Aviator får handling för Ryanair i 5 år
Aviator har vunnit handling för Ryanair i 5 år.
svar
@Kirby och Ramp ARN. Med all respekt för Era jobb: Jag är Rampagent, dvs den som tar beslut om ev obekväma beslut. En gång off-loadade jag en Cargo Container på ca 4 ton(!) pga tveksamheter. Ingen sa ett ord i efterhand. Jag har beordrat mängder med omräkningar. Ingen har klagat – någonsin.
Jämförelse: När jag var kvar på Menzies ifrågasatte Stationschefen(!) en gång varför jag beordrat omräkning av bagage när vi hade 39(!) pcs för många (enl Load Master). Dagens situation är frustrerande men står man inte upp för säkerheten ska man inte jobba på en flygplats…
Är också lastare på aviator, Aviator skiter i både OTP och Saftey man är bara intresserad av pengar inte annat.
Som aviators bemanningen är nu så är det uppenbart att man inte bryr sig om OTP.
@ myhell Intressant. Jag har varit lastare på Aviator å fd Noric aero och delar inte alls det du menar. Ledningen säger safety first, men man man blir halshuggen om man inte satsar på otp
5år?
Nu får vi väl hoppas Ryan är borta fr Arn inom ett år!
Sen ska man komma ihåg att det inte är så enkelt som att bara välja handlingbolag efter bäst priser.
Med pandemin står Aviator med enormt mycket utrustning (truckar, band, pushbacktraktorer) som inte används, iochmed att Norwegian och övriga bolag dragit ner sin trafik eller försvunnit från ARN helt. Därmed har Aviator kapacitet att ta Ryanair.
Menzies har redan enormt mycket kunder som snabbt kan dra upp trafiken (KLM, Air France, British Airways med flera) så utrustningen räcker därmed inte till Ryanair. Exempelvis hade Menzies innan pandemin >hyrt in< några röda långa Lindetruckar för att klara av alla deras flygningar. Utrustning är alltså en av faktorerna i avgörandet om det ens är möjligt att ta ett stort bolag med många flygningar såsom Ryanair.
Kan NI inte dra igen näbbarna med bullshit som att Aviator prioriterar OTP framför säkerhet? Jag har jobbat som Rampagent för Aviator sen 2014 (efter att ha lämnat Menzies, f d Novia, f d LFV Handling, f d ARN Handling) Ingen annan stans har man haft så stort fokus på säkerhet, både security & safety, som på Aviator! Jag har tagit mängder med obekväma beslut som påverkat OTP och ingen(!) har kritiserat mig i efterhand. Shut the fuck up & sit down om Du inte vet vad Du snackar om. Däremot har säkert Ryan tagit “The Lowest Bid” men det är en helt annan sak än ovan nämnt.
Vad säger DY om att dela handling agent med värsta konkurenterna ? Aviator har ju alltid varit som DYs eget handling bolag
Får man prata med kollegorna under arbetstid?
@ SnusARN
“OTP framför safety” ????
Kanske därför dom väljer AVIATOR.
Alla andra handlingsbolag har väl “safety framför OTP”
Toppen, bra val av Ryanair!
Hur mycket betalar de? 100:-/tim…
När börjar dem flyga? Blir det några anställningar till Ryanair?
Inte så konstigt. De är det enda bolaget som levererar service i hög klass och värnar om OTP framför safety. Bolagen dras till Aviator.