Har Air Leap misslyckats med marknadsföringen?
Jag får känslan av att Air Leap inte riktigt etablerat sig bland vanligt resande folk.
Har dom dåligt reklamfolk på bolaget?
svar
Enligt studier inom marknadsföring är det självklart att kunder gillar enhetliga varumärken. Air Leap behöver fixa på målningarna och byta ut sitt marknadsföringsteam.
Börja marknadsför på bred front! Svenska folket ska förstå att flyget knappt släpper ut något
Oh nej, inte nu igen. “Det här slutsatsen har jag dragit efter att intervjuat hundratals företag i en del i en större marknadsundersökning av inrikesflyget.”
Med den grammatiken tror jag inte på’t. Korrekturläs gärna, innan publicering. Tack!
Ja om företaget som jag arbetar på förordar wizz så tar jag förstås det flyget, om tidtabellen är rätt.
Inga enskilda bolag kan påverka marknadssituationen, inte SAS Wizz Air Leap eller andra. Företag kommuner etc har infört reserestriktioner för sina medarbetare, dessutom privatpersoner är rädda för att resa.
Det här slutsatsen har jag dragit efter att intervjuat hundratals företag i en del i en större marknadsundersökning av inrikesflyget.
Smittalen måste ner och Coronan avklinga (vilken den kommer att göra)
Det är inte så att videomötena är orsaken eller har tagit över i någon större omfattning, det har nästan ingen angett vara orsaken, resebehoven finns kvar.
Då är du en av dom som kommer bli väldigt glad när WIZZ tar över svensk inrikes framöver! Billigt billigt.
Jag har flugit med rätt många olika flygbolag. För mig är det pris/tidtabell som styr inte att HC Andersen eller fina stripes finns målad på planet…
Verkar iof vara många här som flyger för nöjes skull så då kanske det spelar någon roll. För standard affärsresenären som reser ofta varken ser eller bryr sig om sådant.
@Stockholmare: air leap kanske inte har vanliga pax?
@stockholmare. Självklart spelar utseende på flyget jättestor roll!! Tro inget annat. Varför tror du SAS målade om sina flyg nyligen? För att ingen bryr sig? Air Leap har förövrigt en hemsk livery.
Air Leap är ett nyuppstartat NExtJet. Dom hade exakt samma usla marknadsföring o spretiga produkt. Att AL går i samma fälla igen är oförklarligt. När BRA flög fulla morgonavgångar från HAD så trillade 7-14 pax ut till ATP:n. Verkar som historien upprepar sig
Troligen hade Leap kunnat göra bättre av sig om de marknadsfört brett och drivit informationskampanj om hur lite flyget faktiskt släpper ut.
@ Aguility: Jag antar att du skämtar? Tror inga vanliga passagerare bryr sig om färgerna på flygplanet. Man köper en biljett där pris och avgångstid stämmer överens med ens behov.
Jag tycker det är ett rörigt bolag. Alla flyg har olika målningar man vet inte hur ett Leap flyg egentligen ska se ut? Rött blått orange eller grönt??
Det pågår en pandemi. Folk ska helst inte ut och resa. Det verkar vara svårt att ta in för många…