Var är OY-VKI?
OY-VKI har inte synts till sedan planet åkte ned till Abu Dhabi, måste ju vara en månad sen eller mer? kommer planet tillbaka i trafik?? Eller vad händer?? Nån som vet?
svar
På väg mot Köpenhamn från Abu Dhabi som VKG4997
I detta nu har OY-VKI rullat ut på banan i AUH för avfärd mot CPH, får hoppas att det går som planerat denna gång.
VKI var uppe och testade (antar jag) efter C check i Abu Dhabi i nästan 1 år. kommer nog tillbaks inom snar framtid. Även den nya 339, VKO kom ju från Naples i fredags. Har för mig att den ska börja nästa vecka.
DK4997 stod til ankomst CPH i dag 5.juni fra AUH. Det måste vare OY-VKI men den er inte startet an.
Vki planeras att sättas i trafik 3 maj, är senaste beskedet
@Klasse – ja det undrar jag med. Varit borta nu i 7 månader. Hoppas att den är tillbaka till sommarens flygningar drar igång
Verkar som OY-VKI fortfarande är kvar på underhåll i Abu Dhabi. Någon som vet när kärran beräknas kommer i trafik igen?
OY-VKI beräknas nu tillbaka i slutet av denna månad. Väntar fortfarande på delar.
Det är Smartlynx crew.
Någon som vet vem som utför C-check åt Sunclass i Abu Dhabi?
Fredagens (2/12) flygningar till från Kap Verde kommer tydligen utföras med A333 från Smartlynx Airways. Om det är Sunclass egen personal på flighterna framgår ej.
Ska nog inte lita så mycket på vad som står på Ving, det kan ändra sig snabbt i verkligheten och ibland från dag till dag.
@Klasse – det är åtminstone inget som syns hos Ving än så länge. Det är fortfarande planerat att den ska flyga till Kap Verde från Stockholm den 18 november. Huruvida den kommer gå tidigare än så orkar jag inte leta igenom :-).
OY-VKI kommer nog bli mer försenad, den väntar på delar som beräknas komma kring 14e november.
@@JM – det kan säkert stämma för kollar man bokningsdialogen hos Ving så ligger det inlagt att det är Sunclass Airlines A330-343 som kommer flyga Kap Verde – Arlanda den 18 november. Så förhoppningsvis så kommer den tillbaka då. Det innebär att tillgången till långdistansplan blir lite ljusare inför trafikstarten till Thailand i december eftersom man då har CS-TKY, OY-VKF och OY-VKI att röra sig med även om CS-TKY enbart kommer flyga till Thailand.
CS-TKH är inhyrd t.o.m 15/11, så gissar på att -VKI inte kommer tillbaka före.
Noen som vet hvor lenge VKI blir borte og hvorfor den har vært borte så lenge?
CS-TKY nu i Naples, samma som OY-VKO. Ska den förberedas där med inför vintersäsongen?
Var har du fått att CS-TKY ska in på danskt reg???
Det har ju sagts tydligt från början att Sunclass gör en sk drylease av denna maskin, dvs man hyr in maskinen och ingen personal. Så denna kommer flyga med sitt vanliga portugisiska reg fast med Sunclass personal. Hade Hiflys personal flugit hade det stått “operated by Hifly” på flighterna.
@Charterproffset – Aha, så HiFly planet kommer alltså bli dansk registrerad under tiden den används hos Sunclass Airlines, det förklarar ju varför det inte står något om HiFly i bokningsdialogen hos Ving. Då kommer den alltså heta något med OY- i registreringen?