Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

SAS nya reklam

Tråden startades av No longer Scandinavia

SAS fortsätter att bygga sitt varumärke på det “skandinaviska”, med fokus på värderingar, design, språk och identitet, men samtidigt utförs en växande del av flygningarna av SAS Connect, SAS Link och andra bolag där personalen varken bor i Skandinavien eller arbetar under skandinaviska avtal.

Det blir ganska motsägelsefullt att tala om ”We are Scandinavia” när den verkliga upplevelsen ombord ofta förmedlas av besättningar som inte har någon koppling till Skandinavien. För oss resenärer är det ju mötet med personalen som definierar SAS, inte reklamen.

Publicerad den 2025-10-30 08:01
Skriv ett svar
Antal svar: 1

svar

Katja
2025-10-31 20:58

Finns ju inget som direkt är skandinaviskt längre. Det jobbar ju massa olika nationaliteter hos SAS och underleverantörerna och vi pratar nästan bara engelska. Så vet faktiskt inte varför man försöker framstå som så skandinaviskt längre? De på Link och Connect har ju till och med säkerhetsdemon på engelska först.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500