W. Aviation AB
Kan de vara en ny aktör inför nästa flygupphandling?
svar
Riktigt kul att W.Aviation har leasat ut en Saab2000 [SE-LOM] till Skåneflyg! Flygplanet har lagts in på Frosts AoC och heter numera OY-FSG.
Hoppas de kan få ut fler flygplan inom svenskt inrikesflyg framöver. Ängelholm sägs stå på tur för en linje till Bromma, kanske blir det även Skåneflyg som opererar även den rutten i sammarbete med Frost.
SolaAir flyger via NyxAirs AoC som är baserade i Estland. Så de har inget eget flygtillstånd.
Nej men det primära flygbolaget inom koncernen Sola Air, har ett eget flygtillstånd.
De har väl inget eget AoC?