SAS A-321 LR
De siste dageer, har SK907/8 vært kansellert OSL-EWR v.v.
I steden ser det ut som SAS har hatt ekstra flyging t/r OSL-CPH v.v. med SK6331/6261, for å få pax til/fra andre avganger.
Planlagt vedlikehold/eller andre årsaker ?
Noen som vet ?
svar
Dubai – go for it!
Nu när USA trafiken dippar och både United och American försämrar sina prognoser borde SAS fundera på att låta 2 av sina A321LR börja flyga Scandinavien till Dubai v.v. SAS flög för ett antal år sedan med A340 några gånger i veckan men tiden och flygplanet var fel. A321LR med sin 3 klass kabin skulle bli perfekt.
@Kalle tror du på riktigt ett företag i SAS storlek jobbar på det sättet? “Testar kundernas reaktion lite”. Tack du gav mig ett gott skratt 🙂
Var kan man se sommar tabellen?
Takk også til innsender “en som vet” !
Aldrig hört talas om att SAS skulle flyga från Oslo till USA. På 70-talet gick flygen från Stockholm med mellanlandning i Bergen men det var 50 år sedan och mest för att tanka.
Airplane001, takk for det innlegget du skrev.
Jeg skulle til å fråge Kalle om han hadde hört noe om SE-DMR.
Forövrig, jeg ser at SAS i sommerprogrammet skal fly fra OSL daglig, både til EWR og JFK.
@Kalle. Blir så less på killgissningar och snack från de som inte alls vet varför. Av viken anledning håller Kalle och ni andra på med det?
Problem med SE-DMR, troligen blir det oplanerat motorbyte.
Kommer alltså Oslo SAS longhaul försvinna?
Förmodligen dålig beläggning och lite test hur kunderna kommer att reagera när långlinjerna försvinner från OSL.