Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

W. Aviation AB

Tråden startades av Marcus

Kan de vara en ny aktör inför nästa flygupphandling?

Publicerad den 2026-05-08 07:15
Skriv ett svar
Antal svar: 4

svar

Skånepåg
2026-05-26 17:33

Riktigt kul att W.Aviation har leasat ut en Saab2000 [SE-LOM] till Skåneflyg! Flygplanet har lagts in på Frosts AoC och heter numera OY-FSG.
Hoppas de kan få ut fler flygplan inom svenskt inrikesflyg framöver. Ängelholm sägs stå på tur för en linje till Bromma, kanske blir det även Skåneflyg som opererar även den rutten i sammarbete med Frost.

@Sola i Karlstad
2026-05-26 09:12

SolaAir flyger via NyxAirs AoC som är baserade i Estland. Så de har inget eget flygtillstånd.

Sola i Karlstad
2026-05-26 06:31

Nej men det primära flygbolaget inom koncernen Sola Air, har ett eget flygtillstånd.

Tom
2026-05-12 12:56

De har väl inget eget AoC?

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500