BRA i topp i Norden på kabinfaktor
Publicerad den 16 september 2021Kommentarer
Här har Flygtorget gjort en ganska löjlig jämförelse. I SAS siffror ingår tex atlantflygningar som gått relativt tomma på passagerare men ändå varit lönsamma pga frakt i både kabinen och fraktutrymmet. Samma sak med Finnair.
@Atr
Skuttade runt m 3 kärror?
Vet du hur många kärror som gick chartrade?
Så jäkla grymt bra av BRA!
Ni gjorde rätt och kunderna så glada och nöjda.
BRA skuttade runt med ett par kärror under sommaren. Svårt att riktigt jämföra kabinfaktor.
Kanska dom kan ha ha råd med Emb 190 framöver ? Bra om man vill flyga charter!
Bara att gratulera Per på BRA, Du öppnade upp i rätt tid och satsningen höll. Gambling på hög nivå föll ut BRA. Nu mojnar nog även BMA debatten.
ARN drar nu till sig lågprisbolag med mycket frekvenser. El flyget är här om några år, så håll ut, håll alla regionala flygplatser vid liv.
Vi kommer att se ett helt annat tyst miljövänligt flyg i närtid.
Inte speciellt imponerande när BRA efter rekonstruktionen hade 100msek i biljettskuld till sina passagerare som de nu passat på att utnyttja vilket också inneburit att man haft mycket låga reella intäkter och låg yield. Det intressanta blir att se nu under hösten hur det kommer utveckla sig.
Tjänar man några pengar? Månaderna man redovisar är semestermånader med troligtvis mest privatresenärer. Iom corona och rekonstruktion utfärdade man vouchers för köpta biljetter, är de de som nyttjas nu? Sedan är frågan om affärsresenärerna återkommer, många stora bolag har fortfarande reseförbud och har aviserat om mindre resor i framtiden
Oj vad roligt att marknaden tar sig, då får fler arbete som kabinpersonal och det förklarar att kaffepriset rusar.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten