SE-REH (Sk 9135 idag CPH-ARN)
Ska SE-REH byta bas till Arlanda?
svar
Tackar för info. Finns det något hopp om att någon av A350-900 kommer att rotera mellan CPH och ARN för att flyga LA ?
Såg nu att det vart fel i mitt första inlägg, det gjordes en översyn och reparation av avloppssystemet och REH flögs därför till ARN för att flyga LAX vilket det behövs en 330E eller 340 till. Självklart roterar kärrorna mellan baserna, ingen kärra har en fast bas men man har valt att dela upp det, därför majoriteten av 340 och 330 classic går från Köpenhamn.
@Kallesus
Jag förstår upplägget..
@Linkan Det är jag klar över. Fast det brukar inte ske när det är verksamhetskontroll, utan vid separata tillfällen. Det är mina erfarenheter som teknisk chef.
Det tar inte så lång tid, att det behövs ersättningsflyg. Det ingår i normal planering.
Att: sv Frasse.
Transportstyrelsen gör med jämna mellanrum tillsyn hos Camo/Flygverkstad och i samband med det gör de också tillsyn på något utvalt luftfartyg.
@Greger
Jag tror inte att de fem Airbus 330E är direkt knutna till någon specifik bas utan de kan alternera beroende på trafiksituationen. Skifte sker relativt ofta på EWR.
Just nu flyger SE-REH, LN-RKR och LN-RKT på Stockholmslinjerna. Bara för två dagar sedan var det LN-RKU i stället för LN-RKT.
Varför ska myndigheterna göra tillsyn på planet?
Om det är en luftvärdighetsbesiktning du menar (ARC), så sköter SAS det själva.
Gjort på en dag.
SE-REH tycks fortsatt flyga med LN-RKU och LN-RKR på ARN.Är det fortfarande tillfälligt eller något som kommer att bestå?
FLÖG SK939 IDAG
Är det en tillsyn av myndigheterna eller en översyn av mekanikerna som skall göras på maskinen i Stockholm?
Tack för informationen
Svaret är nej, SE-REH ska inte byta bas, fyller in för en av de ordinarie 330 som är baserad på arlanda som just nu är inne i hangaren på en lite större tillsyn. Kommer flygas tillbaka till CPH när tillsynen är färdig och ordinarie ARN maskin är ute i drift igen.