Air Gotland – fjärde flygbolaget till Visby
Kommentarer
Bra att dom kom igång! Och roligt med rosa!
Vill du handla svenskt finns Citygross och Systembolaget.
Hur kan man kalla det ”lokal förankring” när man tar in ett Polskt bolag, Polsk besättning?
Skatteintäkter till Sveriges välfärd raderas.
Girighet kallas det.
Hur kan man kalla det ”lokal förankring” när man tar in ett Polskt bolag, Polsk besättning?
Skatteintäkter till Sveriges välfärd raderas.
Girighet kallas det.
Så det betyder att jag som konsument MÅSTEN handla på Ica och aldrig på Lidl som är tyskt!?
Kommer igång igen så vi slipper dessa pajasbolag, med utländsk arbetskraft som dumpar lönerna i Sverige.
Kaptenslön 18600kr
Styrman 10500kr
Plus lite tillägg!
Källa:
https://www.pilotjobsnetwork.com/jobs/Sprintair
Air Gotland är inget flygbolag, dom sysslar med biljettförsäljning.
Hur var det med flygbolag med svensk flagg och svenska kollektivavtal??? Borde Junevik och Pigge tycka vara det som gäller. Flygbolag och flygbolag, är väl mest en bokningssite? Hur var det med hållbarhet när Polski får pengarna? Skäms Junevik och Pigge!!
Hoppas Air Gotlands inhyrningstaktik och struktur lyfts, allt handlar verkligen om pengar och stabilitet och arbetsförhållanden/avtal prioriteras absolut minst. Må allmänheten vakna.
Vilken jäkla soppa detta kommer å bli.
4’a bolag på Visby !
Hur många säten i veckan blir det ?
Hur många bor det på Gotland ?
Snacka om att kasta goda pengar efter dåliga.
Du kan inte ha ett bolag med lokal förankring och sedan hyra in ett polskt flygbolag med tvivelaktigt rykte. Dessutom får inte ATR-72/200 landa på Bromma om de vill växla upp de bullrar för mycket…
699:- är ju totalt skrattretande obegripligt för en 30-minutersflygning. Hutlösa priser! Hoppas hela bunten konkursar tills dess att det kommer ett vettigt bolag som på riktigt kan hålla priser på 299:- året om!
Det kommer snart ett femte bolag på sträckan….
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten


