Arlanda tappar SAS linje till LAX

Publicerad den 3 september 2019
Kommentarer
Först försvann linjen till Hong Kong, nu flyttar SAS också trafiken Arlanda - Los Angeles till Kastrup. Samtidigt blir det daglig trafik från Köpenhamn till Kalifornien.
I januari öppnar SAS en ny direktlinje från Köpenhamn till Los Angeles. Det innebär att rutten som SAS för närvarande flyger från Stockholm, Arlanda, till Los Angeles, flyttas till Köpenhamn och Kastrup från och med januari 2020. I och med det ska rutten att opereras dagligen från och med slutet av mars, istället för nuvarande sex dagar i veckan.
– Det finns en stor efterfrågan från våra resenärer att flyga till Los Angeles från Köpenhamn som vi nu kan möta med en attraktiv tidtabell och dagliga avgångar för våra kunder från Köpenhamn, Öresundsregionen och men också från resten av Skandinavien, säger Karl Sandlund, kommersiell direktör på SAS i ett pressmeddelande.
I pressmeddelandet skriver SAS att SK931/932 ska ha goda anslutningsmöjligheter inte minst från Stockholm och Arlanda.
– SAS har en stark närvaro på alla stora skandinaviska flygplatser. För oss är det viktigt att se över alla våra linjer kontinuerligt för att kunna optimera rutterna för våra passagerare, säger Karl Sandlund.
Från och med 13:e januari 2020 gäller följande tidtabell i lokal tid:
Flight SK931 avgår från CPH 09:35 och ankommer Los Angeles 12:15 samma dag. 
Flight SK932 avgår från Los Angeles 14:00 och ankommer CPH 10:10 dagen efter.
Från och med den 31 mars opereras linjen sju dagar i veckan.
Skriv en kommentar

Kommentarer

@Konrad
2019-09-08 08:57

att protestera. Vår ”regering” som består av obegåvade maktfullkomliga sossar och fanatiska miljödårar lyssnar absolut inte på någon.

Konrad
2019-09-08 00:30

Detta är inte ett dugg konstigt då det snart är tabu att flyga i Swe samt hutlösa avgifter mm.
Och denna löjliga flygskatt!
Bolagen måste gå samman & protestera mm i Swe istället för bara acceptera detta vansinne.

Konrad
2019-09-08 00:30

Detta är inte ett dugg konstigt då det snart är tabu att flyga i Swe samt hutlösa avgifter mm.
Och denna löjliga flygskatt!
Bolagen måste gå samman & protestera mm i Swe istället för bara acceptera detta vansinne.

Mr.SAS
2019-09-07 19:49

Norge har sålt ut alla sina aktier och Sverige har sålt ut en del.Danmark har köpt upp så idag är SE och DK lika stora ägare.Danska staten har ett ägarintresse i SAS eftersom SAS är en stor aktör på CPH som är Danmarks största privata arbetsgivare om man bortser från Mærsk som dock inte har alla sina anställda i Danmark.

Mr.SAS
2019-09-07 19:48

Norge har sålt ut alla sina aktier och Sverige har sålt ut en del.Danmark har köpt upp så idag är SE och DK lika stora ägare.Danska staten har ett ägarintresse i SAS eftersom SAS är en stor aktör på CPH som är Danmarks största privata arbetsgivare om man bortser från Mærsk som dock inte har alla sina anställda i Danmark.

@Dansktnorskt altsammans
2019-09-07 13:53

är inte til största delen svenskt längre. Dansk och svenska staten äger runt14-15 % vardera. Tiderna då SAS var ett till största delen statligt bolag är borta sen länge, Tack o lov!

Pelle
2019-09-07 11:29

Varför flytta till CPH?
Flyger inte Norwegian redan CPH-LAX?
Konkurrera på samma linje verkar mindre begåvat.

Dansknorskt alltsamman
2019-09-07 07:57

Ursäkta men är inte SAS till största delen svenskt fortfarabde? Varför är det bara danskar o norrmän som får glädje av det. Förutom.npgra sommarlinjer till Medelhavet kommer aldrig några linjer från Sverige medan Ålborg har fler utrikeslinjer än Arlanda. Det är oerhört slappt från ett land som här fler invånare än NO och FK tillsammans. Kan inte den svenska delen av SAS bryta sig loss och slå ihop sig med Finnair? Asien från Helsingfors och Nordamerika från Arlanda och Landvetter?

Manne
2019-09-07 07:47

SAS har inte samma nät med feedertrafik till ARN för för att fylla de interkontinentala linjerna som man har till CPH. Förutom inrikestrafik, Nordiska huvudstäderna och exempelvis LHR är det väldigt ont om linjer inom Europa som går på tidtabell 7 dagar i veckan. När jag flugit både LAX-linjen och Hongkonglinjen från ARN har det varit tyskar med ombord som flugit från Tyskland via CPH till ARN.

Jonas
2019-09-06 10:52

Intressant jämförelse med CPH och HEL trots att HEL har ert mycket mindre catchment area. Vill säga att HEL har två fördelar. Geografiskt. Du kan nå fram och tillbaka till nästan hela NE Asia inom 24 timmar. Det vill säga en maskin kan servicera linjen. HEL har ett flygbolag som satsar stenhårt på en hub med en koordinerad feed till alla LH linjer. CPH har haft ”samarbetsproblem” med SAS och SAS är inte alls så renodlad i sin strategi.

Huvudstaden
2019-09-06 09:04

Det har SAS alltid hävdat vad gäller CPH.
Konstigt att SAS inte är större än Lufthansa! Och kanske ännu konstigare att Finnair har mer långlinje flygplan än SAS har långlinje destinationer.. jag menar HEL kan ju bara ha ett par milijoner i sitt upptagningsområde, men ändå utklassa CPH. Kanske det geografiska läget…

B777
2019-09-05 16:50

Vad är det för glada nyheter månne???

fundersam
2019-09-05 16:45

Till Finbull Jagge: Tycker man kan utöka den frågan till vad politikerna vill med Sverige? Verkar inte som att man har någon plan direkt. Om inte planen är att köra landet i botten helt

Finbull Jagge
2019-09-05 12:43

Flygskatten verkar vara en ofta förekommande orsak till att ARN tappar kraft. Andra röster menar att så inte är fallet. Oavsett vad så har vi klåpare till politiker som verkar för att sätta käppar i hjulet för flyget. Tycker att våran regering ska börja ställa sig frågan vad de egentligen vill med Arlanda. Danskarna, Norrmännen och finnarna vårdar sitt flyg. Varför gör inte våra svenska politiker det?

sv. @Finbulljagge
2019-09-05 12:23

det funkar bra för Emirates och Qatar med ARN, men United flyger bara på ARN på sommarhalvåret med en B757, inte vidare imponerande.
Air India linjen går minst sagt knackigt.

LarsLaban
2019-09-05 11:09

Är det inte så här att vi som bor i Stockholm har fått vår chans. Vi hade möjlighet att resa till LAX med en fin förbindelse och till fina priser men vi tog den inte. Om inte linjen är lönsam så måste den helt enkelt läggas ner eller flyttas, inget konstigt alls.

Lhamn
2019-09-05 11:07

SAS upptagningsområde i Öresundsregionen (inom 8-10 mil) är mer än 3 miljoner invånare! I övrigt ställer jag mig frågan varför ARN i byggs om helt. Att idag landa vid utrikesterminalen är att mötas av en trång, sliten miljö som för tankarna till de gamla öststaterna. CPH är vida överlägsen som flygplats som ur ett passagerarperspektiv mer än väl kan konkurrera med de bästa flygplatserna i världen … där har ARN en lång väg att gå.

@Finbull Jagge
2019-09-05 09:42

Bra inlägg!
Detta handlar inte om CPH eller ARN är bättre för er eller mig, detta handlar om att Sverige behöver en plan för ARN precis som OSL, CPH eller HEL har. Sen om Sydsvenskar flyger via CPH, då är jag glad för er skull men ARN har marginal för att få flera långlinjer. Qatar, Emirates, united, AirIndia är exempel på att det funkar att flyga från ARN

Finbull Jagge
2019-09-05 09:16

Precis men nu handlar det om en kommersiellt viktig rutt för just Arlanda. Är själv sydsvensk men boende i Stockholm. Så jag vet att CPH är det naturliga valet. SAS är förlegat och inte att räkna med. Det behövs flyg på Arlanda. Dåligt ur miljöperspektiv att behöva matas via någonstans jämnt.

sv. Matias
2019-09-05 07:57

Vi som bor i södra sverige är väldigt nöjda med att denna linjen flyttas till CPH. Nästan alla sydsvenskar nyttjar CPH, det är vår flygplats mycket mer än eländet ARN

FDSAS
2019-09-04 23:03

SAS har beflugit CPH-LAX tidigare bla på 90 talet och trots att flygen då gick fulla allt som oftast så gick det inte få lönsamhet i linjen pga av fel mix av pax, helt enkelt för mycket priskänsliga turister/danskar som då flög till LAX. Kanske det är annorlunda nu men risken är att man väljer andra bolag som erbjuder bättre produkt till bättre pris. Många svenskar som inte bor i södra Sverige kommer nu välja bort SAS och varför ska tyskar åka med SAS.

FDSAS
2019-09-04 23:02

SAS har beflugit CPH-LAX tidigare bla på 90 talet och trots att flygen då gick fulla allt som oftast så gick det inte få lönsamhet i linjen pga av fel mix av pax, helt enkelt för mycket priskänsliga turister/danskar som då flög till LAX. Kanske det är annorlunda nu men risken är att man väljer andra bolag som erbjuder bättre produkt till bättre pris. Många svenskar som inte bor i södra Sverige kommer nu välja bort SAS och varför ska tyskar åka med SAS.

@flygare
2019-09-04 22:57

Du är pilot men jag reser över 200 flyg/år
ARN har många brister men så har CPH, OSL eller HEL. Alla 4 är i samma liga. Lagom stora flygplatser i Europa. De är inte samma liga som London, CDG eller FRA.

Stockholm har fler större företag och turister men har misslyckats att få ett bolag som har sitt bas här. Uppenbart att SAS har valt CPH. Ok för mig men vad gör för att hjälpa regionen som är motorn i Sverige att få en bättre flygplats eller bolag att flyga hit?

Flygare
2019-09-04 20:11

Arlanda flygplats spelar inte i samma liga som CPH. Att verklighetsfrånvändta sossepolitiker tror att ARN kan bli störst i Norden är ingenting annat än skrattretande
Att vissa verklighetsfrånvändta 08 or tror att Stockholm och Mälardalen är ett bättre ekonomiskt underlag för direkta långlinjer än vad CPH, öresundsregionen, och norra Tyskland och Polen är för Kastrups flygplats är bara komiskt.
Som pilot ser jag alla brister på Arlanda, är bara glad att jag inte har bas där

Micke
2019-09-04 17:28

Sverige är landet lagom som omvärlden redan tror att det går isbjörnar på gatorna, lika bra att isolera oss fullt ut. Ska Stockholm ens ha några flyglinjer alls? Ny slogan ”Sverige, västvärldens mest svårtillgängliga land, men väl på plats finns fin natur”

PF
2019-09-04 15:42

Fasar SAS ut A340 när nya A350 kommer?

Mr €
2019-09-04 14:59

SAS har väl räknat på intäkter och kostnader och hoppas det stämmer samt att de vill ha hela nya problemfria A350 flottan i CPH och lämna de gamla A330 till STO, finns säkert ekonomi i det.

Stropp
2019-09-04 13:05

På CPH kan man köpa öl i kaffemugg och ta med på flyget. Det kan man inte på ARN. Jag tycker om CPH bara just därför.

Fiasko
2019-09-04 12:28

Malmö försörjs av övriga Sverige och då framför allt av Solnas skattebetalare via utjämningssystemet. Utan dessa pengar inget Malmö Öresundsregionen är skrattretande ur ekonomisk synvinkel

Bo
2019-09-04 12:00

CPHs tillgänglighet är fördelaktig.
Man kan kostnadseffektivt resa till Köpenhamn City, Malmö osv med tåg och metro.
Arlanda Express är dyr. Pendeltåg skulle vara ett alternativ om de slopade extraavgiften och SL-kort gällde.
Swedavia bör ta bort avgifterna och göra ARN mer tillgängligt.
Att flygbussen ens finns från Cityterminalen när vi har Arlanda Express och Pendeltåg beskriver väl situationen.
Sedan flygskatt och en svag krona så förstår man att SAS flyttar långlinjer till CPH.

Matias
2019-09-04 10:18

ARN är inte perfekt men det är inte heller en skit. Med en bra strategi från regering i form av investeringar, bättre ledning i Swedavia då har ARN definitiv potentiell att bli störst i Norden, men det är dags för dessa att sluta lyssna på Gretor och börja göra sitt jobb.

Matias
2019-09-04 10:17

Men att gång på gång inte har framtida planer, lägga skatter etc. Det enda som hjälper är att gå i låg konjunktur

För övrigt i den om CPH eller ARN är större. Ja, nu är CPH är större men tack vore Svenskarna och norska som flyger dit. Tycker att som helhet ARN är en bra flygplats som har har endast 2-3 miljoner färre passagerare än CPH och då har CPH flera linjer och bättre fortsättningar.

Matias
2019-09-04 10:17

Det hela är tragiskt! Inte bara för ARN utom för hela Sverige. Jag förstår inte hur folk kan glädja sig om detta nyhet.
Oavsett om CPH eller ARN är närmare er eller större (det skiter jag i), skall Sverige och regeringen satsa på utveckla landet. Skatter löser inte alla problem. Näringslivet behöver connexions så att våra företag kan växa så att flera kan få jobb. Då kan flera betala skatter.

Stockholm
2019-09-04 09:42

Man pratar om att lägga ner Bromma 2038 och flytta trafiken till Arlanda, frågan är om det med nuvarande politiska styre vore bättre att lägga ner Arlanda och flyga lite inrikes och en utrikeslinje till CPH från Bromma. Det är ju ändå dit vi är på väg, eller varför inte lägga ner allt och åka nattåg till CPH… Vill Sverige ens ha flygplatser kan man undra?!?

Gullan Purser&ServiceExpert
2019-09-04 09:30

Dedt här blir riktigt bra.

Vi har en större marknad där, hela EU är öppen för att resa med oss nu.

Min danska motsvarighet Jytte, har lovat att ta över stafettpinnen och köra linjen precis så bra som vi svenska tjejer gjort. Vi kommer snart med en del nya trevliga nyheter från Stockholm också.

Kenneth
2019-09-04 09:21

Större kaos på Landvetters flygplats får man leta efter. Inte alla men många av dom anställda verkar komma från Samhall eller så är man allmänt slow i genetiskt i den delen av Sverige.
På Sturup elelr Arlanda som är 5 gånger större dom mycket rappare.

Flygare
2019-09-04 08:10

Undermåliga Arlanda flygplats klarar inte av att konkurera med CPH. Orsakerna är att Swedavia inte mäktar med sin uppgift och att vår löjliga ” regering” inte vet vad den vill.

J
2019-09-03 23:21

Attans att SAS inte tänkte på det..

Swedavia som inte kan hålla mer än en 2500 meter bana öppen under sommaren, flygskatt och en nationalhjälte som seglar(???) till USA.

SAS måste förhålla sig till marknaden och Arlanda är inte bästa valet längre. Som vinstdrivande flygbolag gör SAS helt rätt att flytta dit man tjänar mest pengar. Helt rätt av SAS, ÄVEN fast min hemmaflygplats Arlanda tappar en väldigt fin flyglinje.

Politik
2019-09-03 22:54

Fullt förståeligt med tanke på Sveriges oförmåga att fatta beslut kring Arlandas framtid. Arlanda är en av västvärldens sämsta huvudstadsflygplatser medan CPH ofta ligger i Topp på Skytrax listor. Finns bra feedertrafik och ett större passagerarunderlag med direktavresande. Väldigt, väldigt tråkigt för Stockholm dock…

Huvudstaden
2019-09-03 22:26

Så blev det politik igen! SAS huvsakliga mål är och har alltid varit att förse CPH med passagerare! Läs hub.
Misstänker att SAS ser Norwegian alltför svaga för att ta över trafiken och passar då på..
Obs. ARN-LAX går INTE dåligt, och det gjorde inte ARN-HKG heller. Och flygtiden ökar med 30 min. Flygskam?

MSE
2019-09-03 22:24

Som det ser ut just har inte Stockholm en chans att konkurrera med Öresundsregionen. Kanske vore lämpligt att flytta Sveriges ekonomiska centrum samt göra Malmö till huvudstad, då kan båda huvudstäderna använda Kastrup men utsläppen blir Danmarks problem.

@per
2019-09-03 21:53

bemötande kan man vara helt säker på att få på Arlanda.
När ska alla 08 or fatta att SAS inte är nåt offentligt ägd bolag, och att SAS flyger där det är mest lönsamt, och det är inte långlinjer från ARN. Arlanda flyg plats är ingenting annat än matarflygplats för FRA, MUC, AMS, LHR, CDG, och CPH

Cph4Ever
2019-09-03 21:37

Idag ägs lika delar av SE och DK av den statliga kakan.Norge har sålt av sin del och även SE har sålt av aktier,däremot har DK köpt upp aktier och är en intresserad av att SAS/CPH skall gå bra.

Jocke
2019-09-03 21:32

Tur att det finns gott om alternativ i europa.

J
2019-09-03 21:26

Det var många bittra kommentarer. Dålig service på CPH (något jag inte är enig med), Sverige äger så mycket av SAS (för Sverige verkligen det och vill man inte göra sig av med ägandet helt?), låg eller hög växelkurs… syvende men sist så undrar jag om SAS inre gjort ett kommersiellt beslut. Vart kan se tjäna mest pengar? Vad passar in i deras strategi. De kan inte ha 3 hubs. Det enda jag undrar är hur de lyckats få så dåliga slots på tex HKG linjen som flyttades tidigare

Kalle Flygare
2019-09-03 21:00

När SAS annonserade för ett år sedan att flytta HK var det redan beslutat. Med Danska regeringens mål att-göra-listan CPH till Nordeuropas alternativ till AMS såg SAS chansen. Bara utländska flygbolag har lyckats med långlinjen från ARN. Vore intressant att veta från någon som kan något slottider varför CPH avgången ligger senare. Jag får en känsla av att SAS inte har viljan optimera anslutningsflygen.

Bo Stad
2019-09-03 20:51

Ge DY de bilaterala trafikrättigheterna
till olika Asiatiska länder.
Varför ska SAS vara flag carrier för
Sverige?
Norwegian har en vision för Arlanda.
Valde nu ikväll bort SAS för en flygning.
Efter flytten av LAX får de aldrig mer min
business.

pf
2019-09-03 20:45

ser ut til å ha langt flere Connection-flyginger enn ARN.

Dessuten, ved å ha CPH, det ser ut til å styrke SAS’s langruter, ved at man har flere flyindivid tilgjengelige ved en base, nemlig CPH.

Bertil
2019-09-03 19:14

Ganska korkat av SAS, först flyger man sida vid sida med Norwegian från ARN.
Sen väljer Norwegian att ge upp och ta bort linjen på vintern. SAS står med öppet mål och väljer efter några månader att göra samma. Haha!

Kalle
2019-09-03 19:03

Och där blir det Lufthansa för mig i fortsättningen.

Bara hoppas att Lufthansa köper SAS, de är troligtvis inte det minsta intresserade av kastrup som hub.

Pinsamt
2019-09-03 18:02

Flygskam, flygskatt och janetelagen. Alla ska tydligen känna skam av att flyga, trots att flyget bara står för 2-4% av co2-utsläppen. Det är pinsamt att svenska folket inte fattar bättre, detta är bara obegåvad symbolpolitik som förstör Sveriges konkurrenskraft, Pinsamt Sverige!

Joel Nordström
2019-09-03 17:22

Synd att det skulle bli så här. Önskar att dom svenska politikerna snart kommer inse sitt stora misstag. Varför ska vi äga den största delen av sas om ändå allt flyttas till Kastrup.

per
2019-09-03 17:21

SAS kan sluta att kalla sig ett skandinaviskt bolag. Snabbt byte på CPH skriver sven , men det är tyvärr inte min upplevelse med sina konstanta strejker eller otrevligt bemötande.Nåväl om inte SAS skall flyga från ARN eller OSL direkt så kanske man inte bör har tillståndet för Sibir korridoren heller från sverige eller norge. Man kan verkligen undra var politikerna tror att de håller på med i denna utvattning av förbindelser pga flygskatt och dålig flygpolitik.

thomas
2019-09-03 16:49

Ordningen återställd, CPH LAX har tidigare gått i många år, så farligt är inte Kastrup.

Pelle
2019-09-03 16:45

Jaha, då blir det att flyga med Lufthansa (eller annat bolag i alliansen) till LAX, nu när SAS lämnar ARN…

Sthlmare
2019-09-03 16:40

Sverige har inte något nationellt flygbolag. Tragiskt för svensk turism, tillgängligheten för näringslivet. Och att ange kronkursen som en delorsak är pinsamt, skulle vilja se den dagen SAS flyttar en långlinje till Stockholm från Köpenhamn för att danska kronan står lågt.

Linkan
2019-09-03 16:38

Det är helt enkelt för få passagerare som flyger från ARN. SAS är ett privat bolag som väljer det mest lönsamma alternativet.

Köpenhamn är en dyrare flygplats men har i gengäld fler passagerare som inte är priskänsliga.

Har du din flygning från ARN – KPH – LAX på en bokning får du betala den Svenska flygskatten.

Norwegian inget alternativ har för dåligt linjenät i Sverige och saknar pengar för sin verksamhet.

Arlanda anställd
2019-09-03 16:22

Jäkligt tråkigt för Arlanda och min hemkommun men CPH är en bättre flygplats ARN.

CPH
2019-09-03 16:19

Att SAS nu väljer CPH beror mycket riktigt på som @inte statligt bolag skriver – var har de bäst lönsamhet. Det är många faktorer, både kostnader till intäkter. Personligen hurrar jag eftersom CPH är mitt 1.a val, som för så många andra i södra Sverige. Förbindelserna från ARN kommer som de skriver att ses över och säkert fungera utmärkt – det är en föränderlig värld, och med andra förutsättningar kan mycket väl linjerna gå från ARN eller OSL nästa gång detta ses över…

Roger
2019-09-03 16:12

Tur vi i Umeå kan flyga via Helsingfors istället..

Skåne
2019-09-03 16:12

Klart det ska flygas där det finns passagerarunderlag!

Marcus
2019-09-03 16:07

Håller med tidigare inlägg, för människor som inte bor nära Arlanda eller Göteborg kommer dessa inte hinna med det flyget med ett byte på Arlanda på morgonen. Blir extra hotellnatt innan resan i så fall och det är ju en kostnad man inte vill ta.

Donsö
2019-09-03 15:38

Det utan tvekan värsta i den här soppan är att politiker och Swedavia försöker ge sken av att vara konkurrenskraftiga. Pinsamt är ordet!
Fråga SAS hur mycket man tappat på att Arlanda inte kan möta det interkontinentala flygets behov.
2500 meter för långväga gäster. Hur länge tänker ansvariga blunda för att Arlanda har kortaste banorna i Europa?

SAS A340
2019-09-03 15:29

Vi i mellan o norra sverige får luta oss tillbaka o förlita oss på Norwegian som kommer ta upp detta tillfälle för dom…. Bye bye SAS!

@Jay
2019-09-03 13:21

Kanske dags för vissa att inse att SAS linjenät inte längre bestäms ut från politik, eller vad som gynnar enskilda ” ägarländer”
Numera flyger SAS där det löner sig bäst, i det här fallet från CPH, inte från Skandinaviens tystaste flygplats ARN
Arlanda flygplats spelar helt enkelt inte i samma liga som CPH.

Malmöbo
2019-09-03 13:05

CPH är Sveriges bästa flygplats!!!

Flygare
2019-09-03 12:56

är och kommer aldrig att vara nånting annat än en mellanstor matarflygplats till olika hubs i Europa. Grattis CPH. Klart att SAS väljer att flyga där det löner sig bäst.

Calle
2019-09-03 12:53

Effekten av flygskatten blir än mer uppenbar… Och det mesta i detta landet. Varför ska man investera något öht i Sverige?

Jay
2019-09-03 12:49

Och vad gör Swedavia? Vad gör politikerna? Rimligtvis torde det väl leda till en dialog mellan berörda parter. Antingen kan de flytta allt till Köpenhamn och låta andra bolag ta över Arlanda, eller så kan man sätta ned foten och förklara för SAS att det räcker nu. Det är tydligt att det krävs politiskt styre för att det ska mot den danska tömningen av SAS. Är de svenska politikerna vakna eller är det fika around the clock?

Finbull Jagge
2019-09-03 11:27

Glöm det SAS. Dags att väcka liv i BA, AA, AY joint business. Mycket mer flexiblare. Vägrar att resa via CPH. Detta fastställer ARN´s ambitioner att de inte kommer att vara mer än en lilleputt flygplats. Ska bli störst i Skandinavien…HA! Den är ju bra.

Sven Nilsson
2019-09-03 11:25

Underbara nyheter för oss som bor i Göteborg/Malmö att slippa omvägen via kaos Arlanda och istället ett snabbt byte eller direkt från CPH. Tack SAS för en tidig julklapp!!!

Skriv en kommentar

Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.

Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten