Norwegians osäkra framtid
Efter att idag läst E24 och DN.NO som skriver om mötet i norge den 27Januari borde det vara klart för de flesta att bolaget har framtiden bakom sig. Vem vill nu investera i det bolaget efter att ha hört hur de tänker minska sitt skuldberg! Helt klart att alla kreditorer och kunder skall stå för bolagets strategiska och andra tabbar! Inte ok på något sätt och vem vill ta i ett sådant bolag igen?
svar
Wallenberg klanen har alltid varit mycket duktiga. De ser nu att RG kan göra större nytta i SKF av den anledningen har han erbjudits ett jobb på SKF.
Rätt person på rätt plats har alltid varit deras motto. Har själv träffat några av Wallenbergarna. B.l.a 1960 talet Marcus Wallenberg Jr. Han höll stormöte med oss anställda.
De är och har varit en mycket duktig släkt när det gäller företagande.
Inget bolag är säkert idag
Jacob Wallenberg sitter även i skfs styrelse
R.G. gör, har gjort mycket rätt, R.G. och Jakob har jobbat ihop många år i SAS. Att R.G flyttas till SKF tolkar jag som att wallenbergarna kommer att lämna SAS
då kommer heller inte Svenska staten att stötta mer.
Att trots 14 miljarder i stöd inte alla återbetalningar är gjorda tyder på likviditetskris, myndigheter utfärdar miljon böter i flera länder för detta, vilken skam för SAS, vilket bolag vill ha sån reklam?
SAS behöver ytterligare likvider snart det är akut.
Det är bara Danskarna kvar att rädda SAS.
@PF Du har missat det viktigaste och det är att Svenska och Danska staten alltid varit delägare vilket som bekant inte är fallet med Norge och Norwegian!
SAS har också gett ut fler aktier. I huvudsak har tidigare aktieägare fått företräde att teckna sig för de nyutgivna aktierna.
Sverige och Danmark ligger på plus om man räknar deras innehav sedan 1946 med allt som betalats in till staterna. Även Wallenberg har gjort en förtjänst.
Jag ligger inte heller så så dåligt till med mitt SAS aktieinnehav. Däremot har jag förlorat en hel del på mina Norwegian aktier och här syns ingen ljusning.
Sånt är livet….
Abart, kan du også gi en bedømmelse på hva slags økonomisk posisjon SAS ville vært i i dag UTEN tilskudd fra dansk og svensk stat nå under pandemien ?!
SAS, skal etter sigende, ha større gjeld enn Norwegian.
Det vore väl mer vettigt att satsa på Flyr, än otrovärdiga Norwegian..
Den som nu vill investera nya pengar i Norwegian kan ju kolla med nuvarande och före detta aktieägare hur de känner idag när de forlorat 95% av sina pengar/investeringar!! Oavsett anledningar kan vi bara inse att bolaget är kört och dess trovärdighet i botten.
Norwegians uppförsbacke börjar närma sig 90 graders lutning och det i rask takt
Tidigare ägare kommer att ha endast 5% av aktierna.
Undra om inte Wizz har räknat in detta att DY försvinner.
Flyget är en svår bransch nu och kommer så att förbli
några år framåt.