och nu betalar Norwegian inte tillbaka pengarna
Nu sviker Norwegian kunderna igen och betalar inte tillbaka pengarna till kunderna fullt ut. Norwegian har nu svikit alla, kunder, personal och leverantörer m.fl.
Dags att fullt ut lägga ner bolaget!
svar
@Nas Va, vi som vet vad codeshare betyder förstår inget av det du skriver! Varför skulle en codeshare partner lösa ditt cashpoint problem? Denne eventuelle partner vill då ha betalt av Norwegien för att flyga deras passagerare! Vädigt få eller ingen i i närtid vill ta i detta bolag och dess affärer efter vad de ställt till med. Överlever de så blir det förskott och bankgaratier som gäller. Allt många har blivit blåsta på sina pengar. Bättre om de bara hade konkat på ett normalt sätt och försvunnit.
Kedjebrev spel betalar aldrig tillbaka pengar, de berikar bara de som startat, det är ju syftet från starten.
Vilket snack 98% ren lögn, tror inte ens 50% fått tillbaka sina pengar, det här är ett rent ljugarbolag som alla kedjebrev är.
Ang. Cashpointsen kanske ni kan tänka lite längre än näsan räcker…
Säger codeshare er något?
Vh.
Lage D og NISSE, jeg forholder meg til det som er kommet frem i media.
Se f.eks https://dinside.dagbladet.no/okonomi/ber-norwegian-kunder-sende-inn-umeldte-refusjonskrav/73454741
Her fremgår tallet 99,5 %. Jeg antar refusjon er refusjon.
Hva min troverdighet er Lage D, jeg, og sikkert ikke du, har sett, eller har tilgang til regnskaper osv, som dokumenterer dette. Vi må derfor stole på media i denne saken.
Låt detta bolag nu helt välförtjänt gå i putten. Det finns inte längre bebov av dom eftersom marknaden kollapsat. Skulle den komma tillbaka så kan återstående bolag utan problem fylla luckan.
pf – varför envisas du med att sprida falsk information att Norwegian betalat tillbaka pengar till 98 %? Faktum är att mellan 60-70% har accepterat återbetalningar i cash points dvs helt värdelösa poäng som Norwegian “lurat” på naiva konsumenter.
Din trovärdighet blir inte bättre av sådana påståenden.
@pf
Hur mycket av dessa 98% är cash point som inte går att använda?
@acer
Vad man kan säga om ledning och styrelse är att de varit naiva och ansvarlösa och inte borde få göra om samma igen! Misstänker att leverantörer dock nu kommer att kräva förskottsbetalning…..
For en sammenligning, en av verdens eldste flyselskap Czech Airlines, gikk konkurs for ca to uker tilbake.
Czech Airlines var privat eiet, og den tsjekkiske staten har nektet å støtte selskapet.
I følge nettstedet Simple Flying har over 230.000 kjøpt billetter, som det nå er usikkert om blir tilbakebetalt.
Igjen, privat mot statlig eierskap…..bør Norwegian være egentlig stolte over at de har klart å refundere 98 prosent ?
Ett bolag som lever på lån och skulder utan att göra vinst men ändå säljer biljetter till extremt låga priser gör inget annat än “köper” marknadsandeler. Kopplat till att man bara fortsätter expandera och tror att lösningen ligger i att bara antal flygplan ocg därmed förlusten har inget berättigande alls! De som ägnat sig åt sådant borde beläggas med Yrkesförbud! Vad kan man då säga om ledning och styrelse??
@Berit
Vi är många som INTE haft några problem med refunds. Jag är en av dom som fick refund väldigt snabbt.
Bokat LAX-LGW-ARN i slutet av mars-20
Skickade in reklamation 4 April, fick svar 11 maj att den var processad
och pengarna på kortet 16 maj.
En SAS inrikes i början på maj tog 8 månader att arrangera.
Men ändå väldigt märkligt varför vissa fått refund och andra inte ?
Jag var bokad i premium economy och betalat med Norwegian kort,
kan det påverka ?
Kan inte fatta att det finns folk som försvarar Norwegians agerande mot kunder och anställda. Allt tal om att det det blir så pga av juridiska skäl m.m är ju bara trams eftersom det är ledning och styrelse som försatt Norwegian i det dåliga läget och sen får andra ta ekonomiska smällen! Deras problem fanns långt innan Covid så det har bara förvärrat det hela men ursäktar inte bolaget för sina strategiska missbedömingar och extrema låntagande.
Till mitt tidigare inlägg kan jag tillägga att detta var alltså i april 2020, då Norwegian hade akut likviditets brist. Resan hade jag bokat i januari -20. Då (i april -20) var i alla fall erbjudandet att omvandla pengarna för resan till cash points och det såg osannolikt ut få pengarna tillbaka i närtid. Hade hoppats kunna få ut pengarna i form av en ny resa när pandemin lagt sig. Men det är väl bara och glömma.
Var nog ingen som hade trott viruset skulle hålla på och härja så här länge. Lider med all personal i branschen som drabbats hursomhelst (inte enbart NAS).
Alla jag känner – och det var många – fick sina pengar tillbaka innan rekonstruktionen startades 08DEC20. Då hade alla haft evigheter på sig att söka. Alla företag har dead-lines för hur sent man kan reklamera – oavsett en pandemi eller ej.
Inte speciellt klokt att boka flygbiljetter under rådande pandemi med tanke på att ingen har koll på hur det kommer se ut framöver. Om man nu bara MÅSTE ge sig ut och flyga av någon anledning fattar jag inte varför man inte betalar sin biljett med ett kontokort. Då kan man alltid göra en reklamation till banken som ställt ut kortet och åberopa återbetalning på grund av ej levererad vara/tjänst.
Man kan bara krasst konstatera att Norwegian inte behövs längre. Det finns nog med gamla och nya flygbolag som tagit över marknaden. Dessutom har markanden kollapsat så finns ingen anledning alls att ge detta bolag konstgjord andning!
Nu är de så att Norwegian har större skulder än kapital i kassan.
Då blir det omöjligt att betala tillbaka till alla. För att en återbetalning av befintliga skulder skall bli rättvis får ingen några pengar under tiden ärendet hanteras. Detta för att eventuella återbetalningar skall bli rättvisa. Fordringsägarna får sedan ett bud att det får betalt x procent av sina fordringar. Godkännes det lever bolaget vidare och en del av skulden är avskriven.
och senaste nytt är att gamle Kjos mfl nu går in i igen………..de var ju dom som gjorde det mesta fel och istort sätt satte bolaget i dess dåliga situation!
Nej, avveckla nu och plåga inte oss kunder mer.
Hur går det för Wizz i Norge?
SAS kabinfaktor?
Har flyr fått igång bokningarna?
I affärsammanhang kan Du aldrig skylla på lagar, har Du inte levererat kan Du inte behålla pengarna, så fundamentalt sen hedenhös.
Det finns väl ingen LAG på att man skall göra dåliga affärer och ha en ohållbar strategi, vilket är fallet för Norwegian! Nu skall alla som trott på bolaget och dess kunder lida för det. Hur kan man ens försvar detta bolag och dess agerande vare sig man är eller varit anställd! Blir bara patetiskt. Deras trovärdighet är helt borta och det spelar lite roll om det var kul att jobba för dem eller inte. Bolag lever inte av sina anställda utan av sina kunder!!! Obegripligt att någon ens försvarar deras agerande nu och tycker att vi kunder skall stå för bolagets misstag.