Norwegian snart konkurs
Med tanke på alla Norwegians tidigare problem och nu Corona samt investarnas hicka nu när börsvärdet gått ned med 50% på några dagar talar allt för att de snart kastar in handuken. Sannolikheten för att de i dessa mörka tider hittar någon som vill riska nya pengar är inte stor. Hoppet står till att någon annan aktör köper det hela innan men inte heller det troligt. Norwegian har haft riktig otur, tyvärr.
svar
Norwegian stäms i Spanien
Publicerad 2020-05-07 08:16
FöRETAGSNYTT Flygbolaget Norwegian stäms av sin kabinpersonal i Spanien, som kräver att de erkänns som anställda av flygbolaget.
https://www.sydkusten.es/sk/146/a/28863/norwegian-stams-i-spanien/
Norwegian drar skam över sig.
Nu ser ni vem som betalt era bra!/billiga! DY resor
– Kan vi inte lägga ner den här tråkiga tråden nu för ett tag framöver och önska Norwegian med anställda lycka till och hoppas på det bästa när allt börjar dra igång igen.
Håller 100 % med. Det är pinsamt beklagligt att man trycker till sina
branschkollegor. STORT skäms!
Norwegian är värda att lyckas, om än i en bantad form.
Tror många resor inte blivit av om inte de hade funnits.
Främst longhaul, är jag övertygad om att många som åkt longhaul hade dragit sig för att resa med andra bolag, dels av kostnadsskäl, sen för att de haft ett antal direktlinjer, vilket gjort det smidigt och bekvämt.
Tyvärr expanderade de lite för vårdslöst.
Priset på en resa bör iaf, komma upp lite i pris för att det ska vara långsiktigt hållbart.
Det är ingen mänsklig rättighet att få resa.
Håller helt med, låt nu bolaget få en chans, alla okunniga besserwissers!
I Norwegians fall, är det troligt att de statliga lånegarantierna går igenom.
En viss skillnad gentemot vad du talar om. Så exakt lika förutsättningar är det inte.
Det som händer nu är EXAKT det som sterling råkade ut för. Danmark ville fortsätta med ”sitt” varumärke och startade om verksamheten efter att man plockat russinen ur konkursen. Se hur det gick med det upplägget. Man glömmer att förtroendet är kört sedan tidigare….
Vilka DY anställda skulle gratulera och önska ”lycka till”?
Norwegians Crew i Sverige och Danmark som lämnades utan lön och återanställningsrätt?
Ett uppenbart bedrägeri med andras pengar, och nu ska de få fortsätta pumpa in nya pengar in i sin pyramidbluff! Vem vill satsa något nu när man tydligt fått se att alla som tidigare investerat har lurats på nästan allt?
Jag tror det blir konkurs i alla fall. Det här paketet handlar ju vara om tidigare skulder. De nya skulderna som genereras nu finns det ju inga kontanter till, som vanligt.
Kan vi inte lägga ner den här tråkiga tråden nu för ett tag framöver och önska Norwegian med anställda lycka till och hoppas på det bästa när allt börjar dra igång igen.
Skulle vara väldigt intressant att höra vilka Cargobolag som söker folk där du får jobb o högre lön… mitt bolag har för många piloter o en holdingpool större än en svensk småstad…
@De som nu inte tror vi fått nya jobb…
Vi är många kaptener med 1x xxx flygtimmar, så att få nytt jobb i cargovärlden är inte direkt svårt, och lönen är bra mycket bättre än på NAX.
Varför ska aktieägarna rösta ja till ett förslag där de ändå förlorar i stort sätt allt de satsat i alla fall. Deras aktier blir ju värdelösa i vilket fall som helst. Komiskt att Kjos dyker upp igen i sista sekunden och försöker övertala de som tvekar. Han är väl glad att han tog dig ur pyramiden i tid…
Rena skämtet alltihop.
Källa tack! (Jag har fått jobb.)
Att du inte förstår, förändrar inte läget för Norwegian!
Skulle inte kalla det hot, det är ju sanningen. Det blir konkurs om inte aktieägarna röstar ja.
För en aktieägare är det i praktiken ingen skillnad på konkurs och detta. Visst, du får ha kvar en av tjugo aktier och bolaget finns eventuellt kvar ett tag men det spelar inte så stor roll för en befintlig ägare.
Man går från silkesvantar till direkta hot inför morgondagens extra bolagsstämma (måndag)
” acceptera eller vi går i konkurs!”
Det är bara vrakspillror aktieägarna tvingas acceptera till ett högt pris.
Att låta ett bolag gå i kk innebär inte slutet men väldigt tråkigt för anställda och borgenärer.
Eftersom Norwegian redan offentliggjort Norweigan II med start 2022 förstår jag inte denna plågsamma och pinsamma dödsdans.
Gör om gör rätt.
Stor risk att det finns en enda kapten på ARN som har skaffat nytt jobb! Haha! På vilket bolag då? Ska alla bli kineser kanske? Inte en enda pilot på ARN har ens sökt ett annat jobb. Förutom att ni då nu har möjlighet att söka era gamla jobb fast med bra mycket sämre villkor… Så jag antar att det är det jobbet du pratar om Peter?
Av naturliga skäl mycket känslor och önsketänkande men inte alltid så mycket fakta.
Verkligheten talar emot Norwegian och rimligen kommer de att falla om inte Norska staten stöttar dem och behåller en del av bolaget. Mest logiskt är dock att man låter dem falla och att ett SAS får med Norska staten igen och det blir som förr. Ingen mening att stötta två bolag som går dåligt. På kort och medellång tid finns heller ingen marknad och underlag för två stora Skandinaviska bolag. Teoretiskt skulle man ju kunna tänka sig att lägga ihop bolagen, men praktiskt är det två inte kompatibla pusselbitar och leder bara till massor av problem. Lika tråkigt för alla att bli av med jobbet oavsett var man är anställd.
100 miljarder??? Var har du fått det från? Som exempel så räknar Norwegian med att kunna klara sig på 300-400 miljoner i månaden framöver.
Flygtrafiken kommer ganska snart att börja starta upp så smått. Nästa år kommer det att flygas ganska mycket igen.
Återigen talar du emot dig själv. Ena stunden ska det startas ett nytt svenskt bolag.
I nästa stund tror du att det kommer att kosta hundratals miljarder att återstarta SAS.
Var vänlig och försök med att ha ett hållbart resonemang. Inte bara pojkdrömmar.