klipp som för övrigt har diskuterats massivt på PPrune.
Gå in där och läs om ni är intresserade.
Tror snarare det handlar om kultur och vana som bidrog till denna take off i Ryssland.
Deras gamla flygplan var inte lika känsliga för is och snö som dagens moderna maskiner.
De har lite mentaliteten “funkade det då, funkar det väl nu?”
Vi såg ju hur det gick för UTAirs ATR..
Jo de är det men man vet ju inte om det finns is under. Vingen blir inte helt ren heller.
Men är det inte pudersnö vi ser flyga av vingen?